• Σχόλιο του χρήστη 'Γ.Κ.' | 14 Απριλίου 2011, 21:04

    Διάβασα με έκπληξη μήνυμα στην πρώτη σελίδα σχετικά με το κόστος των ΓΡΑΣΕΠ καθώς και για ΚΕΣΥΠ που απασχολούσε τα ΓΡΑΣΕΠ κάθε Παρασκευή. Επειδή δημιουργούνται εντυπώσεις από μεμονωμένα περιστατικά επιθυμώ να περιγράψω την κατάσταση που γνωρίζω ότι επικρατεί στο Νομό που εργάζομαι ως Υπεύθυνος ΣΕΠ. Δεν γράφω τα στοιχεία μου αλλά αν ερωτηθώ θα τα δημοσιεύσω. Υπηρετώ σε ΚΕΣΥΠ της Πελ/σου και επειδή έχω υπάρξει και μέλος της τριμελούς επιτροπής αναβάθμισης των δομών ΣΕΠ του Νομού έχω μια σχετικά πλήρη εικόνα για το κόστος και τον τρόπο λειτουργίας των δομών. Τα ΓΡΑΣΕΠ δεν κοστίζουν στο δημόσιο παρά το μισό μισθό ενός εκπαιδευτικού! Οι αίθουσες ανήκουν στα σχολεία και συνήθως οι συνάδελφοι των ΓΡΑΣΕΠ εξυπηρετούν στο χώρο τους και άλλες ανάγκες των σχολείων (παράτυπα ίσως, αλλά αυτό συμβαίνει πραγματικά). Τις μισές ώρες του ωραρίου τους τις διαθέτουν για μάθημα. Αρα το κόστος δεν ξεπερνά τις 12000 το χρόνο. Από που προκύπτουν τα τεράστια ποσά που αναφέρονται;; Τα οφέλη της λειτουργίας ενός ΓΡΑΣΕΠ για τη σχολική μονάδα είναι πολλαπλάσια των 12000 ευρώ. Ακόμα και ένας υποψήφιος να γλυτώσει μια λάθος επιλογή που θα τον οδηγήσει σε αλλαγή σχολής μετά τον πρώτο χρόνο,το κόστος αυτό θα έχει αποσβεστεί. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για μακροπρόθεσμα οφέλη και σε πολλαπλά επίπεδα. Κάθε σχολική μονάδα (ή έστω συγκρότημα σχολείων) πρέπει να έχει ΓΡΑΣΕΠ. Είναι κοντόφθαλμος όποιος δεν το καταλαβαίνει αυτό. Για το κόστος των ΚΕΣΥΠ και τον τρόπο λειτουργίας μπορώ από πρώτο χέρι να μιλήσω για το ΚΕΣΥΠ στο οποίο υπηρετώ: 1) Ενοίκιο μηδέν ευρώ! Ο χώρος παραχωρείται δωρεάν. Η τοπική κοινωνία και οι φορείς (Εκκλησία, Δήμος κλπ)αναγνωρίζουν τη μεγάλη συνεισφορά της δομής στον τόπο και μας βοηθούν με την προσφορά αξιοπρεπούς χώρου στο κέντρο της πόλης. 2) Συνολικό κόστος μόνο ο μισθός των δύο υπευθύνων μιας και δυστυχώς δεν έχουμε Ειδικό Πληροφόρησης και έτσι εργαζόμαστε δύο στη θέση των τριών τουλάχιστον που προβλέπονται. Αν σκεφτείτε ότι συναντάμε σε ατομικές και ομαδικές συναντήσεις περισσότερους από 1.000 μαθητές το χρόνο καταλαβαίνετε ότι το κόστος λειτουργίας του ΚΕΣΥΠ είναι αστείο. 3) Ποτέ δεν έχουμε καλέσει πρωί για επιμορφώσεις τους συναδέλφους. Ούτε βεβαίως και τα ΓΡΑΣΕΠ. Οι συνάδελφοι που εφαρμόζουν το ΣΕΠ πάνε το πρωί κανονικά στη δουλειά τους (όπως και εμείς) και το απόγευμα παρακολουθούν τα σεμινάριά μας. Ποτέ δεν έχει διαταραχθεί η λειτουργία σχολείου εξ' αιτίας μας. Το δε κόστος των σεμιναρίων είναι μηδενικό διότι καλύπτουμε τα έξοδα εμείς προσωπικά. 4) Σημαντικά πολύωρα επιμορφωτικά σεμινάρια τα πραγματοποιούμε Κυριακές ώστε και πάλι να μην δημιουργείται πρόβλημα και όλοι οι συνάδελφοι να μπορούν να τα παρακολουθήσουν. Μετά από αυτά νομίζω ότι το ερώτημα περί του ποιός θα κράταγε τις δομές ΣΕΠ σε λειτουργία αντιστρέφεται: Το σωστό ερώτημα είναι ποιός θα καταργούσε δομές που με ελάχιστο κόστος προσφέρουν τεράστιο έργο. Προφανώς ΚΑΝΕΙΣ!