• Σχόλιο του χρήστη 'Γεωργακόπουλος Νικ.' | 19 Οκτωβρίου 2009, 15:14

    Αν και γενικά το μέτρο είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, θα πρέπει κάποια στιγμή επιτέλους να απεξαρτηθεί η φορολόγηση του αυτοκινήτου -αξία αγοράς & τέλη κυκλοφορίας- από τον κυβισμό. Η διάμετρος x διαδρομή ενός εμβόλου (αυτό είναι ουσιαστικά ο κυβισμός του αυτοκινήτου) δεν υποδηλώνει τίποτα απολύτως πλέον με τις σύγχρονες τεχνολογίες και τους πολλούς διαφορετικούς τύπους αμαξωμάτων. Υπάρχουν πλέον ατμοσφαιρικά μοντέλα, υπερτροφοδοτούμενα, Wankel, diesel, που οι ρύποι τους δεν έχουν καμία αναλογία με τον κυβισμό των κινητήρων τους. Επίσης ο κυβισμός δεν έχει καμία απολύτως σχέση πλέον με την τελική λιανική τιμή του αυτοκινήτου, αφού στους τιμοκαταλόγους υπάρχουν πολυτελή γερμανικά αυτοκίνητα "1.600" κ.εκ, που κοστίζουν μέχρι και... 40.000 ευρώ -ή και 50.000 ανάλογα τον εξοπλισμό!- Υπάρχουν ακόμα SUV 1.400 κ.εκ που κοστίζουν πάνω από 30.000 ευρώ, ή αυτοκίνητα πόλης 2.000 κ.εκ που δεν υπερβαίνουν τα 22.000 ευρώ -με πολύ χαμηλότερη ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ αξία CIF- ή λιμουζίνες ανατολικών χωρών, 2.000 κ.εκ που δεν ξεπερνάνε τα 25.000 ευρώ σε αξία Μιας και το μίσθωμα του Leasing εξαρτάται κυρίως από την τελική τιμή του αυτοκινήτου, εκεί θα ήταν καλό να τεθούν κάποια άνω όρια, ανεξαρτήτως κυβισμού. Επίσης, θα μπορούσε να συνδυαστεί και με εκπομπές ρύπων, πχ κανένα αυτοκίνητο άνω των 200gr C02/km ή άνω των 40.000 ευρώ λιανικής, ανεξαρτήτως κυβισμού. Επίσης, θα ήταν εφικτό να υπάρχουν και προδιαγραφές στον τύπο του αυτοκινήτου πχ 4πόρτο-5πόρτο ή να μην επιτρέπεται η αγορά "SUV"