• Σχόλιο του χρήστη 'Αγάθος Σπυρίδων' | 21 Ιανουαρίου 2010, 14:02

    78. ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ Αυξάνεται ο αριθμός των δημοτικών συμβούλων. Γιατί? Για να υπάρχει δυσλειτουργία στο δημοτικό Συμβούλιο ? Παράλληλα λόγω των θεματικών αντιδημάρχων και των τοπικών αντιδημάρχων 7 θεματικοί ( παρ 60 προτάσεων Υπουργείου) συν τoν αριθμό των τοπικών αντιδημάρχων, προκύπτει ότι οι μισοί δημοτικοί σύμβουλοι θα είναι έμμισθοι, ενώ οι άλλοι μισοί θα δείχνουν καλή διαγωγή, για να καταλάβουν έμμισθη θέση, την επόμενη αντιδημαρχιακή περίοδο. Ψήφος από έμμισθους, που διορίζει ο Δήμαρχος, σημαίνει πειθήνια όργανα. Καλόν είναι να αποφευχθεί με κάποιο τρόπο (μη έμμισθοι αντιδήμαρχοι) και η αύξηση των δημοτικών συμβουλίων πρέπει να είναι λίαν αιτιολογημένη και λελογισμένη. 79. Το Δημοτικό Συμβούλιο ή το Περιφερειακό Συμβούλιο πρέπει να έχει την δυνατότητα να συνεδριάζει και να αποφασίζει για όλα τα θέματα των Δήμων ή των Περιφερειακών Διοικήσεων. Επιπλέον πρέπει να γίνεται σε ώρες μη εργάσιμες, όπως και η Δημαρχιακή Επιτροπή, για λόγους διαφάνειας ούτως ώστε να μπορούν να το παρακολουθήσουν οι ενδιαφερόμενοι δημότες. Όπερ προκύπτει τροποποίηση του Δ.Κ.Κ ο οποίος σημειωτέον πρέπει να περιλαμβάνει και τις Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις. (Αλήθεια οι υπάλληλοι της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης θα είναι υπάλληλοι του Δημοσίου ή δημοτικοί υπάλληλοι?). Θέλει επίσης τροποποίηση και το ΠΔ 30/96. Με βάση τα παραπάνω, οι προτεινόμενες Επιτροπές του Δημοτικού ή Περιφερειακού Συμβουλίου, με αποφασιστική αρμοδιότητα, να αποφασίζουν δηλαδή για ορισμένα θέματα συμβάλλει στην αδιαφάνεια. Η δυνατότητα του Δημ. Συμβουλίου με αίτημα 2/5 των μελών του, να ζητήσει, η απόφαση των Επιτροπών να ληφθεί από το Δημ. Συμβούλιο, δεν αναιρεί την παραπάνω αιτίαση, διότι ούτε οι ίδιοι θα έχουν πληροφόρηση, τι συζητείται στις επιτροπές και θα λαμβάνουν γνώση, μετά την απόφαση της Ειδικής Επιτροπής. Ούτε αποτελεί αιτιολόγηση η αύξηση του όγκου εργασιών των Δημοτικών Συμβουλίων αφού ίδιος παραμένει, ο φόρτος θεμάτων, του Δημοτικού Συμβουλίου. Εξάλλου η συνένωση των Δήμων θα επιφέρει και αύξηση υπαλληλικού προσωπικού, αφού θα συγχωνευτούν οι υπηρεσίες. Συνεπώς πρέπει να καθοριστούν οι αρμοδιότητες των Δήμων των Εκτελεστικών Επιτροπών και των Δημαρχιακών Επιτροπών από τροποποίηση του Κώδικα και όχι να αφεθεί, σε κανονισμούς των Δημοτικών Συμβουλίων. Ένα όμως μου κάνει εντύπωση. Πρώτα το Δημοτικό Συμβούλιο είχε την αρμοδιότητα για τις άδειες των καταστημάτων, μετά η αρμοδιότητα ανατέθηκε στην Δημαρχιακή Επιτροπή και τώρα κατανομάζεται ως αρμοδιότητα της Επιτροπής του Δημ. Συμβουλίου. Όλοι γνωρίζουν ότι η συγκεκριμένη αρμοδιότητα έγινε αδιαφανέστερη στην Δ.Ε και τώρα θα γίνει αδιαφανέστατη, με ότι αυτό επιφέρει. Προφανώς το γνωρίζετε αφού είναι κοινό μυστικό. Αν ακούτε τις προτάσεις της ΚΕΔΚΕ δέσαμε! 80. Δημαρχιακή Επιτροπή Εκείνο που πρέπει να θεσμοθετηθεί είναι η ανάδειξη των μελών της Δ.Ε όχι από το σύνολο των μελών του Δημ. Συμβουλίου, αλλά από ψηφοφορία των παρατάξεων στην ίδια συνεδρίαση του Δημ. Συμβουλίου. Αυτό είναι αναγκαίο διότι η συμπολίτευση πολλές φορές διαλέγει να ψηφίσει, το μέλος της Δ.Ε κάθε παράταξης της αντιπολίτευσης, αφού έχει την απόλυτη πλειοψηφία. Έτσι της δίδεται η δυνατότητα, να αποκλείει εκλογή μελών της αντιπολίτευσης (κάθε παράταξης), που θεωρεί ικανούς για να της ασκήσουν αντιπολίτευση. Επομένως δεν ενδιαφέρει τόσο ο αριθμός των συμβούλων της συμπολίτευσης και συνολικά της αντιπολίτευσης, όσο ότι πρέπει η κάθε παράταξη που μετέχει στο Δημ. Συμβούλιο, να έχει εκπρόσωπο στη Δημ. Επιτροπή. Για να κατανοηθεί η πρότασή μου πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι στην ΔΕ αποφασίζονται όλα τα θέματα διαγωνισμών Δημοσίων Συμβάσεων με ότι αυτό σημαίνει! Συνεπώς η λειτουργία των Δημαρχιακών Επιτροπών, δεν πρέπει να αφεθεί στο Κανονισμό της από το Δημ. Συμβούλιο, αλλά να θεσμοθετηθεί από τον ΔΚΚ. Πάλι δηλαδή προκύπτει τροποποίηση του Δ.Κ.Κ αν θέλουμε ουσιαστικές αλλαγές που βοηθούν την διαφάνεια.