• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΡΙΣΤΕΑ, ΠΑΛΑΙΟΡΟΥΤΗ ΙΩΑΝΝΑ' | 14 Απριλίου 2011, 19:43

    Μετά από δεκαετή εμπειρία στο θεσμό του ΣΕΠ σε ΓΡΑΣΕΠ, θελήσαμε να καταθέσουμε τις απόψεις μας, πιστεύοντας ότι θα αντιπροσωπεύουν και αρκετούς συναδέλφους που πραγματικά «υπηρετούν» το θεσμό και πιστεύουν στην αναγκαιότητα του. Γνωρίζουμε βέβαια ότι δεν λειτουργούν όλα ιδανικά (πού λειτουργούν άλλωστε;) και γι’ αυτό καταθέτουμε κάθε χρόνο στον απολογισμό μας προς το Υπουργείο τις σχετικές προτάσεις για τις βελτιώσεις που επιθυμούμε να γίνουν. ΟΜΩΣ: Στα 11 χρόνια λειτουργίας του θεσμού καταφέραμε να ξεπεράσουμε τις αρχικές δυσκολίες (επιφυλακτικότητα, αν όχι καχυποψία της σχολικής κοινότητας) και, από άγνωστοι μεταξύ αγνώστων, με ¨άδεια¨ γραφεία, να καταξιωθούμε στο μικρόκοσμο του σχολείου και να «μετράμε» καθημερινά επισκέψεις από μαθητές, γονείς και συναδέλφους που υπερβαίνει κατά πολύ τις ώρες του καθημερινού μας ωραρίου. Με λίγα λόγια το ΓΡΑΣΕΠ του 2011, αποτελεί δυναμικό σημείο αναφοράς μέσα στη σχολική κοινότητα. Προκύπτει λοιπόν η εύλογη απορία: Για ποιο λόγο συζητείται τώρα η κατάργησή του θεσμού, ενώ οι ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού για Συμβουλευτική (και όχι μόνο για απλή πληροφόρηση) υπαγορεύει την αύξηση και ενδυνάμωσή του; Θεωρούμε λοιπόν, στο πλαίσιο της παραπάνω συλλογιστικής, ότι τα ΓΡΑΣΕΠ πρέπει να αναβαθμιστούν και να αυξηθούν γιατί οι λειτουργίες τους διευκολύνονται και προάγονται στον οικείο χώρο του σχολείου. Επίσης οι υπεύθυνοι καθηγητές να είναι αποκλειστικής απασχόλησης, με συνεχή επιμόρφωση, και αξιολόγηση από αξιόπιστους φορείς, με κυρίαρχο κριτήριο το εύρος της παρεχόμενης βοήθειας στους μαθητές (πρώτα ο μαθητής) Η τοποθέτησή των υπευθύνων να γίνεται με κριτήρια ¨πραγματικής σχέσης¨ με το θεσμό (σχετική επιστημονική κατάρτιση, εμπειρία στη σχολική μονάδα). Οι οικονομίστικης λογικής αιτιολογίες για τη συρρίκνωση ή απάλειψη του θεσμού δεν μας καλύπτουν, εν τούτοις, λαμβάνοντας υπόψη ότι το κράτος δαπάνησε για να μας επιμορφώσει και να εξοπλίσει τα ΓΡΑΣΕΠ και (παρότι δεν κοστίζουμε 40000 ευρώ το χρόνο, όπως γράφτηκε) η απόσβεση αυτής της δαπάνης δεν μπορεί να γίνει με την κατάργηση αλλά με την αξιοποίησή μας. Εμείς πιστεύουμε ότι η παιδεία είναι πρωτίστως κοινωνικό αγαθό και το ¨προϊόν¨ της δεν αποτιμάται βραχυπρόθεσμα αλλά μακροπρόθεσμα και με όραμα. …. Αν η πολιτεία EXEI πραγματικά ΟΡΑΜΑ για την παιδεία.