• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΣΥΚΑΓΑ' | 14 Απριλίου 2011, 22:32

    Αρ. Πρωτοκόλλου 3/14-4-2011 Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ Την τελευταία δεκαπενταετία, με φωτεινή εξαίρεση τη θητεία σας ως Υπουργού Παιδείας, η γαλλική γλώσσα και ο πολιτισμός δέχονται μια διαρκή επίθεση με επιστέγασμα όλων τις εξαεγγελίες της Υπουργού κ.Διαμαντοπούλου για το Νέο Λύκειο. Ενώ το Ευρωπαικό σχολικό περιβάλλον ευνοεί την εκμάθηση ξένων γλωσσών προωθώντας την πολυγλωσσία και την πολυπολιτισμικότητα, το ελληνικό Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θργσκευμάτων καταργεί τη διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας. Η πρόταση για το Νέο Λύκειο μετατρέπει τον έλληνα μαθητή σε αυρωπαίο πολίτη δεύτερης κατηγορίας , αφού δεν του παρέχει επαρκή εφόδια για την ισότιμη ένταξή του στην ευρωπαική αγορά εργασίας. Δεδομένου ότι η γλωσσομάθεια αποτελεί κινητήριο δύναμη οικονομικών και επιστημονικών δραστηριοτήτων και λαμβάνοντας υπόψη ότι αποτελεί απαιτούμενο προσόν στην αναζήτηση εργασίας, κρίνετε κύριε Πρωθυπουργέ ότι είναι επαρκής η δίωρη και αποσπασματική διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας στις δύο τελευταίες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου; Δυστυχώς η κυρία Υπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ουδέποτε έλαβε υπόψη τις επιστημονικά τεκμηριωμένες και ρεαλιστικές προτάσεις διδασκαλίας της γαλλικής γλώσσας σε όλες τις βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης που έχουν πολλάκις κατατεθεί από το Σύλλογό μας. Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ, ευελπιστούμε στη θετική σας παρέμβαση προκειμένου να αρθεί άμεσα η αδικία εις βάρος του κλάδου μας, αλλά κυρίως εις βάρος των μαθητών μας και του οικογενειακού προυπολογισμού του ελληνικού λαού. Με εκτίμηση Το ΔΣ του ΠΑΣΥΚΑΓΑ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Ενόψει των επικείμενων αλλαγών που προωθεί το Συμβούλιο Π.Ε. και Δ.Ε. υπό την Προεδρία σας, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Αποφοίτων Πανεπιστημίου, θα ήθελε να καταθέσει τις προτάσεις του. Κρίνοντας ότι η σωστή και πλήρης εκμάθηση της γαλλικής, ως κύριας ευρωπαϊκής γλώσσας θα συμβάλλει στην ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης Δημόσιας Εκπαίδευσης και θα οδηγήσει σε ένα Δημόσιο Σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις της ελληνικής κοινωνίας, διαμορφώνοντας πολίτες ίσων δυνατοτήτων στο ανταγωνιστικό περιβάλλον της Ε.Ε. ο ΠΑ.ΣΥ.ΚΑ.ΓΑ. θα ήθελε να προτείνει τα εξής: Για το Νηπιαγωγείο: I. Εισαγωγή της γαλλικής γλώσσας με μία διδακτική ώρα ημερησίως, στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, πρακτική που ήδη εφαρμόζεται με επιτυχία στα Ιδιωτικά Νηπιαγωγεία της χώρας. Η διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας θα γίνεται με τη μορφή παιχνιδιού και με παιδαγωγικό στόχο την κατανόηση και παραγωγή προφορικού λόγου. Η πρώιμη εκμάθηση της γαλλικής γλώσσας, θα δώσει τη δυνατότητα να διδαχθούν οι μαθητές περισσότερα χρόνια την ξένη γλώσσα, αποχτώντας έτσι μία πληρέστερη γλωσσική και πολιτιστική εμπειρία. Επιπλέον, θα τους βοηθήσει να νοιώσουν από νωρίς ότι είναι ευρωπαίοι πολίτες και θα συμβάλλει στο να συνειδητοποιήσουν από την παιδική τους κιόλας ηλικία, τις ευκαιρίες που τους προσφέρονται σε μια πολύγλωσση Ευρώπη. Για το Δημοτικό: 1. Εισαγωγή της δεύτερης ξένης γλώσσας από την Τετάρτη Δημοτικού. 2. Τρίωρη εβδομαδιαία διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας, γιατί το δίωρο κρίνεται ανεπαρκές για τη σωστή εκμάθησή της. 3. Επέκταση της διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας και στη ζώνη απασχόλησης του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου. 4. Αναμόρφωση του Αναλυτικού Προγράμματος, κατά τρόπον ώστε να συνδέεται η εκμάθηση της δεύτερης ξένης γλώσσας στην Π.Ε. με τη διδασκαλία της στη Δ.Ε. αλλά και με την απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, επιπέδου Α1 και Α2. 5. Η δεύτερη ξένη γλώσσα να διδάσκεται σε τμήματα το πολύ δέκα μαθητών. Για το Γυμνάσιο: 1. Επαναφορά της τρίωρης εβδομαδιαίας διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας. 2. Δημιουργία επιπέδων, πρακτική που εφαρμόζεται με επιτυχία εδώ και χρόνια για την αγγλική γλώσσα. 3. Αξιοποίηση του θεσμού της ενισχυτικής διδασκαλίας στην ξένη γλώσσα. 4. Να δημιουργηθούν εργαστήρια ξένων γλωσσών, με δέκα το πολύ μαθητές, εξοπλισμένα με όλα τα σύγχρονα εποπτικά μέσα (Η/Υ, βιντεοπροβολέα, διαδραστικό πίνακα κτλ.) Για τα ΓΕΛ: 1. Πλήρη επανένταξη της τρίωρης εβδομαδιαίας διδασκαλίας της γαλλικής γλώσσας στο ωρολόγιο πρόγραμμα και των τριών τάξεων του Λυκείου. 2. Εφαρμογή της αρχής της ισότητας μεταξύ των μαθημάτων επιλογής με το να καθιερωθεί γραπτή εξέταση και για τα υπόλοιπα μαθήματα επιλογής. 3. Δημιουργία τμημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας ανά ομάδα λυκείων και περιοχών δεδομένου ότι οι μαθητές καλούνται να διαγωνισθούν για την εισαγωγή τους στην Ανώτερη και Ανώτατη Εκπαίδευση σε μάθημα το οποίο δεν διδάσκεται εντός του σχολείου, σε αντίθεση πάντα με την Αγγλική Γλώσσα. Για τα ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ: 1. Στο πνεύμα της ισότιμης διδασκαλίας των ξένων γλωσσών οι μαθητές της Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ) πρέπει να έχουν τη δυνατότητα επιλογής της ξένης γλώσσας που θα παρακολουθήσουν ως συνέχεια της παρεχόμενης διδασκαλίας στο Γυμνάσιο, όπως άλλωστε συμβαίνει και με τους μαθητές των Γενικών Λυκείων. 2. Η γαλλική Γλώσσα να διδάσκεται σε περισσότερες ειδικότητες από αυτήν της Αισθητικής-Κομμωτικής (ΕΠΑΣ), όπως για παράδειγμα στο Μηχανολογικό τομέα (μηχανές και συστήματα αυτοκινήτων) καθώς και στον τομέα Γεωπονίας Τροφίμων και Περιβάλλοντος (Επιχειρήσεις Αγροτουρισμού και Αγροβιοτεχνίας). Η γαλλική γλώσσα θα πρέπει να αποτελεί αντικείμενο, κατά το δυνατό, καλύτερης εκμάθησης τα επόμενα χρόνια. Η σημερινή ανεπαρκής και αποσπασματική διδασκαλία της οδηγεί πρακτικά σε κατάργησή της, τη στιγμή που το μέλλον της χώρας και της Ευρώπης απαιτεί το αντίθετο. Η τάση για αύξηση των Αρχαίων Ελληνικών αν και ίσως σωστή στη σύλληψή της, είναι αποκομμένη από την κοινωνική πραγματικότητα. Η μείωση των ωρών διδασκαλίας της γαλλικής, δεν προωθεί απαραίτητα τη βελτίωση της γνώσης της αρχαίας και νέας ελληνικής γλώσσας. Χωρίς να οδηγεί σε ουσιαστικό αποτέλεσμα, ζημιώνει και το επίπεδο εκμάθησης της γαλλικής, βασικής γλώσσας για το σύγχρονο ευρωπαϊκό περιβάλλον. Για τον Έλληνα μαθητή, η τάση η οποία διαμορφώνεται (δεδομένου ότι οι οικογένειες δεν έχουν την οικονομική ούτε τη χρονική δυνατότητα να καλύπτουν εξωσχολικές δραστηριότητες) και η οποία θα ενισχύεται σύμφωνα με τους παγκόσμιους οικονομικούς δείκτες προς το χειρότερο στο μέλλον, θα έχει ως αποτέλεσμα ο μαθητής να υστερεί ως προς τους Ευρωπαίους συμμαθητές του, μέτρια ελληνικά, ελάχιστη ή ελλιπή γνώση άλλης ευρωπαϊκής γλώσσας. Με εκτίμηση, Το ΔΣ του ΠΑ.ΣΥ.ΚΑ.ΓΑ