• Σχόλιο του χρήστη 'Π.Ι.Γ.' | 25 Ιανουαρίου 2010, 00:50

    Πολύ σωστή η σκέψη της δημιουργίας ειδικού σώματος ελέγχου της νομιμότητας (και προς Θεού όχι της σκοπιμότητας όπως διάβασα σε κάποιο σχόλιο σε άλλο άρθρο - μην ξανακυλίσουμε σε εποχές της Χούντας όπου ακόμη και αποφάσεις δημοτολογίων περνούσαν από έλεγχο σκοπιμότητας από τον "κ. Νομάρχη") Ακόμη πιο σωστή και η συνεργασία με το Ελεγκτικό Συνέδριο για να μην παρατηρούνται φαινόμενα όπου αποφάσεις που κρίθηκαν νόμιμες από τη Δ/νση Τοπ. Αυτοδιοίκησης να κρίνονται παράνομες από τον Επίτροπο -Θα πρέπει όμως ΑΜΕΣΑ να εκδοθούν τα προεδρικά διατάγματα που προβλέπει ο Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων (χαρακτηριστικά αναφέρω ότι οι υπηρεσίες εκτελούνται με το καταργημένο κατά τα άλλα Π.Δ. 28/80, συν αυτά που ορθώς αναφέρει η κα Μιχαλοπούλου) -Θα πρέπει επίσης να προστεθούν κάποια πράγματα στην υπάρχουσα νομοθεσία όπως: 1. Σαφής ορισμός της διάκρισης έργου με υπηρεσία. 2. Δυνατότητα κατάτμησης υπηρεσιών κατά τα ισχύοντα στα έργα - επαναφορά της φράσης "οικισμό" στη δυνατότητα κατάτμησης. φυσικά αναφέρομαι σε διακριτά έργα και υπηρεσίες που λόγω ονομασίας θεωρούνται ένα 3. Σαφής ορισμός κωδικών ειδών προμηθειών που θεωρούνται ίδιοι για να καθοριστούν τα όρια της απ' ευθείας ανάθεσης - το ΕΠΠ είναι πολύ αναλυτικό θα μπορούσε ίσως με βάση κάποια ομαδοποίηση του να λυθεί το πρόβλημα αυτό 4. Αντικατάσταση του Π.Δ. 171/87, ώστε να προκύπτει σαφώς σε ποιες περιπτώσεις θεωρείται "προϊσταμένη αρχή" η Δημαρχιακή Επιτροπή και σε ποιες το Δημοτικό Συμβούλιο. Κατάργηση της δυνατότητας ανάθεσης έργου χωρίς μελέτη και επίβλεψη (με "τεχνική περιγραφή"), με ταυτόχρονη προστασία των υπαλλήλων των τεχνικών υπηρεσιών απέναντι στις πιέσεις για παραλαβή "έργων" 5. Κατάργηση των πρόχειρων διαγωνισμών (για έργα, προμήθειες και υπηρεσίες) και αντικατάστασή τους με ανοιχτούς διαγωνισμούς με μικρότερες απαιτήσεις σε δημοσιεύσεις και δικαιολογητικά, ή εναλλακτικά υποχρέωση δημοσίευσης όλων των πρόχειρων διαγωνισμών σε τουλάχιστον δύο τοπικές εφημερίδες 6. Μείωση των δικαιολογητικών που καταθέτουν οι διαγωνιζόμενοι σε κάθε είδους διαγωνισμό, ώστε ο διαγωνισμός να αφορά πραγματικά το έργο και να μην μπορεί κανείς να κηρύσσει για γραφειοκρατικούς λόγους άγονους τους διαγωνισμούς - Θα διαφωνήσω με την απαίτηση η υπηρεσία να στελεχώνεται αποκλειστικά από υπαλλήλους ΠΕ. Η ακαδημαϊκή ενασχόληση με τη νομοθεσία δεν εγγυάται ότι μπορεί κάποιος να ελέγξει τις πράξεις των αιρετών, ειδικά αυτών που είναι χρόνια στο "κουρμπέτι". Στις Δ/νσεις Τοπ. Αυτοδιοίκησης υπάρχουν ικανότατα στελέχη και ΠΕ και ΔΕ, που ξέρουν να κάνουν καλά τη δουλειά τους, ειδικά όταν δεν δέχονται πολιτικές πιέσεις (υπάρχουν φυσικά και οι μη ικανοί - πως διαχωρίζονται άραγε;) Από την άλλη, θα συμφωνήσω με την κα Μιχαλοπούλου και τον κ.Αλευρά ότι θα πρέπει να προβλέπεται η δυνατότητα μετάταξης και στελεχών από Δήμους και Νομαρχίες, εφόσον το επιθυμούν και εφόσον οι Δήμαρχοι και οι Νομάρχες (ή Περιφερειάρχες πια) το επιτρέπουν (φυσικά σε διαφορετικές περιοχές από αυτές που ήδη υπηρετούν). Συμφωνώ επίσης με την άποψη ότι θα πρέπει η υπηρεσία αυτή να στελεχώνεται και με μηχανικούς (αν και θα προτιμούσα έμπειρους στο χώρο μηχανικούς, κατά προτίμηση από τις ΤΥΔΚ διαφορετικών περιοχών, διότι υπάρχουν σχέσεις συνεργασίας -όχι αναγκαστικά κατακριτέες- μεταξύ Δημάρχων και ΤΥΔΚ. πάντως κάτι πρέπει να γίνει με τους υπαλλήλους των ΤΥΔΚ, αφού όλοι οι Δήμοι πια θα αποκτήσουν τεχνική υπηρεσία) - Θα πρέπει ρητά να προβλέπεται η ύπαρξη γραφείων της νέας αυτής υπηρεσίας όπου υπήρχε Τμήμα Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ούτε καν στην έδρα των πρώην Περιφερειών, στην έδρα του κάθε πρώην Νομού). Εκτός από τα προβλήματα των υπηρετούντων υπαλλήλων, υπάρχει και το πρόβλημα της απόστασης μεταξύ Δήμων και υπηρεσίας. Συχνά οι αποφάσεις μεταφέρονται χέρι-χέρι ώστε να συντμηθούν οι διαδικασίες οπότε φαντάζεστε να χρειαστεί να γίνει αυτό από την Ορεστιάδα στη Θεσ/νίκη; μπορεί η Εγνατία να μείωσε τις αποστάσεις, αλλά μιλάμε για 450 χλμ. - Θα πρέπει να οριστεί ότι απαιτούμενο για την υπογραφή της σύμβασης είναι η έγκριση νομιμότητας από την υπηρεσία αυτή, διαφορετικά θα υπάρχουν πιέσεις για έγκριση απόφασης που έχει ήδη συμβασιοποιηθεί (έτσι καταργείται κατά πολύ το τεκμήριο της εκτελεστότητας των αποφάσεων, αλλά δεν γίνεται διαφορετικά, οι Δήμαρχοι θεωρούν ότι έχουν το αλάθητο, ή τη δύναμη να υπερκεράσουν το νόμο αφού ψηφίστηκαν από τους δημότες τους) - Θα πρέπει ο Δήμαρχος να μην είναι προϊστάμενος των υπαλλήλων του. Θα πρέπει να υπάρχει τμήμα της νέας υπηρεσίας που θα ελέγχει τις προαγωγές των υπαλλήλων και πόσο συχνά περικόπτονται οι άδειές τους. Με τον τρόπο αυτό δεν θα μπορεί να πιέζει τους υπαλλήλους να παρανομήσουν (ας σταματήσει πια η "καραμέλα" των επίορκων υπαλλήλων και των Δημάρχων που αθωώνονται επειδή "αμάρτησαν για τον Δήμο τους" - όχι ότι δεν υπάρχουν επίορκοι υπάλληλοι, αλλά κατά 90% είναι οι αιρετοί που τους πιέζουν και το ζήτημα είναι να μη γίνει η αρχή) - Να επανέλθει η ημερομηνία διεξαγωγής των εκλογών στον Οκτώβριο (εν μέρει λόγω πιθανότητας δυσμενών καιρικών συνθηκών, στα ορεινά τουλάχιστον), ώστε να υπάρχει χρόνος για ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ επιμόρφωση των Δημάρχων πάνω στην ισχύουσα νομοθεσία, με εξετάσεις και δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων των εξετάσεων (εντάξει δεν μπορούμε να πούμε ότι όποιος "κόβεται" δεν θα γίνεται Δήμαρχος)