• Σχόλιο του χρήστη 'Ελένη Τ.' | 15 Ιουλίου 2010, 09:21

    Αξιότιμε κ. Υπουργέ, Στην τοποθέτησή σας, στις 28/05/2010, κατά τη διάρκεια της συζήτησης των άρθρων του νομοσχεδίου ''Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης - Πρόγραμμα Καλλικράτης'' (Ν.3852/10) στη Βουλή των Ελλήνων, και σε ότι αφορά την αιτούμενη τροποποίηση του άρθρου 258, αναφέρετε ότι “Καταρχήν, δεν έχουμε αντίρρηση. Επειδή όμως η γνώμη που έχουμε εμείς εισπράξει, αν δεν κάνω λάθος της ΚΕΔΚΕ, είναι ότι θέλει οι υπάλληλοι αυτοί να πάνε στους δήμους, θα θέλαμε αυτό το πράγμα να το συζητήσουμε μαζί τους και αν υπάρξει μία συναίνεση και από τη δική τους πλευρά, εμείς δεν θα είχαμε καμία αντίρρηση.Η ΚΕΔΚΕ με πρόσφατη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της έχει συμφωνήσει στην τροποποίηση του άρθρου 258 του Ν.3852/10 που αφορά το θέμα των μετατάξεων των υπαλλήλων των Τ.Υ.Δ.Κ. των κρατικών Περιφερειών. Οι αρμοδιότητες των Τ.Υ.Δ.Κ. δεν μεταφέρονται στους Δήμους. Συνεπώς, και κατ’ αντιστοιχία με τις διατάξεις των άρθρων 254 και 255 του Ν.3852/10, θα έπρεπε το προσωπικό των Τ.Υ.Δ.Κ. να καθίσταται αυτοδικαίως προσωπικό των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων. Οι αρμοδιότητες των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων περιλαμβάνουν τις αρμοδιότητες των κρατικών Περιφερειών (εκτός αυτών που περιέρχονται στις Περιφέρειες) και επιπρόσθετες αρμοδιότητες (σύμφωνα με το άρθρο 280 του Ν.3852/10) οι οποίες έχουν ευρύτατο τεχνικό αντικείμενο όπως χωροταξία - πολεοδομία, περιβαλλοντική πολιτική, σχεδιασμό και ανάπτυξη και συνεπώς δημιουργείται η ανάγκη για στελέχωσή τους με άρτια καταρτισμένο επιστημονικό προσωπικό. Από τις διατάξεις του Ν.3852/10 δεν προκύπτει μετάταξη προσωπικού στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις από τις υπηρεσίες που ήδη ασκούν τις πρόσθετες αυτές αρμοδιότητες. Επίσης, οι Τ.Υ.Δ.Κ. θα μπορούσαν ως υπηρεσίες των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων να υποστηρίξουν αποτελεσματικότερα, για ένα τουλάχιστον μεταβατικό στάδιο, τους νέους δήμους που θα προκύψουν από τις συνενώσεις και οι οποίοι δεν θα διαθέτουν επαρκείς τεχνικές υπηρεσίες, αντί αυτοί να υποστηρίζονται από το δήμο της έδρας του νομού ή άλλο εγγύτερο δήμο (σύμφωνα με όσα ορίζονται στο άρθρο 95 του Ν.3852/10). Άλλωστε, μεταβατικό στάδιο εντός του οποίου οι δήμοι υποχρεούνται να οργανώσουν τις υπηρεσίες τους προβλέπεται από τις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 95 του Ν.3852/10. Εφαρμογή μεταβατικού σταδίου προβλέπεται και στις περιπτώσεις μεταβίβασης πρόσθετων αρμοδιοτήτων στους Δήμους και στις Περιφέρειες σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 95 και 186 αντίστοιχα. Η ανάγκη διατήρησης των Τ.Υ.Δ.Κ. (οι οποίες μπορούν να αναλάβουν και πρόσθετες αρμοδιότητες) καθίσταται επιβεβλημένη για πολλούς και σημαντικούς λόγους. Οι αρμοδιότητες των Περιφερειών όπως αυτές καθορίζονται με το άρθρο 186 του Ν.3852/10 περιλαμβάνουν ευρύτατο τεχνικό αντικείμενο που αφορά τομείς προγραμματισμού και ανάπτυξης (π.χ. σχεδιασμό και διαχείριση συγχρηματοδοτούμενων πράξεων), έργων, χωροταξίας και περιβάλλοντος (π.χ. σχεδιασμός, μελέτη, κατασκευή και συντήρηση συγκοινωνιακών, αντιπλημμυρικών, κτιριακών, ηλεκτρομηχανολογικών και λιμενικών έργων). Το προσωπικό των Τ.Υ.Δ.Κ. μπορεί να ανταποκριθεί σε όλες αυτές τις απαιτήσεις, αφού ήδη αρκετές από τις αρμοδιότητες των Τ.Υ.Δ.Κ. ταυτίζονται με τις νέες αρμοδιότητες των Περιφερειών. Άλλωστε, η Τ.Υ.Δ.Κ. κάθε Νομού ασχολείται με έργα στους Δήμους όλου του Νομού (και όχι μόνο σε περιορισμένο αριθμό Δήμων) γεγονός που δίνει στους υπαλλήλους της τη δυνατότητα να γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες ολόκληρου του Νομού. Εξάλλου, με την παράγραφο 6 του άρθρου 258 του Ν.3852/10 το προσωπικό της Τ.Υ.Δ.Κ. της κρατικής Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου μετατάσσεται στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Στο παρόν νομοσχέδιο θα πρέπει να συμπεριληφθεί και η τροποποίηση του άρθρου 258 του Ν.3852/10 που αφορά τις Τ.ΥΔ.Κ., έτσι ώστε να τελειώσει και η αγωνία όλων των υπαλλήλων που εργάζονται σε αυτές και οι οποίοι αγωνιούν για το μέλλον τους το οποίο άμεσα επηρεάζει τις οικογένειές τους (αφού πλέον το εργασικό τους καθεστώς δεν θα υπόκειται στις διατάξεις του υπαλληλικού κώδικα).