• Σχόλιο του χρήστη 'ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΖΑΡΛΟΓΛΟΥ' | 21 Οκτωβρίου 2009, 17:47

    ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΗΣ Κ.Υ.Α. ΓΙΑ ΤΑ ΚΡΑΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ Άρθρο 1 Να διευκρινιστεί αν στο πεδίο εφαρμογής της Κ.Υ.Α. υπάγονται και οι επιχειρήσεις των Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού. Πρόταση: Όλες οι επιχειρήσεις των Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού, πλην των κοινών ανώνυμων, να εφαρμόζουν τις διατάξεις της προτεινόμενης Κ.Υ.Α. Άρθρο 3 Με το υπάρχον, αλλά και με το προτεινόμενο καθεστώς δεν προβλέπεται η προμήθεια επιβατικού αυτοκινήτου για κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών. Έτσι αναγκαζόμαστε να προμηθευόμαστε μικρά φορτηγάκια για να καλύπτουμε παρόμοιες ανάγκες μετακίνησης, επωμιζόμενοι μεγαλύτερο κόστος, διότι τα συγκεκριμένα οχήματα πρέπει κατά κόρον να μεταφέρουν υλικά και λιγότερο ανθρώπους. Πρόταση: Να προβλεφθεί η δυνατότητα προμήθειας ή χρηματοδοτικής μίσθωσης επιβατικού αυτοκινήτου για κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών. Καθημερινά υπάρχουν επιτακτικές ανάγκες μετακίνησης του προσωπικού για εκτέλεση υπηρεσιακών αναγκών (αλληλογραφία, μετακίνηση στους τόπους εργασίας από την έδρα της Υπηρεσίας, επαφές με άλλες υπηρεσίες, Υπουργεία, Περιφέρεια, Υπηρεσίες της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, Οργανισμούς, παράσταση σε δικαστήρια για υπηρεσιακούς λόγους, κλπ). Δεν πρέπει με άλλοθι τη μείωση της σπατάλης, που όλοι συμφωνούμε ότι επιβάλλεται να περιοριστεί στο ελάχιστα δυνατό, να επικρατήσουν ισοπεδωτικές λογικές, δυσχεραίνοντας την ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία των υπηρεσιών. Άρθρο 5 Αναφέρεται στο άρθρο 5 της προτεινόμενης Κ.Υ.Α. ότι «Επιτρέπεται εφεξής η προμήθεια επιβατικών υπηρεσιακών αυτοκινήτων νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας χαμηλών ρύπων, υβριδικών, ηλεκτρικών, ή άλλων φιλικών προς το περιβάλλον, από τον ΟΔΔΥ, από το ελεύθερο εμπόριο και με τη διαδικασία της χρηματοδοτικής μίσθωσης (Leasing) εφόσον ο κυβισμός τους δεν υπερβαίνει….». Δηλαδή, δεν μπορεί το δημόσιο και φορείς αυτού να προμηθεύονται τα ανωτέρω αυτοκίνητα, παρά μόνο να τα μισθώνουν με τη μέθοδο του leasing; Πρόταση: Να προβλεφθεί ρητά ότι επιτρέπεται η αγορά και η χρηματοδοτική μίσθωση επιβατικών υπηρεσιακών αυτοκινήτων νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας χαμηλών ρύπων, υβριδικών……………… Άρθρο 10 Να διευκρινιστεί ότι με την κατανάλωση καυσίμων ο νομοθέτης δεν επιβάλλει τον περιορισμό των διανυόμενων χιλιομέτρων των υπηρεσιακών αυτοκινήτων και οχημάτων, αλλά απαιτεί η ανά χιλιόμετρο κατανάλωση του κάθε οχήματος να εμπίπτει στα ανώτατα όρια καυσίμων που προβλέπονται στην αριθμ. 1450/550/10-2-1982 Απόφαση του Υπουργού Προεδρίας της Κυβερνήσεως και είναι συνάρτηση των φορολογήσιμων ίππων του οχήματος. Πιστεύω ότι η κατά 30% μείωση των ανωτάτων επιτρεπόμενων ορίων κατανάλωσης καυσίμων αποτελεί τροχοπέδη κίνησης για πολλά υπηρεσιακά αυτοκίνητα και οχήματα, τα οποία μέχρι την αντικατάστασή τους, ουσιαστικά δεν θα μετακινούνται. Τι επιτυγχάνεται; Για τις επιβαλλόμενες και άκρως αναγκαίες υπηρεσιακές μετακινήσεις ή θα εφευρίσκουμε τρόπους μετακίνησης κινούμενοι στα όρια, ή και έξω από αυτά, της νομιμότητας ή θα αναθέτουμε την κάλυψη των αναγκών μετακίνησης σε ιδιώτες. Αποτέλεσμα και στις δυο περιπτώσεις η μεγαλύτερη επιβάρυνση του Δημοσίου, αν και η στόχευση ήταν διαφορετική. Πρόταση: Να παραμείνουν αμετάβλητα τα ανώτατα επιτρεπόμενα όρια κατανάλωσης καυσίμων και να περιοριστεί το μεταβατικό χρονικό διάστημα από 31-12-2012 στις 31-12-2011 και παράλληλα να δοθούν κίνητρα αντικατάστασης των αυτοκινήτων παλιάς τεχνολογίας. Επίσης, να διευρυνθεί η κλίμακα των φορολογήσιμων ίππων των αυτοκινήτων και οχημάτων, διότι σήμερα σταματά στους εβδομήντα (70) ίππους. Άρθρο 13 Να προβλεφθεί η δυνατότητα διάθεσης αυτοκινήτου από δήμο ή κοινότητα σε δημοτικό ή κοινοτικό νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου. Θανάσης Παζαρλόγλου Οικονομολόγος – Διευθυντής Ο.Τ.Α.