• Σχόλιο του χρήστη 'ΝΙΚΟΣ Κ.' | 22 Ιανουαρίου 2010, 09:31

    Ο Συνήγορος του Δημότη αποτελεί πρωτοτυπία. Για την αποτελεσματικότητα των στόχων του που έχουν να κάνουν με την προστασία του πολίτη από την κακοδιοίκηση αλλά και αντίστροφα με την προστασία της Διοίκησης από άτοπα και ανυπόστατα αιτήματα που μπορεί να συνιστούν κατάχρηση , πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στην οργάνωση και στην λειτουργία της εν λόγω υπηρεσίας- Αρχής. Η εμπειρία έχει δείξει ότι τα περισσότερα από τα σοβαρά ζητήματα διαφοράς ανάμεσα στην διοίκηση και στον πολίτη δεν είναι απλά διαδικαστικά ζητήματα , αλλά αποτελούν νομικά ζητήματα. Θα πρέπει τέτοια θέματα όπου μπορεί το δημόσιο συμφέρον να έρχεται σε σύγκρουση με το ιδιωτικό συμφέρον , να λύνονται δίκαια εφαρμόζοντας της αρχές της αμεροληψίας και της ισονομίας. Απαραίτητο , κατά την γνώμη μας , είναι ο Συνήγορος του Δημότη να λειτουργεί ως Ανεξάρτητη Αρχή. Μια πρόταση είναι ο Συνήγορος του Δημότη να αποτελείται από μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου και όπου κρίνεται απαραίτητο και των Τοπικών Συμβούλων, από εκπροσώπους των κοινωνικών και επαγγελματικών φορέων της τοπικής κοινωνίας , Νομικών Συμβούλων των δύο πλευρών (αν κρίνεται απαραίτητο)και ένα Δικαστικό. Στην περίπτωση που συστηθεί Ανεξάρητη Αρχή Εποπτείας της Διοίκησης με περιφερειακές Υπηρεσίες απαραίτητο είναι να συμμετέχει ένας μέλος από την εν λόγω Αρχή. Να προεδρεύει ο Δικαστικός σε κάθε περίπτωση. Τα μέλη της Επιτροπής να συγκροτούνται ανά ΟΤΑ για μικρό χρονικό διάστημα. Οι αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνονται με αυξημένη πλειοψηφία. Στην περίπτωση αδυναμίας λήψης απόφασης σε τουλάχιστον 2 συνεδριάσεις , το θέμα να μεταβιβάζεται προς επίλυση στην Ανεξάρτητη Αρχή Εποπτείας. Σε κάθε περίπτωση το τελευταίο οχυρό να είναι η Δικαιοσύνη.