• Σχόλιο του χρήστη 'Κ.Π.' | 20 Ιανουαρίου 2010, 11:36

    Σχετικά με τη νέα διοικητική μεταρρύθμιση της Αυτοδιοίκησης, δηλ το σχέδιο Καλλικράτης θα πρεπει να προβλεφθούν τα εξής: 1.Σημαντική αύξηση των πόρων στους ΟΤΑ και στην Περιφέρεια 2.Ουσιαστικός ελεγκτικός μηχανισμός των οικονομικών της Αυτοδιοίκησης. 3.Πόθεν έσχες για το Δήμαρχο, Αντιδήμαρχο, Πρόεδρο Δ.Σ. Αντίστοιχα, για τον νέο αιρετό Περιφερειάρχη και όσους θα είναι Αντί- περιφερειάρχες. Με απλά λόγια ποια είναι η περιουσιακή τους κατάσταση τους κάθε έτος καθώς και των συγγενικών τους προσώπων ά & β΄βαθμού συγγένειας. Όποιος δεν μπορεί να δικαιολογήσει τον πλουτισμό, να παύει από το αξίωμα χωρίς να έχει δικαίωμα να είναι πάλι υποψήφιος και να κατάσχεται η περιουσία του και των συγγενών, εφόσον αποδέχτηκαν μέρος των χρημάτων ή των ακινήτων. Τα μαύρα χρήματα είναι πολλά…… 4.Η θητεία των προσώπων και για τους 2 θεσμούς να είναι μέχρι τρεις φορές, όχι περισσότερες. Να μην έχει δικαίωμα το ίδιο πρόσωπο να είναι πάλι υποψήφιος είτε στο Πρώτο βαθμό είτε στο Δεύτερο Βαθμό. Έτσι αποφεύγετε η δημιουργία «Επαγγελματιών» Δημάρχων ή Περιφερειαρχών. 5.Διπλογραφικό σύστημα για όλους τους Δήμους και τις Περιφέρειες. Αιτιολόγηση για την επίτευξη ή μη του επιχειρησιακού και οικονομικού προγράμματος των ΟΤΑ και των Περιφερειών. Σε περίπτωση μη επίτευξης των στόχων και των 2 προγραμμάτων να μην έχει δικαίωμα συμμετοχής πάλι ο Δήμαρχος ή ο Περιφερειάρχης. 6.Μείωση των ΝΠΔΔ και των ΝΠΙΔ των ΟΤΑ. Παράλληλα να μην παίρνουν αποζημίωση (από 75€ έως…. ανά συνεδρίαση του Δ.Σ.) τα μέλη των Δ.Σ. για τη συμμετοχή τους σ’ αυτά και να μην αμείβονται οι Πρόεδροι αυτών, που είναι εκλεγμένοι. 7.Μείωση των αποδοχών των Δημάρχων, Αντιδημάρχων, Προέδρων, Περιφερειαρχών, Αντί- περιφερειαρχών, Προέδρων κατά 60% για τα επόμενα 5 έτη. Φορολόγηση των μισθών των ανωτέρω στην αντίστοιχη φορολογική κλίμακα και όχι με 15% που ισχύει σήμερα. Εξάλλου αναλαμβάνουν αξιώματα και καθήκοντα για να προσφέρουν και όχι για να ΠΛΟΥΤΊΖΟΥΝ ή να τα παίρνουν… 8.Δραστική μείωση 70% των εξόδων παράστασης των αιρετών και της κουστωδίας αυτών καθώς και περιορισμού χρήσης των υπηρεσιακών αυτοκινήτων που χρησιμοποιούνται ακόμα για τη μεταφορά των τέκνων τους το απόγευμα στα φροντιστήρια ή σε γάμους και κηδείες…. Το ίδιο και για το προσωπικό που κάνει χρήση υπηρεσιακών για προσωπικούς λόγους. 9.Τα χρήματα από τη μείωση των αμοιβών των αιρετών να δοθούν στους φτωχούς δημότες το 80% και το 20% για τις κοινωνικές υπηρεσίες των Δήμων. 10.Δημιουργία σε όλους τους Δήμους των ίδιων υπηρεσιών που θα παρέχονται δωρεάν και στελέχωση αυτών με επαρκές προσωπικό κυρίως επιστημονικό. 11.ΟΧΙ στην Ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών των Δήμων. 12.ΟΧΙ ΝΈΟΙ φόροι στους Δημότες από τους Δήμους. 13.Η δημιουργία Διοικητικού Ανταποκριτή για τους Πολίτες είναι περιττό από τη στιγμή που τα ΚΕΠ των Δήμων που θα συγχωνευθούν θα παραμείνουν στις πρώην έδρες τους και επιπλέον για τις 3 κατηγορίες πληθυσμού τις καλύπτει το Βοήθεια στο Σπίτι πραγματοποιώντας και διοικητικές υπηρεσίες αυτών, όπως πληρωμή λογαριασμών, κοινοποίηση αιτημάτων στους Δήμους (για φωτισμό, υποδομές, παροχές κ.α.) διοικητικές πράξεις για τα Ασφαλιστικά ταμεία (συντάξεις, επιτροπές για αναπηρία), διασύνδεση με υπηρεσίες υγείας και Πρόνοιας. 14.Δημιουργία υποχρεωτικά Διεύθυνσης Κοινωνικής Υπηρεσίας στους Δήμους με την πρόσληψη κυρίως Κοινωνικών Λειτουργών και άλλων ειδικοτήτων. Παράλληλα θα πρέπει να υπάρχει υποχρεωτικά σε όλους τους Δήμους Αντιδήμαρχος Κοινωνικής πολιτικής και Υγείας. 15.Το κόστος των κοινωνικών υπηρεσιών είναι μικρό μπροστά στο τεράστιο κόστος λειτουργίας των ΟΤΑ. 16.Πρόβλεψη και θεσμοθέτηση των πόρων των ΟΤΑ και κυρίων των Κοινωνικών Υπηρεσιών με συγκεκριμένο κωδικό. Σε περίπτωση μη απόδοσης των αμοιβών του προσωπικού έκπτωση του αξιώματος του αρμόδιου Αντιδημάρχου και του Δημάρχου. 17.Απευθείας μονιμοποίηση του προσωπικού της Δομής Βοήθεια στο Σπίτι και των άλλων προνοιακών προγραμμάτων στους Δήμους και συγκεκριμένα στη Διεύθυνσης Κοινωνικής Υπηρεσίας και στις Κοινωφελείς Επιχειρήσεις. Το προσωπικό του Βοήθεια στο Σπίτι έχει προσληφθεί μέσω ΑΣΕΠ και όχι από τα παράθυρα, όπως το ΚΕΠ!!! Η Δομή Βοήθεια στο Σπίτι καλύπτει περίπου 120.000 άτομα (Ηλικιωμένα, Αμεα, ανήμπορους κάτω των 65) Πανελλαδικά και έρχεται να καλύψει την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας (ΣΤΌΧΟΣ της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Υγείας), παρέχοντας κατ’ οίκον φροντίδα και κοινωνικές υπηρεσίες με στόχο την προαγωγή, τη διατήρηση και την αποκατάσταση της υγείας, τη μεγιστοποίηση του επιπέδου λειτουργικής ανεξαρτησίας, την ελαχιστοποίηση των επιδράσεων της νόσου και της ανικανότητας και την αποφυγή της ιδρυματοποίησης. Εξάλλου η παροχή υπηρεσιών κατ’οικον φροντίδας συμβάλλει στον περιορισμό του κόστους(1) σε ένα περιβάλλον διαχειριζόμενης φροντίδας, εν αντιθέσει με το αυξανόμενο κόστος της νοσοκομειακής περίθαλψης. Περισσότερο όμως απαιτείται το Κράτος να δείξει επιτέλους την πολιτική βούληση, ότι επιθυμεί να αναδείξει και να προωθήσει πολιτικές, που προάγουν την Κοινωνική Πολιτική και την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας και ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση θα ήταν η θεσμοθέτηση των Δομών Βοήθεια στο Σπίτι σε μόνιμη βάση παρέχοντας ποιοτικές υπηρεσίες για τους πολίτες με μικρό κόστος (για την Πολιτεία, τα άτομα και τα ασφαλιστικά ταμεία) και η μονιμοποίηση του προσωπικού στους Δήμους μετά από 8 συναπτά έτη προϋπηρεσίας. 18.Ανάθεση στους Κοινωνικούς Λειτουργούς της Δομής Βοήθεια στο Σπίτι σε συνεργασία με τα Ασφαλιστικά Ταμεία διερεύνησης του θέματος των Αναπηρικών συντάξεων με την έκδοση από τη Δομή πιστοποιητικού για τον αιτούντα αναπηρικής σύνταξης επιβεβαίωσης ή μη της αναπηρίας του. Έτσι θα μειωθεί ο κίνδυνος χρηματισμού των υγειονομικών επιτροπών και θα μειωθεί το φαινόμενο των μαϊμου αναπήρων. Επίσης θα εξασφαλισθούν αρκετά χρήματα για τους πραγματικά ανάπηρους συμπολίτες. Αν διαπιστωθεί ότι Κοινωνικός Επιστήμονας έχει εκδώσει ψευδή βεβαίωση να απολύεται. Όσοι εργάζονται στη Δομή Βοήθεια στο Σπίτι έχουν συναντήσει ένα σημαντικό αριθμό συμπολιτών, που λαμβάνουν αναπηρική σύνταξη, ενώ δεν θα έπρεπε και ταυτόχρονα συμπολίτες που είναι ανάπηροι δεν την λαμβάνουν γιατί δεν ...... την υγειονομική επιτροπή. 19. Ενιαίο μισθολόγιο ανά εκαπιδευτική κατηγορία και ενσωμάτωση των επιδομάτων στο μισθό. (1)M.A.Nies, M.McEwen, Κοινοτική νοσηλευτική, παράγοντας της υγείας των πληθυσμών, τόμος 2, σελ 495, 694-695, Ιατρικές Εκδόσεις: Λαγός Δημήτριος.