• Σχόλιο του χρήστη 'Α.Κ. Π.Ε11' | 15 Απριλίου 2011, 13:29

    Θέλοντας πιθανά να συμβάλω στην διαμόρφωση του σχεδιασμού της νέας διοικητικής δομής για τον λεγόμενο νέο σχολείο πρέπει να επισημάνω κάποια θέματα που γνωρίζω λόγω του γνωστικού μου αντικειμένου. Η κατάργηση των Γραφείων Φυσικής Αγωγής και η αντικατάστασή τους από κάποια ίσως δομή σε περιφερειακό επίπεδο, πιστεύω ότι είναι μια πολύ βιαστική απόφαση. Οι αρμοδιότητες των Γ.Φ.Α. είναι πάρα πολλές και περιγράφονται από την σχετική νομοθεσία, αναφέρω μερικές από αυτές με ιδιαίτερα βαρύνουσα σημασία: • Διοργάνωση και εποπτεία των σχολικών αγώνων σε όλα τα επίπεδα και βαθμίδες (Α/θμια-Β/θμια). • Εποπτεία των τμημάτων αθλητικής διευκόλυνσης (λειτουργικά θέματα – προτάσεις -στατιστικά στοιχεία – εξεύρεση λύσεων για απαιτούμενες μετακινήσεις κ.α.). • Διεξαγωγή δοκιμασιών (σε αθλήματα που απαιτούνται για την εισαγωγή των υποψηφίων σε Πανεπιστημιακές σχολές) που φέρουν τη σοβαρότητα μοριοδότησης. Παρατηρώντας προσεκτικά τα τεκταινόμενα για το σχολικό έτος 2010-11 που αφορούν στη Φυσική Αγωγή, καταγράφονται σημαντικά «ανοικτά θέματα» με διαφαινόμενη τάση αλλαγής: • Στον σχολικό αθλητισμό. • Στην αθλητική διευκόλυνση. • Στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Φ.Α. στην Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση. Λογικό λοιπόν είναι να προηγηθεί η διαμόρφωση συγκεκριμένης πολιτικής -κατευθυντηρίων αξόνων- για τα ανωτέρω, η οποία θα στηρίζεται σε αξιολόγηση-στοιχεία και κατόπιν να αποφασιστεί αν και κατά πόσο θα είναι δυνατή η υποστήριξη του νέου εκπαιδευτικού δόγματος που θα αφορά στη Φυσική Αγωγή με την κατάργηση των Γ.Φ.Α. Τα προβλήματα λειτουργικότητας (όγκος δουλειάς και συντονισμός) που θα προκύψουν π.χ. στην Περιφερειακή Δ/νση Αττικής όπου συγκεντρώνεται περίπου το 38%-40% του μαθητικού δυναμικού της Χώρας πρέπει να αποτελέσει πεδίο προβληματισμού. Κάτι ανάλογο θα προκύψει και στην περιφερειακή Δ/νση Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ οι νησιωτικές Περιφερειακές Δ/νσεις θα έχουν και αυτές θέματα συντονισμού περισσότερο παρά όγκου δουλειάς. Επιπλέον η Δια Βίου Άθληση πρέπει να είναι συνεκτικό κομμάτι της διαπαιδαγώγησης που δίνει ο καθ. Φυσικής Αγωγής από το δημοτικό έως και το λύκειο. Το Υπ. Παιδείας πρέπει να έχει την δομή να το υποστηρίξει. Μια τέτοια δομή είναι τα Γ.Φ.Α., με τις δράσεις που θα μπορούσαν να αναπτύξουν, με τις σχολικές μονάδες αλλά και τον ρόλο που θα μπορούσαν να παίξουν οι χώροι αυτοί σε εξωσχολικό ωράριο προς την κατεύθυνση της Δια Βίου Άθλησης. Το Υπ. Παιδείας (καθ¨ ύλην αρμόδιο για την άσκηση παιδείας σε όλα τα επίπεδα) αν θέλει να απαντήσει στις σύγχρονες μάστιγες της εποχής (καθιστική ζωή, παχυσαρκία, καρδιακά νοσήματα, ψυχικά νοσήματα κ.ά.) με τρόπο υπεύθυνο θα πρέπει να λάβει υπόψη την ανάγκη δυνατότητας διαμόρφωσης των μηχανισμών υποστήριξης της Δια Βίου Άθλησης. Το Γ.Φ.Α. επίσης θα μπορούσε σε μια σύγχρονη δομή να αποτελέσει τον συνδετικό κρίκο μεταξύ του ενδοσχολικού και εξωσχολικού αθλητισμού. Πρέπει λοιπόν να λυθούν τα ζητήματα της συνολικής «εικόνας-προτεραιότητας» που θα έχουμε για την αναγκαιότητα της Φυσικής Αγωγής στο σύγχρονο-νέο σχολείο και κατόπιν να σχεδιάσουμε τις νέες δομές. Είναι ζητούμενο λοιπόν οι 3 ώρες Φυσικής Αγωγής σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Ακόμα και με επενδυτικούς όρους, είναι γνωστό ότι επενδύοντας 1 € στην Φυσική Αγωγή κερδίζεις 3€ από την υγειονομική περίθαλψη. Σε κάθε περίπτωση είναι προτιμότερο να διαμορφώσεις την υπάρχουσα δομή κρατώντας τα θετικά στοιχεία και να προχωρήσεις σύμφωνα με τις επιταγές τις σύγχρονης κοινωνίας λαμβάνοντας υπόψη όλα τα ανωτέρω.