΄Αρθρο 5 Επιτρεπόμενο ανώτατο όριο κυβισμού υπηρεσιακών αυτοκινήτων.

Επιτρέπεται εφεξής η προμήθεια επιβατικών υπηρεσιακών αυτοκινήτων νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας χαμηλών ρύπων, υβριδικών, ηλεκτρικών, ή άλλων φιλικών προς το περιβάλλον, από τον ΟΔΔΥ, από το ελεύθερο εμπόριο και με τη διαδικασία της χρηματοδοτικής μίσθωσης (Leasing) εφόσον ο κυβισμός τους δεν υπερβαίνει :

1. Για τα αυτοκίνητα πολιτικών υπηρεσιών μέχρι:
α. 1600 cc για αυτοκίνητα:
1. Του Προέδρου της Κυβέρνησης.
2. Του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος.
3. Των Αντιπροέδρων της Κυβέρνησης
4. Του Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και των αρχηγών των κομμάτων που εκπροσωπούνται στη Βουλή των Ελλήνων και στην Ευρωβουλή.
5. Των Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και των Υφυπουργών
6. Του Προέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας, του Προέδρου και του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, του Προέδρου και του Γενικού Επιτρόπου της Επικρατείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, του Γενικού Επιτρόπου της Επικρατείας των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων και του Προέδρου του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.
7. Των Προέδρων των Ανεξάρτητων Διοικητικών Αρχών.
8. Των τέως προέδρων κοινοβουλευτικών κυβερνήσεων που έλαβαν ψήφο εμπιστοσύνης από τη Βουλή των Ελλήνων, καθώς και των τέως προέδρων δημοκρατικών κυβερνήσεων και Προέδρων Δημοκρατίας που χρημάτισαν Πρόεδροι μετά το 1974 (μεταπολίτευση).
Των συζύγων αποβιωσάντων Πρωθυπουργών που κατά τη δημοσίευση της παρούσης εξυπηρετούνται με υπηρεσιακά αυτοκίνητα της Γ.Γ.Δ.Δ. & Η.Δ., εξακολουθούν να τα χρησιμοποιούν.
9. Των επισήμων προσκεκλημένων της Κυβέρνησης.
β. 1400 cc για τα αυτοκίνητα που εξυπηρετούν:
1. Την Προεδρία της Δημοκρατίας.
2. Το Πολιτικό Γραφείο Πρωθυπουργού (Προϊσταμένους των Γραφείων του Πολιτικού Γραφείου Πρωθυπουργού).
3. Τη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης.
4. Την Ιερά Αρχιεπισκοπή Αλβανίας.
5. Τους Γενικούς Γραμματείς Υπουργείων.
6. Τους Γενικούς Γραμματείς Περιφερειών.
7. Τους Ειδικούς Γραμματείς Υπουργείων.
8. Τους Προέδρους Διευρυμένων Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων.
9.Τους Νομάρχες Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων και Νομαρχιακών Διαμερισμάτων.
10. Τον Πρέσβη – Διευθυντή Εθιμοτυπίας του Υπουργείου Εξωτερικών.
11. Τους Προέδρους των Ανεξάρτητων Διοικητικών Αρχών.
12. Τους Μητροπολίτες.
13. Τους Επάρχους.
14. Τους Δημάρχους Δήμων με πληθυσμό άνω των 10.000 κατοίκων.
15. Τους Πρυτάνεις των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.).
16. Τον Πρόεδρο της Ακαδημίας Αθηνών.
17. Τα επιβατικά αυτοκίνητα αποκλειστικής χρήσης εξυπηρετούμενων προσώπων και τα αυτοκίνητα της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων (ΥΠ.Ε.Ε.)
18.Τη Διεύθυνση Κρατικών Αυτοκινήτων και Επικοινωνιών της Γ.Γ.Δ.Δ. & Η.Δ., για την αντιμετώπιση άλλων ειδικών αναγκών.
19.΄Αλλες υπηρεσίες του Δημοσίου, ειδικά και μόνο για την αντιμετώπιση μεταφοράς των επισήμων προσκεκλημένων τους.
γ. 1400 cc, για επιβατικά αυτοκίνητα υπηρεσιακής χρήσης υπηρεσιών και μέχρι 200 cc για δίκυκλα.
δ. 2500 cc, για τα άλλου τύπου επιβατικά βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, (τζίπ, station), εφόσον η εξυπηρετούμενη υπηρεσία βρίσκεται σε ορεινή ή δύσβατη περιοχή, ύστερα από αιτιολογημένο αίτημα του οικείου Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας και εγκριτική απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

2. Για τα αυτοκίνητα πολιτικού τύπου Ενόπλων Δυνάμεων, Ελληνικής Αστυνομίας, Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος:
α. 1400 cc για αυτοκίνητα πολιτικού τύπου των Ανώτατων Αξιωματικών των κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, της Αστυνομίας, του Λιμενικού και Πυροσβεστικού Σώματος, των Αρχηγών Γ.Ε.Ε.Θ.Α., Γ.Ε.Σ., Γ.Ε.Ν., Γ.Ε.Α., Ελληνικής Αστυνομίας, Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος.
β. 1400 cc για αυτοκίνητα πολιτικού τύπου του Γενικού Επιθεωρητή Στρατού, Διοικητή Στρατιάς, Αρχηγού Στόλου, Αρχηγού Τακτικής Αεροπορίας και λοιπών Αντιστράτηγων και αντίστοιχων βαθμών των άλλων κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος.
γ. 1400 cc για αυτοκίνητα πολιτικού τύπου των Υποστρατήγων, Ταξιάρχων και αντίστοιχων βαθμών των άλλων κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος.
δ. 2000 cc για βενζινοκίνητα και 3000 cc για πετρελαιοκίνητα ή τζιπ οχήματα υπηρεσιακής χρήσης πολιτικού τύπου των Ενόπλων Δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος, που χρησιμοποιούνται για το έργο των εν λόγω σωμάτων και όχι για την εξυπηρέτηση προσώπων (ύστερα από συνεργασία με τις οικείες υπηρεσίες.)

  • 26 Οκτωβρίου 2009, 11:35 | Kαρποδίνης Εμμανουήλ

    Αξιότιμοι κύριοι,

    η προσπάθεια εξοικονόμισης πόρων είναι σωστή και η κατεύθυνση προς μικρότερα αυτοκίνητα επίσης.

    Σωστά και πολλά από όσα έγραψαν οι προηγούμενοι χρήστες για τα κόστη υβριδικών-leasing κλπ τα οποία μακροπρόθεσμα θα είναι αρκετά σημαντικά.

    Αυτό όμως πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψιν, όσον αφορά τα κρατικά τώρα, αλλά και όσον αφορά τα ΙΧ αργότερα με τα νέα τέλη-κίνητρα απόσυρσης, είναι ότι τα παλιά αυτοκίνητα όταν συντηρούνται σωστά, προσφέρουν αρκετά στην οικονομία.

    Δίνουν δουλειά σε πολλές επιχειρήσεις – συνήθως μικρές – και συμβάλλουν σημαντικά στην εξοικονόμιση πόρων μιά και η Ελλάδα, δεν παράγει αυτοκίνητα.

    Διαβάστε παρακαλώ τι έγινε στην Αγγλία σε παρόμοια διαβούλευση για την αύξηση των επιβαρύνσεων σε παλιά αυτοκίνητα.

    http://www.number10.gov.uk/Page19483

    Δεν είναι ούτε οικονομία ούτε οικολογία να πετάμε όλα τα παλιά γενικώς αυτοκίνητα – ηλεκτρικές συσκευές κλπ, μέσα σε αυτά και πάρα πολλά χρήσιμα που μπορούν να λειτουργήσουν για αρκετά χρόνια ακόμη.

    Η ενέργεια που χρειάζεται για να κατασκευαστεί ένα νέο αυτοκίνητο και να ανακυκλωθεί ένα παλιό δεν μπορεί σε καμμία περίπτωση να ισοζυγιστεί με την διαφορά κατανάλωσης ενός νέου σε σχέση με το παλιό.

    Για αυτό και στην Αγγλία η κυβέρνηση πήρε πίσω τα μέτρα επιβάρυνσης των παλιών.

  • 25 Οκτωβρίου 2009, 21:44 | Νίκος Νικολετόπουλος

    Όσον αφορά το «ανώτατο όριο κυβισμού» και τα «κυβικά»:

    Βρισκόμαστε στο έτος 2009, όλα τα αυτοκίνητα από τις αρχές αυτής της δεκαετίας συνοδεύονται από πιστοποίηση των τυποποιημένων εκπομπών τους σε γραμμάρια CO2 ανά διανυθέν χιλιόμετρο, υποτίθεται ότι αυτό που μας ενδιαφέρει είναι το περιβάλλον, υπάρχουν 1400άρια με 2 υπερσυμπιεστές που βγάζουν 180 άλογα και 2λιτρα που δε βγάζουν πάνω από 130, υπάρχουν πανάκριβες Μερσεντές που κινούνται από 1800 «τουρμπίσια κυβικά» και Φόρντ Φιέστα που δεν κόστισαν ούτε τα μισά χρήματα και το μόνο «κακό» (…) που έχουν είναι ότι για τις όποιες επιδόσεις τους χρησιμοποιούν λίγα παραπάνω «κυβικά» αντί τούρμπο, κι ακόμα καθόμαστε και μιλάμε για «κυβικά εκατοστά» και για «φορολογήσιμους ίππους» και φορολογούμε το αμάξι με τα 2000 κυβικά με περισσότερα τέλη κυκλοφορίας απ’ ότι πληρώνουν 2 (ναι, δύο!) αμάξια των οποίων οι κινητήρες έχουν 1800 κυβικά, περισσότερα άλογα [λόγω τούρμπο], περισσότερους ρύπους και ίσως πολύ μεγαλύτερη τιμή (η οποία δεν έχει φυσικά να κάνει με τα κυβικά – πέρα από το ποσοστό που οφείλεται στο Ενιαίο Τέλος Ταξινόμησης).

    Αυτό και μόνο δείχνει ότι οι αρμόδιοι που εμπλέκονται στα σχετικά θέματα τόσα χρόνια δεν είχαν την όρεξη (ή μήπως τις γνώσεις;) να κάνουν ουσιαστική δουλειά.

    Αν σας δώσω τα «κυβικά εκατοστά» του κινητήρα ενός αυτοκινήτου, τι μπορείτε να μου πείτε γι αυτό; Μπορείτε να μου πείτε πόσο ρυπαίνει; Ισχύ; Κατανάλωση; Βάρος; Μέγεθος; Επιδόσεις; Παθητική ασφάλεια; Κόστος αγοράς; Κόστος συντήρησης; Είναι σαφές πως όχι.

    Πιστεύω πως ήρθε η ώρα να σταματήσει η κοροϊδία με τα «κυβικά». Και πραγματικά ελπίζω αυτό να το καταλάβει αυτή η κυβέρνηση, η οποία εκ πρώτης όψεως φαίνεται να θέλει ν’ ακούσει και να μάθει. Ο κόσμος δεν κοιμάται – κάτι που προκύπτει και από τα περισσότερα από τα μηνύματα σε αυτό το «βήμα διαλόγου».

    Εν ολίγοις:

    Αν αυτό που ενδιαφέρει είναι οι χαμηλοί ρύποι, η χαμηλή κατανάλωση, και το χαμηλό κόστος κτήσης & συντήρησης των κυβερνητικών αυτ/των, τότε θα πρέπει να μιλήσουμε με ρύπους, κατανάλωση, και κόστος. Όχι με «όριο κυβικών». Τα «κυβικά» πρέπει να καταλάβουμε ότι αποτελούν κατασκευαστικό χαρ/κό ενός κινητήρα, όπως ο αριθμός των κυλίνδρων ή των βαλβίδων. Κι εμάς, αυτό που μας ενδιαφέρει υποτίθεται πως είναι το ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ της οποιασδήποτε τεχνολογίας, όχι ο τρόπος επίτευξής του. Αν ο κινητήρας ενός ΙΧ έχει ακόμα κι 8000 «κυβικά» αλλά η τεχνολογία του επιτρέπει μέσα στην πόλη να χρησιμοποιεί για την κίνησή του μόνο τους 2 από τους 10 κυλίνδρους (=τα 1600 από τα 8000 «κυβικά») με συνέπεια να παράγει ελάχιστους ρύπους, για ποιο λόγο θα έπρεπε να το αποφύγουμε [ή να το τιμωρήσουμε;]

    Ας τα σκεφτούν αυτά οι αρμόδιοι – εμείς εδώ είμαστε και παρακολουθούμε τα δείγματα γραφής που θα δώσει η κυβέρνηση αυτή.

    Καλή συνέχεια.

  • 25 Οκτωβρίου 2009, 15:26 | Ευάγγελος ΄Λιάσκος

    Ενώ συμφωνώ με την γενικότερη πρωτοβουλία καθορισμού & περιορισμού της χρήσης δημόσιων οχημάτων από κρατικούς λειτουργούς,είμαι κάθετα αντίθετος στην χρήση των κυβικών του κινητήρα ως μέτρου καθορισμού των επιτρεπτών μοντέλων.
    Ο κυβισμός στρεβλώνει την ελληνική αγορά αυτοκινήτου, και το κράτος συνεχίζει να επικροτεί την μέθοδο αυτή. Δεν υπάρχει επιχείρημα γιατί ένα αυτοκίνητο 1600 κκ είναι κατάλληλο ενώ ένα άλλο πχ 1800 κκ , αλλά με καλύτερη κατανάλωση, ή ρύπους, και ασφαλέστερο και με καλύτερη αξία αγοράς ή/και μεταπώλησης, κλπ κλπ δεν είναι.
    Συνεπώς, αν ο προβληματισμός είναι σχετικός με την ρύπανση που προκαλούν ή με το κόστος αγοράς/λειτουργίας, αυτοί οι παράγοντες θα έπρεπε να υπάρχουν στο νομοσχέδιο, και όχι τα κκ..
    Επιπροσθέτως, θεωρώ υποκριτικό η πολιτεία να δίνει τόσες εξουσίες και σημασία στον Προθυπουργό, Υπουργούς, Βουλευτές κλπ, αλλά να μην την απασχολεί η ασφάλεια και προστασία τους. Τί θα γίνει εαν ο Πρωυπουργός, ο Υπ. Άμυνας, κλπ εμπλακούν σε αυτοκινητιστικό ατύχημα με τα ‘σαράβαλα’ που θα κυκλοφορούν? Θα ξαναέχουμε επανάληψη του Herfield και Ωνασείου, με την κάμερες κατασκηνωμένες επί εβδομάδες απ’έξω. Αυτό θέλουμε ως κοινωνία? Οσο δημοκρατικοί και οικολόγοι και αν θέλουμε να παρουσιαζόμαστε, η προγματικότητα είναι πώς όχι. Αν τους εκτιμούμε και τους θεωρούμε σημαντικούς για την ομαλή λειτουγία του πολιτεύματος, θα πρέπει να τους προστατεύουμε παρέχοντάς τους το αντικειμενικά ΑΣΦΑΛΕΣΤΕΡΟ όχημα -που προφανώς δεν είναι των 1600 κκ…
    Ευχαριστώ.

  • 25 Οκτωβρίου 2009, 14:08 | νικηφορος μανωλης

    να διαγραφουν οι παραγραφοι 1α2,1α8,1β4,1β12,1β15,1β16 καθως και η παραγραφος 3.

  • 25 Οκτωβρίου 2009, 02:54 | Georgios Tatsis

    I epimoni sto orio tou kibismou einai kata geniki omologia lathos. Kat’ arxin gia ta prosopa ypsilou kindinou, den yparxoun analoges prosfores apo tin autokinitobiomixania. Ta thorakismena autokinita einai idietera baria kai xriazontai megali ippodinami! Den nomizo oti gia tin Ellada tha kanoun to xatiri i biomixanies na sxediasoun analoga autokinita.

    Oson afora tous ripous i technologia exei proxorisei. Stin Europi kikloforoun autokinita xamilon ripon xoris na einai aparetito na einai ybridika. Oi techologies pou iparxoun einai oi ekseis:

    1) Diesel. Ta teleutea modela ekpliroun tin nomothesia EURO 5 kai einai apolita kathara. Paradigma ena VW PASSAT BlueMotion 2 litra TDI ekpempei 124 g/Km CO2, eixei 103 KW (140 PS), teliki taxitita 210 KM/h kai epitaxinsi 0-100 => 9,8 sec. Simiosi: auto to autokinito iparxei kai thorakismeno. Genika ta Diesel autokinita einai gia tis ipiresies sto eksoteriko (paradigma Germania) i proti epilogi giati exoun megali embelia, xamilo kostos syntirisis kai katanalosis kai ipsili timi metapolisis. Oson afora tis aneseis den exoun na zilepsoun tipota apo ta benzinokinita.
    2) Benzini/Fisiko aerio (CNG). Autos o sindiasmos epitrepei episeis xamilous ripous gia paradigma VW PASSAT 1.4 TSI EcoFuel DSG ekpemei 121 g/Km CO2, exei 110 KW (150PS), teliki taxitita 208 Km/h kai epitaxinsi 0-100 => 9,9 sec.
    3) Benzini / Ygraerio (LNG). Edo dinete i dinatotita metatropis ton palaioteron autokiniton analoga me to modelo kai na ginei etsi se proti fasi megali eksoikonomisi se kafsimo. Parola auta einai mia lisi braxiprothesmi kai engkimonei kindinous giati oi kataskebastes den tin ypostirizoun. Ektos ton allon oi diafores «patentes» den mporoun na theorithoun aksiopistes gia tis ipiresies pou thelei to kratos na prosferei.
    4) Ybridika. Edo einai men to kostos katanalosis entos tis polis xamilo, alla oi peribalontologikoi kindinoi apo tis mpataries kai to kostos allagis tous den einai efkatafronitoi. Idietera gia xores opos i Ellada pou i ippodomes anakiklosis kai i oikologiki sinidisi den exoun akoma anaptixthei!

    Sigoura sto melon tha iparksoun episeis ekselikseis pou tha mporesoun na boithisoun tin eksaplosi ton ilektrikon autokiniton. Paradigma ilektrika autokinita megalis embelias, liseis grigoris fortisis mpatarias, ilektrika epagogika diktia klp. Pros to paron omos i biomixania einai sto stadio tis erebnas.

    I epimoni orismenon gia mia autokinitobiomixania stin Ellada prokalei me to sympatio sti ksenes biomixanies mono gelia. I Ellada den exei oute tin agora, oute tis dinatotites, oute tis ypodomes, oute tin texnognosia, oute tous ipomonetikous ergazomenous, oute tin ergasiaki irini pou mporoun na paragoun autokinita. Kalo tha einai i Ellada na prostatefsei to megalitero plouto tis, to peribalon, kai auto to nomosxedio einai ena bima sti sosti katefthinsi! Tha prepei omos na ginoun kai alla! Ektos ton allon i europaiki nomothesia exei kataliksei se orismena oria oson afora tous ripous ton kainourion autokiniton.

    Kalo tha einai omos i kibernisi na min pernei bebiasmenes apofaseis. Oson afora ta technika themata sigoura tha mporouse to texniko epimelitirio (TEE) na protinei tis katalliles texnikes liseis. Ektos ton allon sigoura iparxoun kai oikonomologoi pou mporoun na ipologisoun to sinoloko kostos zois (life cycle cost) ton autokiniton kai na dialeksoun tin pio oikonomiki lisi. Sigoura edo tha prepei na meletithoun oi diafores enallaktikes liseis opos to leasing klp.
    Kalo tha einai episeis o yparxon stolos na aksiologithei me analoga kritiria kai na ananeothei me metro, giati paramenei periousia tou ellinikou laou!

  • Πολύ σωστό το μέτρο απόσυρσης των πολυτελών λιμουζινών και η αντικατάσταση τους με αυτοκίνητα φιλικά στο περιβάλλον αλλά και στην τσέπη του ελληνικού λαού. Είναι θέμα οικονομικό, περιβαλλοντικό, αλλά και άκρως πολιτισμικό: μια νομενκλατούρα με συχνά υφέρπουσα ροπή νεοπλουτίστικου κιτς επιθυμεί να χρεώνει μια χώρα υπό το φάσμα της πτώχευσης για πολυτελή μετακίνηση. Πρώτο οι ταγοί της χώρας πρέπει να διδάξουν στους Έλληνες ότι ποιότητα δεν σημαίνει κραυγαλέα πολυτέλεια, αλλά και την σημασία της εξοικονόμησης πόρων – πόρων οικονομικών και περιβαλλοντικών.

    Ένα θέμα ωστόσο που θα ήθελα να επισημάνω είναι η ανάγκη να δούμε ξανά και το θέμα των πετρελαιοκίνητων. Ξέρω ότι σε μια χώρα σαν την Ελλάδα όπως είναι σήμερα, το να απελευθερώσουμε την χρήση πετρελαιοκίνητων στην Αθήνα θα σήμαινε χιλιάδες ελάχιστα ως καθόλου συντηρημένα αυτοκίνητα σε λίγα χρόνια να δημιουργούν μια ατμοσφαιρική κόλαση στο λεκανοπέδιο. Ωστόσο, δεδομένου ότι στο επίπεδο των ρύπων τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα καθαρού ντίζελ φαίνονται συγκρίσιμων επιδόσεων με τα υβριδικά, χωρίς ωστόσο να υποφέρουν από τα μέγα θέμα της διαχείρισης των άκρως επικινδύνων και μη ανακυκλώσιμων μπαταριών τους, ίσως θα μπορούσε να εξεταστεί η χρήση τους αποκλειστικά για την κάλυψη αναγκών του δημοσίου. Θα είχατε έτσι και περισσότερες επιλογές (και άρα καλύτερους όρους οικονομικής διαπραγμάτευσης) σε σχέση με τα υβριδικά, όπου ελάχιστες είναι οι διαθέσιμες επιλογές στην ελληνική αγορά.

  • 24 Οκτωβρίου 2009, 15:54 | Γιάννης Μαθιουδάκης

    Σε όλα τα προηγμένα κράτη του κόσμου ο κυβισμός σαν μέτρο σύγκρισης τείνει να εκλείψει, το ζητούμενο για την φορολόγηση ή την ασφάλιση ενός αυτοκινήτου είναι η ιπποδύναμη και τελευταία οι εκπομπές ρύπων.
    Αν οι αρμόδιοι μπούν στον κόπο να μελετήσουν τα τεχνικά στοιχεία των πετρελαιοκινητήρων και να τα συγκρίνουν με εκείνα,των επιτρεπομένων στο λεκανοπέδιο,βενζινοκινητήρων θα διαπιστώσουν ότι τα στοιχεία συμπεριλαμβανόμενης της κατανάλωσης είναι συντριπτικά υπέρ των πρώτων.
    Γιατί όχι τα κρατικά αυτοκίνητα,τουλάχιστον μέχρι να γίνουν τα υβριδικά πραγματικά συμφέροντα, να μην είναι και diesel? και γιατί στερείται από τους κατοίκους της Αθήνας το δικαίωμα που έχουν οι κάτοικοι όλων των άλλων μεγαλουπόλεων της Ευρώπης?

  • 24 Οκτωβρίου 2009, 14:41 | Mixalis

    ΓΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΤΕ ΜΑΣ ΛΙΓΟ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΠΟΥ ΣΚΟΠΕΥΕΤΑΙ ΝΑ ΕΦΟΔΙΑΣΕΤΕ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΚΕΠΤΙΚΟ ΝΟΜΙΖΕΤΑΙ ΟΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΤΕ ΕΞΙΚΟΝΟΜΟΙΣΗ ΧΡΗΜΑΤΩΝ…
    ΚΑΘΕ 3 ΧΡΟΝΙΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΕ ΕΝΑ ΥΒΔΡΙΚΟ ΑΛΛΑΓΗ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ… ΠΟΣΟ ΚΟΣΤΙΖΕΙ … ΑΠΟ ΤΙΣ 3000 ΕΥΡΟ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΜΙΑ ΜΠΑΤΑΡΙΑ ΓΙΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΔΟΥΣ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ
    ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΠΑΛΙ?
    ΟΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΜΟΝΟ ΝΑ ΠΟΥΛΗΣΟΥΝ ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΩΣ ΒΡΗΚΑΝ ΤΗΝ ΛΥΣΗ ΠΩΣ ΘΑ ΒΓΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΑΔΙΕΞΟΔΟ.
    ΣΤΗΝ ΚΑΒΑΛΑ ΕΧΕΙ ΓΕΜΙΣΕΙ ΑΠΟ TOYOTA PRIUS ΤΑΞΙ ΑΥΤΟΙ ΤΑ ΠΗΡΑΝ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΙΠΕ ΠΟΣΟ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΜΙΑ ΜΠΑΤΑΡΙΑ ..
    ΟΡΕΑ ΣΚΕΠΤΙΚΑ ΕΧΕΤΕ ΣΑΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΠΡΑΒΟ

  • 24 Οκτωβρίου 2009, 04:42 | Παναγιώτης Βαρλάγκας

    Σχέδιο υπουργικής απόφασης, άρθρο 5, εδ. α’:

    «Επιτρέπεται εφεξής η προμήθεια επιβατικών υπηρεσιακών αυτοκινήτων νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας χαμηλών ρύπων, υβριδικών, ηλεκτρικών, ή άλλων φιλικών προς το περιβάλλον, από τον ΟΔΔΥ, από το ελεύθερο εμπόριο και με τη διαδικασία της χρηματοδοτικής μίσθωσης (Leasing)»

    Σχετικά με το Leasing, και επειδή πολλά σχόλια αναφέρθηκαν πάνω σ’ αυτό το ζήτημα, με εγέρση επιφυλάξεων για την ορθότητά του ως μεθόδου εν προκειμένω, παραθέτω μεταφρασμένο το σχετικό απόσπασμα ( http://www.tbs-sct.gc.ca/pol/doc-eng.aspx?id=12065&section=text#sec5.2 ) από την «Οδηγία Διαχείρισης Στόλου Αυτοκινήτων: Οχήματα Ελαφράς Χρήσεως» («Directive on Fleet Management: Light Duty Vehicles») της Κυβέρνησης του Καναδά:

    «5.2.2 Χρηματοδοτική Μίσθωση (Leasing) Οχημάτων

    Οι χρηματοδοτικές μισθώσεις (leases) οχημάτων πρέπει να αποφεύγονται, εκτός προς ικανοποίηση προσωρινών, βραχυπρόθεσμων και εποχιακών απαιτήσεων. Οι χρηματοδοτικές μισθώσεις δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται προς ικανοποίηση απαιτήσεων μεταφοράς σχετιζόμενων με εν εξελίξει προγράμματα. Όταν απαιτούνται χρηματοδοτικές μισθώσεις οχημάτων, επιτρέπονται μόνο λειτουργικές χρηματοδοτικές μισθώσεις (operating leases). Εξαγορές (buyouts) στο τέλος αυτών των χρηματοδοτικών μισθώσεων ακινήτων απαγορεύονται.

    Οι κλάσεις, οι μηχανές, οι επιλογές και τα ελάχιστα χαρακτηριστικά των μισθούμενων οχημάτων πρέπει να συμφωνούν με αυτά που περιέχονται στον Οδηγό Παραγγελίας Κυβερνητικών Μηχανοκίνητων Οχημάτων (Government Motor Vehicle Ordering Guide).

    Οι χρηματοδοτικές μισθώσεις οχημάτων είναι συμβάσεις και πρέπει να τυγχάνουν εισόδου εν συμμορφώσει με την Κυβερνητική Πολιτική Διαχείρισης Προμηθειών.

    Τα πληροφοριακά συστήματα διαχείρισης στόλου οχημάτων που χρησιμοποιούνται από τα Υπουργεία για να συντηρούν τα δεδομένα για τα οχήματα των Υπουργείων πρέπει να συντηρούν τα ίδια δεδομένα και για οχήματα σε μακροπρόθεσμη χρηματοδοτική μίσθωση, συμπεριλαμβανομένης της διάρκειας της χρηματοδοτικής μίσθωσης (ημερομηνία έναρξης και λήξης της χρηματοδοτικής μίσθωσης) και το κόστος της χρηματοδοτικής μίσθωσης.»

  • 23 Οκτωβρίου 2009, 23:50 | ΚΩΣΤΑΣ

    ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΚΑΤΙ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΕΡΓΟ ΚΥΒΕΡΝΑΕΙ ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΤΗΝ ΧΩΡΑ Η ΟΧΙ ΤΟΤΕ ΓΙΑΤΙ ΔΙΟΙΚΗΤΕΣ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΠΗΡΑΝ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ ΟΛΟΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΟΧΗΜΑΤΑ SCΟDA OCTAVIA 2000 ΚΥΒΙΚΩΝ ME 200 ΙΠΠΟΥΣ ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΕΤΑΙ. ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ 50 ΝΕΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΟΘΗΚΑΝ ΣΤΙΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΝΤΡΟΠΗ ΝΑ ΔΙΑΣΠΑΘΙΖΕΤΑΙ ΤΟΣΟ ΑΠΛΟΧΕΡΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΗΜΑ ΣΕ ΣΠΑΤΑΛΕΣ ΠΟΥ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΘΑ ΕΛΕΓΞΕΙ.

  • 23 Οκτωβρίου 2009, 22:49 | ΑΝΤΩΝΗΣ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ

    ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΚΡΑΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΑ ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΛΕΟΝ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΛΥΣΗ, ΣΥΝΔΥΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΕΛΑΧΙΣΤΟΥΣ ΡΥΠΟΥΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ ΝΤΗΖΕΛΟΜΗΧΑΝΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΑΦΩΣ ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΦΘΟΡΑ ΤΩΝ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ ΝΤΗΖΕΛ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΟ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΟ ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ.

    ΑΥΤΟ, ΣΕ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΜΕ ΠΕΤΡΕΛΕΟΚΙΝΗΣΗ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΧΩΡΙΣ ΤΟΥΣ ΥΠΑΡΧΟΝΤΕΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΣΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΘΗΝΑ, ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΕΞΟΔΩΝ ΣΗΝΤΗΡΗΣΗΣ.

    ΘΑ ΠΑΨΟΥΜΕ ΕΠΙΣΗΣ ΠΛΕΟΝ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΧΩΡΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΠΟΥ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ ΤΗΝ ΠΕΤΡΕΛΕΙΟΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΠΡΟΣΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟ.

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

  • 23 Οκτωβρίου 2009, 19:27 | ΖΩΡΖΟΥ ΦΕΜΗ

    Προμήθεια των αυτοκινήτων με μειοδοτικό διαγωνισμό

  • 23 Οκτωβρίου 2009, 17:25 | Βαγγέλης Φυτάλης

    Σε συνέχεια της προεκλογικής περιόδου, με χαρά διαπιστώσαμε ότι υλοποιήθηκε άμεσα η πρόταση για την συμμετοχή όλων των πολιτών στον σχεδιασμό των αποφάσεων της Κυβέρνησης.
    Δεν μπορώ όμως να πώ ότι τα συναισθήματα είναι ίδια διαβάζοντας την πρόταση για την αντικατάσταση των κρατικών αυτοκινήτων. Το γεγονός ότι η Κυβέρνηση προεκλογικά δεσμεύτηκε για το ’’άνοιγμα’’ των ’’κλειστών’’ επαγγελμάτων, δεν συμβαδίζει με την αποκλειστική δυνατότητα συμμετοχής στην διαδικασία αυτή μόνο των εταιρειών ’’Χρηματοδοτικής Μίσθωσης (Leasing – Τράπεζες)’’.
    Δεν νομίζω ότι χρειάζονται τα παραπάνω πιστωτικά ιδρύματα περισσότερη βοήθεια απ’αυτή που τους έδωσε η προηγούμενη Κυβέρνηση (Πακέτο Στήριξης).
    Να θυμίσω ότι η Βουλή για τα αυτοκίνητα των Βουλευτών χρησιμοποίησε όλες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του αυτοκινήτου χωρίς αποκλεισμούς. Έτσι τα αυτοκίνητα των Βουλευτών μισθώνονται στην συντριπτική τους πλειοψηφία από Εταιρείες Ενοικίασης – Λειτουργικής Μίσθωσης και καλύπτονται με όλο το πακέτο υπηρεσιών (συντήρηση, ασφαλιστική κάλυψη κ.τ.λ.) προσφέροντας με χαμηλότερο κόστος το σύνολο των υπηρεσιών που πρέπει να καλύπτεται καθ’όλη την διάρκεια της μίσθωσης.
    Μιλήσατε για «άριστους» και όχι «αρεστούς» δώστε λοιπόν την δυνατότητα στους εξειδικευμένους να προσφέρουν την εμπειρία τους και την δυνατότητα για καλύτερη παροχή υπηρεσιών σε ανταγωνιστικότερο κόστος.
    Προσδοκώντας ότι η κατάθεση όλων αυτών των ιδεών από την μεριά των πολιτών δεν είναι μόνο για να ανταλλάσουμε απόψεις μεταξύ μας, αλλά για να συμμετέχουμε στην λήψη των αποφάσεων σας, περιμένω βελτιώσεις και όχι αποκλεισμούς.