• Σχόλιο του χρήστη 'ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΚΛΑΒΑΣ' | 25 Ιανουαρίου 2010, 12:50

    1.ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΚΩΛΥΜΑ ΑΝΑΚΗΡΥΞΗΣ ΩΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ Κ΄ΚΟΙΝΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ Κ ΄ΕΚΛΟΓΗΣ ΤΟΥ ΩΣ ΑΙΡΕΤΟΥ ΟΡΓΑΝΟΥ(ΔΗΜΑΡΧΟΥ, ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ, ΤΟΠΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ Κ.Λ.Π) ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΟ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΙΡΕΤΟΥ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΜΟΡΦΗΣ ΤΟΣΟ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ(Ο.Τ.Α Α΄ κ ΄Β΄ ΒΑΘΜΟΥ) ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΟΥ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΝ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΠΡΙΝ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΣΧΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ,ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΒΑΘΜΟ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ (Δ.Ο.Υ) ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΝΟΜΟ(ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ) ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΑΜΦΙΔΡΟΜΕΣ ΕΞΑΡΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΙΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥΣ ΑΥΤΗΣ ΩΣ ΠΡΟ ΤΗ ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΙΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΕΠΗΡΕΑΣΜΟ ΤΟΥ ΦΡΟΝΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΕΚΛΟΓΕΩΝ, ΑΘΕΜΙΤΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ, ΧΡΗΜΑΤΙΣΜΟ Κ.Λ.Π 2. Α)Ο Καποδίστριας Ι απέτυχε όχι λόγω του χαμηλού επιπέδου εκπαίδευσης του προσωπικού, αλλά εξαιτίας της ανικανότητας, ακαμψίας ,έλλειψης γνώσεων κ.λ.π των αιρετών αρχόντων. Β) Οι υπάλληλοι αν και τις περισσότερες φορές ζητούν πειστικά και φορτικά τη συμμετοχή τους σε επιμορφωτικά προγράμματα, σεμινάρια, ημερίδες κ.λ.π προσκρούουν στην άρνηση του αιρετού. 3. Όλοι ξέρουμε ότι οι Δήμοι είναι πρωταθλητές διαφθοράς και κακοδιαχείρισης και αυτό συμβαίνει παρότι οι υπάλληλοι επισημαίνουν στους Αιρετούς το σωστό , αυτοί στη καλύτερη περίπτωση τους αγνοούν και στη χειρότερη περίπτωση τους επιπλήττουν κιόλας από πάνω. Παρότι ο Νόμος προβλέπει ότι σε περίπτωση διαφωνίας του υπαλλήλου την διατυπώνει εγγράφως κ.λ.π αλλά είναι κοινό μυστικό ότι κανένας δεν τολμάει να το κάνει. 4. Οι Αιρετοί πρέπει να παίρνουν τις πολιτικές αποφάσεις αλλά η διοίκηση και διαχείριση του Δήμου πρέπει να γίνεται από τους υπαλλήλους οι οποίοι βέβαια θα προσλαμβάνονται και θα προάγονται αξιοκρατικά με συγκεκριμένα κριτήρια και μεθόδους. Οι πρωτοδιόριστοι Υπάλληλοι όταν βγει το Φ.Ε.Κ διορισμού τους και πριν την δίμηνη τουλάχιστον διάρκεια ανάληψης υπηρεσίας, θα πρέπει να περνούν από εισαγωγική εκπαίδευση αρχικά (με εξετάσεις) πάνω στις βασικές διοικητικές διαδικασίες, έντυπα κ.λ.π ανάλογα με την ειδικότητά τους .Μετά την ανάληψη υπηρεσίας και ανά τακτά χρονικά διαστήματα(π.χ ανά 2 έτη) να καλούνται ονομαστικά και υποχρεωτικά σε εκπαίδευση (με πιστοποίηση στο τέλος) δίμηνης τουλάχιστον διάρκειας (ένα μήνα αυτοπρόσωπη παρουσία και ένα μήνα με e-learning) σε συγκεκριμένα αντικείμενα που θα σχετίζονται με την εργασία τους και θα επιλέγονται με συνεργασία εκπαιδευόμενου και οργάνου εκπαίδευσης. 5. Επειδή κάθε νέος Δήμαρχος (που εκλέγεται πρώτη φορά) θέλει περίπου τα 2 πρώτα χρόνια για να ενημερωθεί και επειδή τον τελευταίο χρόνο είναι σε προεκλογική εκστρατεία, ο χρόνος που έχει στηυ διάθεση του για να δουλέψει είναι ,αν όχι λιγότερο, το πολύ 1 χρόνος. Πέρα από την περιοδική (ανά τακτά διαστήματα) εκπαίδευση όλου του προσωπικού που θα πρέπει να καθοριστεί, θα πρέπει να είναι υποχρεωτική και η εκπαίδευση των αιρετών (αλλιώς να εκπίπτουν του αξιώματος τους ) τόσο πριν την ανάληψη των καθηκόντων τους όσο και κατά τη διάρκεια ενάσκησης αυτών. Ιδιαίτερα οι υποψήφιοι Δήμαρχοι θα πρέπει να περνούν ταχύρυθμη (εξάμηνης διάρκειας)υποχρεωτική εκπαίδευση σχετικά με τις διαδικασίες και το ισχύον καθεστώς διοίκησης και διαχείρισης του Δήμου και αφού συμμετέχουν σε αδιάβλητες εξετάσεις και προκριθούν, τότε να εκλέγονται υποψήφιοι Δήμαρχοι(Δημιουργία σχολής Αιρετών). 6. Κάθε υποψήφιος Δήμαρχος θα πρέπει να έχει θητεύσει τουλάχιστον 8 χρόνια σαν Δημοτικός Σύμβουλος. 7. Κάθε Δήμαρχος ή αιρετός Περιφερειάρχης να μην επιτρέπεται να εκλέγεται πέραν από 2τετραετίες ήτοι το πολύ 8 χρόνια. 8. Για όλους τους Δήμους και τις Περιφέρειες, αφού δοκιμαστούν πιλοτικά σε μερικούς από αυτούς για ικανό διάστημα, να εφαρμοστούν υποχρεωτικά: Α. Απλούστευση και ταυτοποίηση διαδικασιών Β. Τυποποίηση όλων των εγγράφων ,οργανογραμμάτων ανάλογα με τον πληθυσμό τους πλήρως στελεχωμένων Γ. Χρήση ενιαίων και συγκεκριμένων και Δοκιμασμένων εφαρμογών πληροφορικής και διαδικτυακών υπηρεσιών(κεντρική προμήθεια) Δ. Τυποποίηση μηχανοργάνωσης-Μηχανογράφησης Ε. Χρήση συγκεκριμένων μηχανημάτων, εργαλείων κ.λ.π ΣΤ. Έκδοση μνημονίου λειτουργίας κάθε δημοτικής υπηρεσίας ξεχωριστά Ζ. Τυποποίηση των αποφάσεων συλλογικών και μονομελών οργάνων Η. Πλήρης αναδιοργάνωση και υποχρεωτική μηχανογράφηση της λογιστικοδιαχειριστικής παρακολούθησης με ειδικό λογιστικό σχέδιο, βιβλία γ΄ κατηγορίας, ισολογιστικό και λογιστικές καταστάσεις, παρακολούθηση της διαδικασίας και των κινήσεων από ειδικό εξιδικευμένο όργανο. 9. Ουσιαστικός έλεγχος νομιμότητας και περιεχομένου όλων ανεξαρτήτως των αποφάσεων όλων των συλλογικών και μονομελών οργάνων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Δημοτικού συμβουλίου, Δημαρχιακών επιτροπών, Δημάρχου) από εξειδικευμένο προς το σκοπό αυτό όργανο. 10. Ίδρυση και λειτουργία σε κεντρικό επίπεδο ειδικών και εξειδικευμένων υποστηρικτικών οργάνων που θα παρακολουθούν το κάθε αντικείμενο ξεχωριστά(οικονομικό, μισθοδοσίας, νομική υπηρεσία, πληρωμές, αποφάσεις, τεχνικά θέματα) για να παρέχουν άνεση (μέσω τηλεφώνου ) στο προσωπικό και τα όργανα των Ο.Τ.Α 11. Όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές των υπαλλήλων θα πρέπει να διενεργούνται από αρμόδιο εξειδικευμένο κεντρικό όργανο ανά περιφέρεια για όλους τους Δήμους χωρίς καμιά εμπλοκή στη διαδικασία των αιρετών οργάνων και φυσικά με αξιοκρατικό τρόπο και συγκεκριμένα κριτήρια εφαρμογής ειδικών δεικτών μέτρησης της εργασιακής απόδοσης των υπαλλήλων. Γενικά ότι έχει σχέση με τα εργασιακά θέματα προσωπικού των Ο.Τ.Α θα πρέπει να παρακολουθούνται, να αποφασίζονται και να διενεργούνται από ειδικό προς το σκοπό αυτό κεντρικό όργανο καθώς επίσης και η έκδοση μισθοδοσίας όλου του προσωπικού του Δήμου και όχι αποσπασματικά από κάθε Δήμο ξεχωριστά. 12.Μετά την έλευση του ΚΑΛΛΙΚΡΆΤΗ, είναι απαραίτητο να μελετηθεί εκτενώς,ιδιαίτερα με επιτόπου επισκέψεις κλιμακίου στους δήμους και καταγραφή και ομαδοποίηση των απόψεων των ίδιων των εργαζομένων και των αιρετών και όχι μέσω των συνδικαλιστικών τους οργάνων, ώστε να σχεδιαστεί και να εφαρμοστεί ένας νέος εκσυγχρονισμένος και επίκαιρος Κώδικας κατάστασης Δημοτικών υπαλλήλων ο οποίος θα προβλέπει όχι μόνο τα εργατοϋπαλληλικά θέματα του προσωπικού αλλά και τα θέματα συμπεριφοράς και λειτουργίας του ανθρώπινου δυναμικού καθώς και τα θέματα διοικητικής πρακτικής και ανθρωπίνων πόρων του Δημοσίου τομέα. 13.Να καταργηθούν τα κάθε μορφής Νομικά πρόσωπα Ιδιωτικού κ΄ Δημοσίου Δικαίου των Δήμων τα οποία στην πραγματικότητα τις περισσότερες φορές δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να αποτελούν εργαλεία των αιρετών για να παρακάμπτουν ή να ξεπερνούν συγκεκριμένες διαδικασίες και αντί αυτών των Νομικών προσώπων , να προβλεφτούν, να συσταθούν να στελεχωθούν και να λειτουργήσουν αντίστοιχα τμήματα στις εσωτερικές υπηρεσίες των Δήμων.