• Σχόλιο του χρήστη 'Πολυξένη Π. εκπαιδευτικός' | 14 Απριλίου 2011, 12:50

    Όταν ξεκίνησα το 2001 σαν υπεύθυνη Α. Υ υπήρχαν πολλά θέματα στην ατζέντα για τα οποία καλούμαστε να κάνουμε πρόληψη στα σχολεία. Μέσα σε λίγα χρόνια, χωρίς λοιπόν να έχουν μειωθεί τα ήδη υπάρχοντα ζητήματα, η ατζέντα εμπλουτίστηκε με καινούρια θέματα –προβλήματα. Στα σχολεία αρχίσαμε να βλέπουμε εφήβους εθισμένους στο διαδίκτυο τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και την τηλεόραση. Εφήβους με συναισθηματικές, καταναλωτικές και διατροφικές εξαρτήσεις (βουλιμία και ψυχογενής ανορεξία). Είχαμε αύξηση περιστατικών ρατσισμού, βίας και επιθετικότητας, φαινόμενα σχολικού και ηλεκτρονικού εκφοβισμού, (bullying, cyber bullying) και πρόωρων σεξουαλικών σχέσεων. Η Αγωγή και η προαγωγή της Υγείας μέσα στα σχολεία μας δεν είναι μια απλή υπόθεση, καλείται να παρέμβει μέσα από εκπαιδευτικές διαδικασίες, να ενισχύσει την αυτογνωσία και την αυτοπεποίθηση προετοιμάζοντας το παιδί να αναγνωρίσει πρώτα ένα πρόβλημα και στη συνέχεια να υιοθετήσει τη σωστή συμπεριφορά απέναντι σε αυτό. Μπορούμε να επηρεάσουμε τις στάσεις, τις σκέψεις, τα αισθήματα τις πράξεις και τις συμπεριφορές τους. Όλοι οι μαθητές έχουν δικαίωμα στην πρόληψη. Όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα να ζουν σε έναν κόσμο που σέβεται, εκτιμά και τιμά κάθε ζωή και διαφορετικότητα. Είναι ανάγκη να πιστέψουμε στην αξία και τη δύναμη της πρόληψης. Ας αναγνωρίσουμε το αναγκαίο και ας αξιοποιήσουμε το σημαντικό! Η Αγωγή Υγείας πρέπει να ενισχυθεί κι αυτό είναι ανάγκη να γίνει τώρα, περισσότερο από κάθε άλλη φορά!