• Σχόλιο του χρήστη 'Θανάσης' | 15 Απριλίου 2011, 10:06

    Διοίκηση σχολείου: Τι ισχύει: Ο Δντης ασχολείται περισσότερο με τα διοικητικά, λειτουργία σχολείου, οικονομκά, γραφειοκρατεία και όχι με το παιδαγωγικό έργο του σχολείου. Από τους συλλόγους διδασκόντων που γίνονται όλη την διδακτική χρονιά ελάχιστοι αν όχι κανένας δεν γίνεται για παιδαγωγικά θέματα. Ο Δντης ασκεί το διοικητικό, διαχειριστικό έργο με την βοήθεια ομάδας εκπ/κων οι οποίοι τελικά δουλεύουν όχι 21 ώρες ( το μέγιστο υποχρεωτικό) αλλά 35, ενώ πολλοί άλλοι εκπκοι δηλώνουν άγνοια ή "πουλανε τρέλα" για να μην κάνουν καμία εργασία. Εν ολίγοις δουλεύουν οι φιλότιμοι και συνήθως ο Δντης επωφελείται απ' αυτήν την κατάσταση η οποία γεννάει αδικίες. Πολλές φορές οι Δντες επιλέγονται με κομματικά κριτήρια και δυστυχώς περαν της εμπειρίας δεν έχουν πολλά προσόντα. Συμφωνώ ότι χρειάζονται ταυτοχρόνως εμπειρία + πτυχία, "παν μέτρον άριστον" όμως. Είμαι 8 χρόνια εκπαιδευτικός έχω αλλάξει 3 διευθυντές, κανείς δεν γνωρίζει αγγλικά ή έχει μεταπτυχιακό - διδακτορικό. Επίσης οι Δντες δυστυχώς πολλές φορές επωφελούνται προσωπικής εργασίας εκπκων για την δική τους προβολή και ανάδειξη. Τι θα ήθελα να γίνει: ομάδα διοίκησης όχι διευθυντής. Ο διευθυντής να έχει συντονισμό και να υπάρχει ή διοικητικό προσωπικό (χωρίς διδακτικές αρμοδιότητες) ή εκπκοι με μειωμένο ωράριο. Απο κει και πέρα όλοι οι υπόλοιποι εκπκοι να έχουν τον ίδιο φορτο εργασίας. Έλεγχος του Δντη. Διαβάζω σχολια παρακάτω ότι ο Δντης πρέπει να έχει ισχυρη προσωπικότητα όραμα, προφιλ ηγέτη κτλ. Οκ το θέμα είναι όμως να δημιουργηθούν θεσμοί και μηχανισμοί ώστε όταν δεν έχει αυτο το προφιλ ο Δντης, το σχολείο να λειτουργεί σωστά. Στα σχόλια υπάρχουν δυο αντικρουομενες απόψεις, η μια λέει ο Δντης πρέπει να έχει εμπειρία και να έχει ψηθεί στην τάξη και οι παλιοί εκπκοι κρατάνε τα σχολεία. Η άλλη λέει ο Δντης πρέπει να έχει γνώσεις μεταπτυχικά και να ειναι εξοικοιωμένος με τις νέες τεχνολογίες και ότι οι πιο νέοι έχουν πολλές δυνατότητες. Δεν νομίζω ότι είναι σωστο να βάζουμε κανόνες. Υπάρχουν εκπκοι παλιοί που πράγματι κρατάνε τα σχολεία και οι νέοι "φοβούνται" να μπουν στην τάξη, αλλά έχω δει και νέους που κρατάνε τα σχολεία γιατί οι παλιοί "βαριούνται" να ασχολήθούν ή να κάνουν μάθημα. Γι' αυτό ξαναλέω χρειαζόμαστε θεσμούς και ελεγκτικούς μηχανισμούς. Επιπρόσθετα η ευθυνοφοβία που πολλές φορές διακατέχει τα στελέχη εκπαίδευσης έιναι ιδιαίτερα οπισθοδρομική για όλους μας, καθηγητές, μαθητές γονείς. Δεν γίνονται δραστηριότητες και άλλα πράγματα στα σχολεία γιατί ο Δντης η Προιστάμενος φοβούνται να αναλάβουν την ευθύνη. Τέλος θα ήθελα κάποιοι Δνταδες να σταματήσουν να λένε "στο σχολείο μου",... είναι σχολείο μας. Διοίκηση εκπαίδευσης σε επίπεδο περιφέρειας: Σίγουρα ο ηλεκτρονικός εκσυγχρονισμός και η κατάργηση αναχρονιστικών "ήλιθιων" γραφειοκρατικών διαδικασιών θα ευνοήσει την καλύτερη λειτουργία διοικητικά των περιφερειών. Όμως πρέπει να καθορίσουμε τους στόχους της εκπαίδευσης για την επόμενη όχι τετραετία αλλά εικοσαετία για να δούμε πως θα δομήσουμε διοικητικά (και παιδαγωγικά βέβαια) την εκπαίδευση.