• Σχόλιο του χρήστη 'Νίκος Ζολοταριώφ' | 15 Ιανουαρίου 2010, 13:26

    Είμαι διοικητικός υπάλληλσε σε μικρή Κοινότητα της Αττικής. Ο σχεδιασμός & η εφαρμογή του ψηφιακού δήμου και της αποτελεσματικής ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και εξυπηρέτησης του πολίτη - δημότη πρέπει να ξεπεράσει σοβαρά ζητήματα / προϋποθέσεις χωρίς τις οποίες είναι αδύνατη η αποτελεσματικότητα του μέτρου, η απλούστευση διαδικασιών, η καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη και η μείωση πραγματικού και λειτουργικού κόστους, στόχοι οι οποίοι εντάσσονται στο Ν/Σ ΄"Καλλικράτης" & τη Διοικητική Μεταρρύθμιση. Απαιτείται, μεταξύ άλλων, κατά την ταπεινή μου γνώμη : 1. Κοινό ηλεκτρονικό περιβάλλον εργασίας (αν όχι ένα κοινό μηχανογραφικό σύστημα) που είναι το ιδανικό ή αν μη τι άλλο μηχανογραφικά συστήματα συμβατά μεταξύ τους. Σήμερα πολλοί ΟΤΑ Α βαθμού έχουν διαφορετικά μηχανογραφικά συστήματα τα οποία δεν είναι απαραιτήτως συμβατά μεταξύ τους, είναι παρωχημένης τεχνολογίας και αιμορραγούν οικονομικά για να τα υποστηρίξουν ενώ μια συνολική αντιμετώπιση του προβλήματος θα είχε άμεσα λειτουργικά και οικονομικά οφέλη. 2. Εκπαίδευση προσωπικού στη χρήση αλλά και τη χρησιμότητα Η/Υ & μηχανογράφησης. 3. Δυνατότητα άμεσης πρόσβασης σε νομοθετικό περιεχόμενο, εγκυκλίους κλπ. Το εθνικό τυπογραφείο - ενάντια σε κάθε αρχή δημοσιότητας του νόμου - χρεώνει τα ΦΕΚ και ακόμα και τα ΝΠΔΔ και οι ΟΤΑ, πόσο μάλλον οι πολίτες, πρέπει να πληρώνουν! 4. Άμεση κωδικοποίηση & αναθεώρηση του κώδικα διοικητικής διαδικασίας προς απλούστευση και εξορθολογισμό και ενημέρωση των υπαλλήλων σχετικά με τοπικά σεμινάρια (ανά ΟΤΑ). 5. Χρήσιμο θα ήταν η δημιουργία helpdesk για την υποστήριξη των αλλαγών και κυρίως την υποστήριξη των υπαλλήλων των ΟΤΑ, ανά υπηρεσία / υπουργείο. Η παράθεση ονοματεπώνυμων και τηλεφώνων για πληροφορίες στα διάφορα έγγραφα, όταν τα τηλέφωνα δεν απαντώνται ποτέ από τις αρμόδιες Υπηρεσίες με τις οποίες υπάρχει η αναγκαία συνεργασία δεν εξυπηρετεί, αλλά δυσχεραίνει το έργο. 6. Εξορθολογισμός & απλούστευση διοικητικών διαδικασιών όπου σπαταλώνται πόροι (χρόνος, ενέργεια, χρήματα) λόγω της κακής ή ελλιπούς πληροφόρησης. 7. Εκσυγχρονισμός & κωδικοποίηση νομοθετικού πλαισίου που αφορά τους ΟΤΑ και όχι μόνον του ΚΔΚ (3463/2006), όπως π.χ. νομοθεσία σχετικά με τηρούμενα βιβλία, οικονομικά κλπ. Ψήφιση και εφαρμογή διατάξεων για την κατά το δυνατόν τήρηση στοιχείων ηλεκτρονικά σε Βάσεις Δεδομένων (δεν απαιτούνται ιδιαίτεροι πόροι, ούτε ιδιαίτερες γνώσεις για την πλειονότητα αυτών) και τα ηλεκτρονικά στοιχεία μπορούν να δώσουν περαιτέρω πληροφορίες, στατιστικά κλπ. τα οποία σήμερα, ως επί το πλείστον τηρούνται και συγκεντρώνονται χειρόγραφα αυξάνοντας τα περιθώρια λάθους και τις καθυστερήσεις. 8. Κεντρικός έλεγχος π.χ. ανά Περιφέρεια αν όχι απ' ευθείας από το ΥΠΕΣ για: 8.1 εφαρμογές λογισμικού - συστήματα μηχανογράφησης, 8.2 τεχνικά έργα, 8.3 κινητή και ακίνηση περιουσία ΟΤΑ, 8.4 οικονομικά στοιχεία, 8.5. στοιχεία προσωπικού, έτσι ώστε να υπάρχει η δυνατότητα άμεσης - ει δυνατόν - on line ενημέρωσης για σχετικά θέματα και διακίνηση πληροφοριών ηλεκτρονικά, ώστε να καθίσταται δυνατός ο κεντρικός σχεδιασμός και ο άμεσος έλεγχος αποτελεσματικότητας. Η έμφαση στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση και τις προϋποθέσεις αποτελεσματικής υλοποίησής της είναι αναγκαία συνθήκη για τη διοικητική μεταρρύθμιση και την επιτυχή εφαρμογή του Ν/Σ "Καλλικράτης". Οι απαιτήσεις σε πόρους, ειδικά στο σχεδιασμό και την υλοποίηση επιμέρους θεμάτων (π.χ. μηχανογραφημένη τήρηση στοιχείων) δεν είναι τόσο υψηλή αφού μπορεί να καλυφθεί και εσωτερικά από υπαλλήλους και υπηρεσίες που έχουν επαρκείς γνώσεις. Στη διάθεσή σας.