• Σχόλιο του χρήστη 'Φωτεινή Μπαλή' | 15 Απριλίου 2011, 03:19

    Αυτονομία και Διευθυντής ως Ηγέτης/εμψυχωτής, υποστηρικτής : Οι διεθυντές που είχα την ευκαιρία να συνεργασθώ στη διάρκεια της υπηρεσίας μου είχαν πάνω κάτω τα ίδια προσόντα και σχεδόν πανομοιότυπη συμπεριφορά με αποτέλεσμα το σχολείο να λειτουργεί με εκείνα τα προβλήματα αλλά και εκείνες τις χαρές που βλέπουμε καμμιά φορά στο cinema[δεκαετία 60].Για να μη μακρυγορώ εάν για κάποιο λόγο έπρεπε να λείψει, το σχολείο εξακολουθούσε να λειτουργεί,λές και μια αόρατη μηχανή έβαζε τον καθένα στη θέση του.Λές και ο καθένας/μία ήξερε τη δουλειά του. Με τη νέα εποχή που έρχεται φαντάζοντας αδιόρατη και τρομακτική σε όλους μας και ειδικά τώρα με το Δ.Ν.Τ κ.λ.π θυμηθήκαμε να ψάξουμε για ήρωες που θα μας οδηγήσουν έξω από αυτό το τούνελ και ζητάμε ο διευθυντής να είναι ηγέτης κ.λ.π.Ν'ανοίξει το σχολείο στη τοπική κοινωνία και να το αναδείξει ως κέντρο δια βίου εκπαίδευσης για όλους ,ως κέντρο πολιτισμού και ψυχαγωγίας που θα τέρπει τις ψυχές και αθλητικών εκδηλώσεων. Ωραία! Πρίν τριάντα χρόνια, που υπήρχε ευμάρεια στην πατρίδα μας και τότε έπρεπε να είχαμε κάνει την Επανάσταση και στην Εκπαίδευση ,απλά ζητούνταν Διεθυντές με συγκεκριμένα προσόντα ,χρόνια υπηρεσίας κ.λπ. Αρκετοί από αυτούς/ές κατάφεραν να κάνουν ήδη από τότε όλα αυτά και μάλιστα να έξασφαλίζουν και ποσοτά αυτονομίας από τη κεντρική διοίκηση ,διότι είχαν το σύλλογο γονέων ή το τοπικές αρχές με το μέρος τους.Η επιλογή τους γινότανε μέσα από την ίδια την εκπαιδευτική κοινότητα και συνήθως αναδεικνύονταν εκείνοι που είχαν καλές σχέσεις με τη τοπική διοίκηση, ή πρόσκεινταν στο κυβερνών κάθε φορά κόμμα,ή ήτανε γνωστοί τοπικά λόγω κάποιου ισχυρού μέλους της οικογένειάς τους, ή ακόμα και μερικοί γιατί είχανε δουλέψει σκληρά για την επαγγελματική τους ανάπτυξη.Όπως και νάχει τα σχολεία λειτουργούσαν ,γιατί εκ των πραγμάτων η δουλειά είναι συνολική και ακόμα γιατί εάν σε μιά ομάδα 20 ατόμων, ιδίου γνωστικού φορτίου, δουλεύουν ΄σωστά οι μισοί με ένα μέτριο συντονιστή το έργο βγαίνει. Το ερώτημα που θέτω είναι σήμερα είναι πρώτιστη ανάγκη για την εκπαίδευση ο ενισχυμένος ρόλος του Δ/ντή? Από τη μεριά μου θα απαντούσα, η ενεργοποίηση της ίδια της κοινωνίας που μέλη της είναι οι γονείς/κηδεμόνες, οι πνευματικοί μας άνθρωποι ,οι πλούσιοι αυτού του τόπου ,αυτοί που κρατούν στα χέρια τους το παρόν και το μέλλον της πατρίδας μας ,θα πρέπει πρώτοι να βγούν δημόσια και να διακηρύξουν την Εκπαίδευση ως πρωταρχική υπόθεση της Ελλάδας σήμερα.και να το δείξουν έμπρακτα από τη δική τους μεριά ο καθένας. Τώρα όσον αφορά τους Δ/ντές, που οσονούπω θα προσκαλεσθούν για να υπηρετήσουν το θεσμό ,θα ήθελα έτσι επαναστατικά να μή δεχθούν το επίδομα θέσης αφού η θέση αυτή θα είναι θέση τιμής ,'οπως αρμόζει σ'ένα Ηγέτη ,εμψυχωτή της εκπαιδευτικής κοινωνίας. 1.Η επιλογή να γίνει με ανοικτή διαδικασία από επιτροπή με μέλη από επιστημονικούς,παραγωγικούς, πολιτιστικούς φορείς, εκπρόσωπο της τοπικής κοινωνίας και διευθυντή εκπαίδευσης, ώστε η τελική επιλογή να είναι αποτέλεσμα συνεργασίας αλλά και δέσμευσης στη αναγκαία αλληλουποστήριξη του έργου 'Πρώτα οι Νέοι '.[Ποσοστό επιτυχίας 70% στη 1η διετία, δική μου εκτίμηση] 2.Ειδάλλως ας μείνουμε στη παλιά συνταγή [ποσοστό επιτυχίας 6ο% -δική μου εκτίμηση] ή 3.Εναλλακτικά ,επειδή είναι μεταβατική περίοδος, σύμφωνα με τα κείμενά σας, να αναδειχθεί μέσα από τα ίδια τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων /Κηδεμόνων, όπου για την επιτυχία της επιλογής θα είναι αυτοί και μόνο. {ποσοστό επιτυχίας στη 1η διετία 40%, δική μου εκτίμηση για τις περιοχές χαμηλών εισοδημάτων κατάτι μεγαλύτερο στις περιοχές υψηλότερων]