• Σχόλιο του χρήστη 'Αγάθος Σπυρoς' | 25 Ιανουαρίου 2010, 13:48

    46. Το υπουργείο προτείνει εκλογικό σύστημα με δυο γύρους και ανάδειξη των περιφερειακών αρχών με το 50%+1 για τον επιτυχόντα συνδυασμό. Η κατανομή των εδρών θα ακολουθήσει το ισχύον σύστημα 3/5 για τον επιτυχόντα συνδυασμό και 2/5 για τους επιλαχόντες συνδυασμούς (όλοι οι συνδυασμοί της αντιπολίτευσης). Πέραν του γεγονότος ότι το σύστημα εξασφαλίζει αποτελεσματικότητα αποφάσεων εντούτοις εισάγει και επιβολή απόψεων του Περιφερειάρχη, χωρίς βασανιστική επεξεργασία των απόψεων, των επιτυχόντων συνδυασμών. Η άποψή μου είναι ότι το σύστημα θέλει αναλυτικότερη επεξεργασία, ούτως ώστε να επιτύχει και συνεργασίες συνδυασμών γεγονός που δεν επιτρέπει π.χ το εκλογικό σύστημα των εθνικών εκλογών. Θα είναι μια πρώτη πράξη δοκιμασίας, των συνεργασιών και εξασφάλισης της αποτελεσματικότητας στις Περιφέρειες. Με τις σκέψεις αυτές προτείνω : Ο επιτυχών συνδυασμός να λαμβάνει τα 3/5 των εδρών του Περιφερειακού Συμβουλίου, μειωμένες κατά 3 έδρες, τις οποίες θα λαμβάνει ο συνδυασμός εκείνος που υποστηρίζει στον δεύτερο γύρο ένα από τους δυο εναπομείναντες συνδυασμούς υπό την προϋπόθεση ότι ο υποστηριζόμενος από άλλη παράταξη θα παραλαμβάνει ρητή δήλωση του συνδυασμού που το υποστηρίζει. Για να γίνει πιο κατανοητό ας δώσουμε ένα παράδειγμα : Αν π.χ οι συνολικές έδρες είναι 33. Ο αναδεικνυόμενος συνδυασμός με το υπό πρόταση σχέδιο θα πάρει 3/5 των εδρών άρα 20 έδρες. Αν ο νικητής αναδειχτεί στο δεύτερο γύρο τότε να λαμβάνει 17 έδρες και η υποστηριζούσα παράταξη να λαμβάνει τρεις (3) επιπλέον έδρες ως μπόνους υποστήριξης. Έτσι και η αποτελεσματικότητα προστατεύεται, αφού οι 17 έδρες δίδουν πλειοψηφία, ενώ υπάρχει κίνητρο συνεργασιών, για ανάδειξη του νικητή αλλά παράλληλα εκκίνηση συνεργασιών και στις ψηφοφορίες του Περιφερειακού Συμβουλίου με στόχο το «βασανισμό» των αποφάσεων. Το ίδιο σύστημα πρέπει να ισχύσει και στους Δήμους με τον ίδιο στόχο. Ενδεχόμενα το ίδιο ή ανάλογο μπόνους, πρέπει να δοθεί και στην ανάδειξη των μελών της Περιφερειακής Επιτροπής και Δημαρχιακής Επιτροπής των Δήμων.