• Σχόλιο του χρήστη 'Παντελής Πρέζας' | 15 Απριλίου 2011, 20:33

    Συγχαρητήρια για τη θέλησή σας να κουνήσετε επιτέλους "τα λιμνάζοντα νερά" Οι παρατηρήσεις- προτάσεις μου: α)κατάργηση των Γραφείων Α/θμιας και Β/θμιας εκπ/σης . Σήμερα τα γραφεία εκτελούν καθαρά διεκπαιρεωτικό έργο και όχι καινοτόμο & επιτελικό. Αυτό οφείλεται τόσο στην υπάρχουσα δομή της εκπαίδευσης όσο και στα στελέχη που έχουν επιλεγεί με προδιαγραφές να μην "ταράζουν" το σύστημα. Νομίζω πως πιο εύκολο είναι να καταργηθούν παρά να αλλάξουν νοοτροπία και πρακτική λειτουργίας. β)Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης - Διευθύνσεις Στήριξης και το Συντονιστικό Συμβούλιο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Περιφερειακής Ενότητας Αυτά τα όργανα έχουν έννοια ύπαρξης όταν συγκροτούνται από τους ήδη υπηρετούντες Διευθ/τες εκπ/σης Α/θμιας & Β/θμιας και από αντίστοιχους επιστημονικής καθοδήγησης. Έτσι ώστε η σταδιακή προσαρμογή στην ενοποιημένη λειτουργία των επιπέδων εκπαίδευσης να γίνει πράξη. Θα πρότεινα σ΄αυτά τα όργανα να συμμετέχουν - εκτός των άλλων που έχετε υπόψη σας- και εκπρόσωπος των Πανεπιστημίου ή ΑΤΕΙ της περιοχής καθώς και εκπρόσωπος των παραγωγικών φορέων της περιοχής. γ) Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας στη Σχολική Μονάδα Θα μπορούσε και θα έπρεπε να συμμετέχουν σ΄αυτό (έστω χωρίς δικαίωμα ψήφου αλλά με λόγο) και εκπρόσωποι πολιτιστικών συλλόγων της περιοχής αλλά και εκπρόσωποι άλλων τοπικών φορέων παιδείας, τέχνης... καθώς και εκπρόσωπος παραγωγικών φορέων της περιοχής. Στην αρχική συνεδρίαση που θα καθοριστεί η χάραξη κατευθύνσεων δράσης της σχολικής μονάδας, θα πρέπει να έρθει με εισήγηση ο διευθυντής που θα έχει ετοιμάσει με τη συνεργασία της διοικητικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης του νομού. Γενικά πάντως θα έλεγα πως ως τώρα, ότι καινοτόμο και προοδευτικό γινόταν ως τώρα στην εκπαίδευση, γινόταν από εκπαιδευτικούς που δεν περιλαμβάνονταν στην επίσημη δομή της διοίκησης της εκπαίδευσης. Το κυριότερο εμπόδιο που είχαν να αντιμετωπίσουν ήταν ακριβώς αυτή η συντηρητική και "στεγανοποιημένη" επίσημη διοικητική δομή. Τολμώ να πω πως η επίσημη διοικητική δομή αναπαρήγαγε και διαιώνιζε τόσα χρόνια το "ελληνικό σχολείο" με τα όποια αρνητικά του. Γι΄αυτό όσο λιγότερη διοίκηση υπάρχει τόσο το καλύτερο. Αυτοί που θα θέλουν να δουλέψουν, να μπορούν να δουλέψουν χωρίς εμπόδια. ΘΑ βρουν λύσεις στα όποια προβλήματα οργανωτικά υπάρξουν. Αυτό έκαναν χρόνια τώρα. Εκείνο που δεν μπορούσαν να ξεπεράσουν ήταν "η στενοκέφαλη" διοίκηση όπου αυτή έκρινε πως έπρεπε να κάνει αισθητή την παρουσία της. Εκείνοι (η μειοψηφία) που δεν θέλουν να δουλέψουν εντατικά, κι αυτοί θα βρουν τον τρόπο να το κάνουν όπως το κάνουν τόσα χρόνια. Απλώς όμως θα πρέπει να υπάρξει κάποια στιγμή και τιμωρία για όσους ΕΛΑΧΙΣΤΟΥΣ κάνουν ακρότητες και π.χ. βάζουν σε κίνδυνο ακόμα και την υγεία των μαθητών με την αδιαφορία τους. Αυτοί δυσφημούν έναν ολόκληρο κλάδο. Θα πρέπει λοιπόν να διασφαλιστεί πως ο «Κανονισμός λειτουργίας σχολικής μονάδας» θα εφαρμόζεται κιόλας. Προβληματίζομαι πώς θα επιλεγεί ο νέος διευθυντής του νέου σχολείου. Θα πρέπει αυτός πρώτα να έχει όραμα, για να μπορεί να εμπνεύσει και τους άλλους εκπαιδευτικούς. Σίγουρα υπάρχουν πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί τέτοιοι. Αλλά ως τώρα το σύστημα, ακριβώς αυτούς "πέταγε έξω". Θα μπορέσετε να κάνετε επιλογές χωρίς να έχει καθοριστικό ρόλο και λόγο η μειοψηφούσα συντήρηση της εκπαίδευσης; Το θέλετε αυτό πραγματικά; Το εύχομαι ολόψυχα.