• Σχόλιο του χρήστη 'Σύναξη Νέων Ι.Ν. Αγίου Ελευθερίου Αχαρνών' | 28 Νοεμβρίου 2010, 20:18

    Ενώπιον πολιτείας και συμπολιτών μου καταθέτουμε τους εξής προβληματισμούς: 1. Πριν λίγα χρόνια, η πολιτεία αφαίρεσε το θρήσκευμα από τις αστυνομικές ταυτότητες, εν ονόματι της υποτιθέμενης παραβίασης της προστασίας του προσωπικού δεδομένου που ονομάζεται θρήσκευμα. Σήμερα, παραδόξως η ίδια πολιτεία πράττει το ακριβώς αντίθετο από εκείνο που τότε επέβαλε, αφού η νέα ταυτότητα που επονομάζεται «κάρτα πολίτη» προορίζεται να είναι φορτωμένη με πραγματικά προσωπικά απόρρητα δεδομένα – κοινωνική ασφάλιση, ιατρικό ιστορικό, ποινικό μητρώο. τραπεζικοί λογαριασμοί. Σε ποιά από τις δύο περιπτώσεις τελικά πιστεύει η πολιτεία, στην αφαίρεση ή στην προσθήκη προσωπικών δεδομένων στην ταυτότητα; 2. Η θεσμοθετημένη Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων οφείλει να γνωμοδοτήσει απαραιτήτως προτού προχωρήσει η κυβέρνηση σε οποιαδήποτε επεξεργασία προσωπικών δεδομένων (όπως αυτή που επισύρει η «κάρτα του πολίτη»). Ωστόσο η γνώμη της δεν έχει κάν ζητηθεί από την κυβέρνηση, όπως έχει επισημάνει η ίδια η Αρχή ήδη από καιρό (www.dpa.gr Δελτίο Τύπου 6-10-2010). Τί χρησιμότητα έχει μία δημόσια διαβούλευση ενώ εμείς ως πολίτες αγνοούμε –ενώ η κυβέρνηση ηθελημένα δεν έχει κάν ζητήσει – την τοποθέτηση του κατεξοχήν αρμοδίου περί προσωπικών δεδομένων; 3. Η κυβέρνηση αναγνώρισε επίσημα πριν λίγες ημέρες ότι η γνώμη της Ιεραρχίας της Εκκλησίας μας –δηλαδή τον επίσημο φορέα της θρησκευτικής συνείδησης της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ελλήνων– θα ληφθεί σοβαρά υπ’όψιν στο συγκεκριμένο θέμα, όχι μόνο επί τη βάσει θρησκευτικών κριτηρίων, αλλά και επί τη βάσει της προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Πολύ ωραία. Η κυβέρνηση ενημερώνει την Εκκλησία επισήμως ότι «η κάρτα του πολίτη περιλαμβάνει μόνο μεταφορά στοιχείων της αστυνομικής ταυτότητας», ενώ στο κείμενο της παρούσας διαβούλευσης που αναρτήθηκε μία μέρα μετά, γράφετε ότι η κάρτα θα περιλαμβάνει πλείστες όσες πρόσθετες εφαρμογές. Σε ποιόν λέτε ψέμματα; Στην Εκκλησία της Ελλάδος ή στην παρούσα διαβούλευση; Ομοίως, τί χρησιμότητα έχει μία δημόσια διαβούλευση όταν δε γνωρίζουμε ακόμη την επίσημη τοποθέτηση της θρησκευτικής μας ηγεσίας που εκφράζει τη συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού; 4. Ομοίως, νόημα οποιασδήποτε ανοικτής συζήτησης όπως η παρούσα, που ομολογουμένως ενοχλεί και προβληματίζει τη μεγάλη Ορθόδοξη πλειοψηφία αυτής της πατρίδας, είναι το ερώτημα για το ΑΝ θα προχωρήσετε σε μία τέτοια πράξη. Όμως εσείς έχετε ως δεδομένο ότι ΘΑ προχωρήσετε, καθώς ήδη παραγγείλατε και ενεργοποιήσατε τα ακριβά μηχανήματα και τις ακριβές τεχνολογίες με τις οποίες προτίθεσθε να υλοποιήσετε την πρόθεσή σας. Τότε τί αφήνετε προς συζήτηση ακριβώς; Το χρωματάκι, τη μπορντούρα και τη γραμματοσειρά; 5. Εάν η κάρτα είναι «προαιρετική» (όπως είπατε στην Εκκλησία της Ελλάδος), τότε γιατί αποτάξατε τέσσερις αστυνομικούς, όλους οικογενειάρχες με άψογο μητρώο πολυετούς υπηρεσίας, στο όνομα της υποχρεωτικής παραλαβής της «κάρτα του πολίτη», προτού κάν τη νομοθετήσετε; Η κοινωνία βοά για τη διαφθορά στην αστυνομία, αλλά εσείς κόπτεσθε να εξαντλήσετε την αυστηρότητά σας απέναντι σε κείνους τους αστυνομικούς που προτιμούν να στερηθούν τον τίμιο μισθό τους προκειμένου να διαφυλάξουν την ακεραιότητα της πίστης τους – σε κείνους, που, σε τελική ανάλυση, αποδεικνύουν έμπρακτα τη μηδενική πιθανότητα να χρηματισθούν από εμπόρους ψυχών και ναρκωτικών. Αναρωτιόμαστε ποιός προστατεύθηκε περισσότερο από τέτοιες αποτάξεις, η κοινωνία μας ή οι έμποροι των ναρκωτικών. Αναρωτιόμαστε, τελικά, ποιόν υπερασπίζεσθε και ποιόν εκπροσωπείτε. 6. Λέτε ότι η κάρτα δεν έχει bar code αλλά «πλίνθιο». Το πλίνθιο ουσιαστικά είναι μέσο εφαρμογής της τεχνολογίας RFID, η οποία έχει πολλαπλάσιες δυνατότητες και πολύ λιγότερο αθώες προεκτάσεις εφαρμογής έναντι του γραμμωτού κώδικα, και συνοψίζω: a. Μνήμη ικανή να χωρέσει όλες μας τις ανάσες από την ώρα που γεννηθήκαμε b. Ανάγνωση του περιεχομένου της εξ αποστάσεως και εν αγνοία του κατόχου της c. Προσθήκη πληροφοριών και επεξεργασία των δεδομένων της εν αγνοία του κατόχου της d. Δυνατότητα χρήσης ως πλήρους μέσου για αγοραπωλησίες e. Προσβασιμότητα στα προσωπικά δεδομένα από οποιονδήποτε έχει τέτοια τεχνολογία ραδιοσυχνοτήτων Είναι σημαντικό να μάς εξηγήσετε ποιά είναι η σκοπιμότητα χρήσης αυτής της τεχνολογίας (microchip ή RFID)σε μία κάρτα που υποτίθεται ότι μόνο φέρει μερικούς διαφορετικούς αριθμούς μητρώου από διάφορες συναλλαγές του πολίτη με το κράτος; 7. Οι σκοποί του άρθρου ονοματίζουν και τις διεθνείς συνθήκες που έχουμε υπογράψει, όπως τη συνθήκη Πρυμ, με την οποία κάθε κράτος μέλος που θεωρεί πολίτη του ύποπτο (όχι καταδικασμένο, αλλά απλώς ύποπτο) θα έχει το δικαίωμα να συγκεντρώνει και αποθηκεύει κυτταρικό δείγμα (DNA) στη μεγάλη βάση δεδομένων των ευρωπαίων πολιτών μας που ακούει στο όνομα SIS III (3η γενιά Schengen Information System ). Από τα παραπάνω σημεία καταλήγουμε στο θλιβερό συμπέρασμα ότι η προστασία των προσωπικών δεδομένων μας είναι για πέταμα (αφού ο νόμος 2472/97 περί προστασίας προσωπικών δεδομένων είναι ΤΡΙΤΟΓΕΝΕΣ δίκαιο) ενώ τελικά σάς νοιάζει αποκλειστικά ο «όρκος» σας στη Συνθήκη Πρύμ (ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΣ και υπερισχύον δίκαιο), που θα επιβάλει και μελλοντικό φακέλωμα του DNA μας, ενώ κάθε άλλη συζήτηση είναι για τα μάτια του κόσμου. Προσευχόμαστε ειλικρινά να σάς φωτίσει ο Θεός και να μάς αποδείξετε εμπράκτως το αντίθετο. 8. Διατείνεσθε περαιτέρω ότι η κάρτα του πολίτη αποτελεί ασφαλέστερο και απαραχάρακτο τεχνολογικό μέσο. Αφ’ενός ήδη επιστήμονες ερευνητές έχουν διαπιστώσει ότι ΔΕΝ υπάρχει το απαραχάρακτο, καθώς είναι ήδη διαπιστωμένο ότι η τεχνολογία RFID αντιγράφεται. Αφ’ετέρου, ομολογείτε ότι το βασικό κίνητρό σας είναι να μην παραχαράσσεται η ταυτότητα. Δηλαδή όταν αύριο παραχαραχθεί η κάρτα του πολίτη (ο,ποία έκπληξη!) τί θα κάνετε; Θα ζητήσετε συγνώμη και θα βάλετε από την τσέπη σας τα λεφτά που ξοδεύετε σήμερα για την έκδοσή της, ή μήπως θα χρησιμοποιήσετε ξανά την ίδια δικαιολογία ώστε να επιβάλετε ακόμη ασφαλέστερες και ακόμη πιο απαραχάρακτες μεθόδους, όπως το επί του μετώπου ή της δεξιάς μας εμφύτευμα, τατουάζ ή χάραγμα; 9. Αν θέλετε να ευπρεπίσετε το κράτος, σάς αρκεί αλήθεια να ενώσετε μόνοι σας κάποιες απλούστερες βάσεις δεδομένων. Ένα παράδειγμα (από άπειρα): Τα αρχεία του ΙΚΑ είναι σπαρμένα στα κατά τόπους κτήρια, χωρίς ενιαία βάση δεδομένων, με αποτέλεσμα όχι μόνο να τρέχετε τον κάθε ασφαλισμένο από ΙΚΑ σε ΙΚΑ ανάλογα με το ποιό ΙΚΑ έχει τα χαρτιά του, μα να φθάνετε να πληρώνετε συντάξεις σε δεκάδες χιλιάδες νεκρούς – κάτι αληθινά γελοίο για ό,ποιον θέλει να ευαγγελίζεται ότι εστιάζεται στο νοικοκύρεμα του κράτους μας – και σεις αλήθεια κόπτεσθε ωσάν το βασικό σας πρόβλημα και η πιεστική ανάγκη σας να απαντώνται με την επιβολή της κάρτας του πολίτη; Είναι λίγο σα να σάς λέει ένα παιδάκι της Αφρικής ότι πεθαίνει της πείνας, και εσείς να του απαντάτε ότι πρέπει να αναβαθμίσει το λογισμικό του κινητού του τηλεφώνου για να παραγγείλει τηλεφωνικώς φαγητό. 10. Αδυνατούμε να εννοήσουμε γιατί η «κάρτα του πολίτη» θα βοηθήσει να χτυπηθεί η διαφθορά, όταν το πρόβλημα διαφθοράς της πατρίδας μας δεν ήταν ποτέ να βρεθούν οι ένοχοι, αλλά πραγματικά να εφαρμόζονται οι νόμοι και πραγματικά να τιμωρούνται οι ένοχοι. Επίσης αδυνατούμε να εννοήσουμε γιατί η «κάρτα του πολίτη» ολίτη» θα οργανώσει καλύτερα την εξυπηρέτησή μας – αν αυτό θέλατε, θα είχατε φτιάξει μόνοι σας έναν καλύτερο αυτοματισμό στις βάσεις δεδομένων της κάθε κρατικής υπηρεσίας, χωρίς να χρειάζεται να δώσετε σε μάς κάρτες, που αργότερα θα κλέβονται και θα παραχαράσσονται, ώστε να μάς επιβάλετε το πραγματικό σφράγισμα αμέσως μετά, ως δήθεν «μονόδρομο πρακτικότητας και νομιμότητας». Είναι, τέλος, τουλάχιστον υποκριτική και ύποπτη η εμμονή σας να επενδύετε αμέτρητα κονδύλια στις κάρτες αυτές, όταν ολοένα και περισσότεροι από εμάς, που λέτε ότι αντιπροσωπεύετε, ήδη χάνουμε τις δουλειές μας και βυθίζουμε τους εαυτούς μας και τα παιδιά μας σε μιά καθημερινότητα με περισσότερη φτώχεια. 11. Το Σύνταγμα της πατρίδας μας προσδιορίζει ότι «επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα είναι η θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού» ή οποία «τηρεί απαρασάλευτα...τις ιερές παραδόσεις» (άρθ.3, παρ.1). Αυτές οι ιερές μας παραδόσεις εντέλλουν κάθετη αντίθεση απέναντι σε οποιαδήποτε κρατική (ή διακρατική) πρωτοβουλία επιθυμεί να μάς στερήσει τη δυνατότητα να αγοράζουμε ή να πουλάμε αν δε φέρουμε μαζί μας ή πάνω στο σώμα μας το διακριτικό στίγμα της κρατικής ή διακρατικής αυτής εξουσίας εν είδει ονόματος ή αριθμού (πράγμα που σημαίνει, ακόμη και αν δεν υπάρχει ούτε ίχνος του δυσωνύμου 666 σε ένα τέτοιο διακριτικό). 12. Υπενθυμίζοντας το παραπάνω δεν σας ζητούμε να πιστεύετε στην Ορθοδοξία, είναι δικαίωμά σας να μην θέλετε να είστε Ορθόδοξοι αν πραγματικά δεν το θέλετε. Επομένως δεν απαιτείται αλήθεια και ανάγκη να σας παραθέσουμε ή εξηγήσουμε τις ιερές παραδόσεις μας διότι δεν σάς αφορούν. Όμως είναι απαραβίαστη συνταγματική υποχρέωσή σας να σέβεσθε τη θρησκευτική συνείδηση του λαού που εντέλλεσθε να υπηρετείτε, καθώς και τις ιερές ορθόδοξες παραδόσεις του. Εν προκειμένω, τη δική μας θρησκευτική συνείδηση, τη θρησκευτική συνείδηση της οικογένειας των παιδιών μας, και την θρησκευτική μας ελευθερία όπως απορρέει από τις ιερές παραδόσεις της θρησκείας που πιστεύουμε και ομολογούμε. 13. Δεκάδες χιλιάδες Ελλήνων πολιτών έχουν συγκεκτρώσει υπογραφές με τις οποίες διατυπώνουν την κάθετη αντίρρηση στο να αποδεχθούν την κάρτα του πολίτη. Αναμένουμε να λάβετε αυτές τις υπογραφές στα σοβαρά, τουλάχιστον όσο σοβαρά έλαβαν υπ’όψιν τις αντιρρήσεις πολύ λιγότερων πολιτών τους οι κυβερνήσεις της Βρετανίας σήμερα, της Γερμανίας παλαιότερα, ώστε να ακυρώσουν εφάμιλλες προθέσεις τους. Αυτό κάνουν οι σοβαρές κυβερνήσεις των σοβαρών κρατών που σέβονται το Σύνταγμά τους, τους πολίτες τους και τον εαυτό τους. Παρακαλούμε για τους παραπάνω 13 λόγους να ανακαλέσετε πλήρως την «κάρτα του πολίτη», και να αποδείξετε έμπρακτα ότι σέβεσθε το Σύνταγμα της πατρίδας μας, ότι σέβεσθε το πνεύμα του νόμου περί προστασίας προσωπικών δεδομένων, ότι σέβεσθε τη θρησκευτική συνείδηση των περισσότέρων Ελλήνων (αλλά και λιγότεροι να είμασταν, το ίδιο θα έπρεπε να βαραίνει στη συνείδηση κάποιου που κυβερνά όλους και όχι λίγους). Αποδείξτε μας ότι πραγματικά ενδιαφέρεσθε για το νοικοκύρεμα της πατρίδας, όταν η κρίση αυτή που ζούμε είναι πρωτίστως κρίση ηθικού και πνευματικού ελλείμματος. Με εκτίμηση, Σύναξη Νέων Ι.Ν. Αγίου Ελευθερίου Αχαρνών.