• Σχόλιο του χρήστη 'σταθης' | 17 Ιανουαρίου 2010, 10:17

    Σχετικα με τις Περιφερειακες Διοικησεις και στο βαθμο που αυτες, οπως περιγραφεται στο παρον σχεδιο,δεν θα εχουν αρμοδιοτητες διαχειρισης των επιχειρησιακων προγραμματων του ΕΣΠΑ καθως αυτες ασκουνται απο την αυτοδιοικητικη Περιφερεια, δεν υπαρχει κανενας λογος δημιουργιας τους. Μπορουν καλλιστα να αποτελεσουν αποκεντρωμενες οργανικες μοναδες εφαρμογης(κατα τοπο αρμοδιοτητα)των αντιστοιχων Υπουργειων. Με αυτον τον τροπο θα εξασφαλιζεται ο απαραιτητος συντονισμος των κεντρικων δημοσιων πολιτικων (χωροταξία – πολεοδομία, περιβαλλοντική πολιτική, δασική πολιτική ή μεταναστευτική πολιτική), που σημερα αποτελει ζητουμενο. Αυτο αλλωστε προβλεπεται στο σχεδιο για τη δημιουργια των αυτοτελων ειδικων υπηρεσιων Εποπτειας των ΟΤΑ, δηλαδη τις πρωην Δ/νσεις Αυτοδιοικησης των σημερινων Περιφερειων, οι οποιες θα ανηκουν στο Υπ.Εσωτερικων, Αποκεντρωσης και Ηλ.Διακυβερνησης. Αν δεν υπαρχει ζητημα συνταγματικοτητας (βλ.αρθρο 118 παρ.3 του Σ), τοτε δεν υπαρχει κανενας λογος δημιουργιας 5 ως 7 ακομη οργανισμων καθως απ' οτι φαινεται απο τη δομη του σχεδιου,στο επικεντρο ειναι το λειτουργικο κριτηριο, δηλαδη η αποκεντρωμενη κατα τοπο αρμοδιοτητα και οχι η καθ'υλην. Οσο αφορα τη στελεχωση των συγκεκριμενων υπηρεσιων (στις οποιες παρατηρειται τραγικη υποστελεχωση), δεν ειναι καθολου απαραιτητη η προσληψη νεων στελεχων μεσω ΑΣΕΠ με τη συνακολουθη επιβαρυνση του κρατικου προυπολογισμου. Στο βαθμο που οι υπηρεσιες αυτες θα ανηκουν οργανικα στα Υπουργεια, τα οποια ως γνωστον δεν διαθετουν καν γραφεια για τους υπεραριθμους και ρουσφετολογικα μεταταγμενους υπαλληλους σε αυτα,μπορουν να στελεχωθουν εν μερει με απλες μετακινησεις υπαλληλων, που προβλεπονται εντος οργανισμου αναλογα με τις αναγκες της υπηρεσιας, και ταυτοχρονα με το διορισμο σε αυτες εξειδικευμενου προσωπικου για τις επιτελικες- και οχι μονο θεσεις απο τους υπηρετουντες και αποφοιτουντες υπαλληλους των Εθνικων Σχολων Δημοσιας Διοικησης και Τοπικης Αυτοδιοικησης, για την εξειδικευμενη εκπαιδευση των οποιων εχουν δαπανηθει χρηματα του ελληνα φορολογουμενου. Το ζητημα του προσωπικου της Δημοσιας Διοικησης (ΔΔ) αλλα και της Τοπικης και Περιφερειακης Αυτοδιοικησης, ειναι θεωρω το "κλειδι" για την επιτυχια του παροντος νομσχεδιου. Απαιτειται αφενος η διασφαλιση της αξιοκρατιας για την επιλογη και τοποθετηση σε θεση ευθυνης των στελεχων που εφαρμοζουν τις δημοσιες πολιτικες, και αφετερου η θεσμικη θωρακιση τους προκειμενου να εξυπηρετουν το δημοσιο συμφερον και τον πολιτη στο πλαισιο της νομιμοτητας. Δεδομενης της παρουσας ανεχειας στα δημοσια οικονομικα, η αξιοποιηση του υπαρχοντος εξειδικευμενου ανθρωπινου δυναμικου που διαθετει η Διοικηση, αλλα λογω παρωχημενων πολιτικων και διοικητικων πρακτικων μεχρι τωρα τοποθετουσε στο περιθωριο, ειναι το μεγαλο στοιχημα που ειναι αναγκαιο να κερδιθει προκειμενου το σχεδιο Καλλικρατης να βρει ουσιασικη εφαρμογη.