• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΗΜΗΤΡΗΣ' | 26 Απριλίου 2011, 10:33

    Σχετικά με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις για τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών στην ΚΥ και τις ανεξάρτητες & αποκεντρωμένες υπηρεσίες του ΥΠΔΒΜΘ, τις Περιφερειακές Διευθύνσεις, τις Διευθύνσεις και τα Γραφεία Εκπαίδευσης και για την καλύτερη λειτουργία των υπηρεσιών αυτών, προτείνω και τα ακόλουθα: 1. Nα οριστούν ΣΑΦΩΣ τα μεταπτυχιακά και τα πτυχία που αφορούν τη δημόσια διοίκηση και τη διοίκηση της εκπαίδευσης, ειδάλλως αφήνεται ελεύθερο το πεδίο για αυθαιρεσίες στο χαρακτηρισμό πτυχίων ως "σχετικών" με τη διοίκηση ή μη. Επίσης, να υπάρχει πρόβλεψη και ιδιαίτερη μοριοδότηση για την αποφοίτηση από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης, τον κατεξοχήν αρμόδιο φορέα για την υλοποίηση εκπαιδευτικών δράσεων με στόχο την παραγωγή στελεχών ταχείας εξέλιξης, ικανών να ανταποκριθούν στις σύγχρονες απαιτήσεις άσκησης διοίκησης και να προωθήσουν την αναπτυξιακή διαδικασία στη χώρα σύμφωνα με το Ν. 1388/83. Σημειώνουμε ότι, παρόλο που η Σχολή αυτή παράγει κυρίως διοικητικούς υπαλλήλους, υπάρχουν σήμερα και απόφοιτοί της τμήματα γενικής και περιφερειακής διοίκησης & αυτοδιοίκησης) οι οποίοι έχουν επιλέξει και σταδιοδρομούν στο λειτούργημα του εκπαιδευτικού. 2. Η υπηρεσία των εκπαιδευτικών στις διοικητικές υπηρεσίες να ΑΞΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ από τους προϊσταμένους των υπηρεσιών αυτών κατά τον ίδιο τρόπο που θα αξιολογείται και η επίδοση των διοικητικών υπαλλήλων. Ειναι λογικό και δίκαιο, ο εκπαιδευτικός που ασκεί διοικητικά καθήκοντα να έχει τα ίδια δικαιώματα αλλά και τις ίδιες υποχρεώσεις με τους συναδέλφους του διοικητικούς υπαλλήλους. Επίσης, η αξιολόγηση του προϊσταμένου να προσμετράται για την ανανέωση της απόσπασης του εκπαιδευτικού. 2. Η υπηρεσία αυτή να ΜΟΡΙΟΔΟΤΕΙΤΑΙ για την κατάληψη θέσεων στελεχών της εκπαίδευσης που ασκούν διοικητικά καθήκοντα, όπως αυτές ορίζονται στα άρθρα 14 και 15 του ν. 3848/2010 (περιφερειακών διευθυντών και διευθυντών εκπαίδευσης,προϊσταμένων ΚΕ.Δ.Δ.Υ. και διευθυντών και υποδιευθυντών σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ.). Η τριβή με τη διοίκηση είναι σημαντικότερο προσόν από οποιοδήποτε μεταπτυχιακό και είναι παράδοξο να μοριοδοτείται π. χ. το διδακτορικό στην... παπυρολογία(η αναφορά είναι ενδεικτική, σαφώς και το phd έχει την αξία του) για να γίνει κάποιος Διευθυντής Εκπαίδευσης (θέση με πολλά καθήκοντα καθαρά διοικητικής φύσης) αλλά να μη μοριοδοτείται η αποφοίτηση από τη Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και η εμπειρία σε διοικητικές υπηρεσίες του ΥΠΔΒΜΘ. Με τα παραπάνω προωθείται κατά τη γνώμη μου η αξιοκρατία -το μεγάλο ζητούμενο- και στο χώρο των αποσπάσεων και δίνεται η ευκαρία και το κίνητρο σε εκπαιδευτικούς που θέλουν πραγματικά να ασχοληθούν με τη διοίκηση να προσέλθουν... και να εργαστούν δημιουργικά στις διοικητικές υπηρεσίες, αφού ο χρόνος τους δε θα είναι "νεκρός" και "χαμένος" επαγγελματικά αλλά θα μεταφράζεται σε προκλήσεις και εμπειρία χρήσιμη για τη μετέπειτα σταδιοδρομία τους.