• Σχόλιο του χρήστη 'Νικόλαος Τζόλας' | 17 Ιανουαρίου 2010, 14:55

    Πρόσφατα χρειάστηκα ένα πιστοποιητικό φορολογικής ενημερότητας. ΄Εκανα χρήση της ιστοσελίδας της Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών Συστημάτων και με τους κωδικούς πρόσβασης που έχω για τη φορολογική μου δήλωση ζήτησα και έλαβα ηλεκτρονικά το έγγραφο που χρειαζόμουν. Την επόμενη ημέρα το είχα λάβει ηλεκτρονικά στον υπολογιστή μου και με τον ίδιο τρόπο το έστειλα στο συμβολαιογράφο μου. Δεν χρειάστηκε να μετακινηθώ από το σπίτι μου. Δεν χρειάστηκε καν να το τυπώσω. Ούτε ΚΕΠ ούτε Δ.Ο.Υ. Ούτε ουρές αναμονής ούτε ωράρια λειτουργίας ούτε τίποτα. Εγώ έτσι την καταλαβαίνω την εξυπηρέτηση του πολίτη και την κατάργηση της γραφειοκρατίας. Τέτοιες ηλεκτρονικές εφαρμογές μπορούν να γίνουν και για πλήθος άλλες διαδικασίες όπως ποινικό μητρώο, δημοτολόγιο, μητρώο αρρένων, πιστοποιητικά στρατολογικής κατάστασης κ.ο.κ. Οι σφραγίδες μπορούν να αντικατασταθούν με γραμμικούς κώδικες μέσω των οποίων θα μπορεί να ελέγχεται η αυθεντικότητα των εγγράφων. Προυπόθεση είναι να υπάρχει ένας ενιαίος κωδικός αριθμός μητρώου μοναδικός για κάθε πολίτη που θα δίνει πρόσβαση σε όλες τις συνήθεις υπηρεσίες. Τη σημερινή εποχή όλοι έχουν έναν υπολογιστή στο σπίτι τους. Τα ΚΕΠ κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να μειωθούν και όχι να αυξηθούν και να λειτουργούν με υπαλλήλους εκπαιδευμένους για να εξυπηρετούν αποκλειστικά αναλφάβητους, άτομα με ειδικές ανάγκες και αλλοδαπούς. Πρέπει αντίθετα να ενισχυθεί η λειτουργία της ΓΓΠΣ. Η Υπηρεσία αυτή πρέπει να μετεξελιχθεί σε μια πανίσχυρη βάση δεδομένων για την ηλεκτρονική εξυπηρέτηση των πολιτών. Δεν χρειάζονται πολλά e-ΚΕΠ αλλά ένα e-ΚΕΠ και αυτό ήδη υπάρχει και λέγεται ΓΓΠΣ. Τώρα, αν θέλετε να δημιουργήσετε νέες στρατιές δημόσιων υπαλλήλων μέσω των δημοτικών ΚΕΠ, αυτό είναι ένα άλλο ζήτημα για το οποίο θα πρέπει να αφουγκρασθείτε καλύτερα τον ΄Ελληνα φορολογούμενο.