• Σχόλιο του χρήστη 'ΤΣΙΑΒΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ' | 24 Οκτωβρίου 2009, 22:38

    ΕΛΕΓΧΟΣ ΔΑΠΑΝΩΝ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ Έχοντας υπόψη το έλλειμμα του προϋπολογισμού για το 2009 και το ύψος του δημόσιου χρέους, σαν φορολογούμενος πολίτης, παραθέτω τις πιο κάτω σκέψεις μου για το θέμα που υπάρχει σε δημόσια διαβούλευση: Α) Άμεση προσωρινή απόσυρση όλων των κρατικών αυτοκινήτων (με εξαίρεση ΕΚΑΒ, Πυροσβεστική, και Άμεσο Δράση ) Β) Προσωρινή άδεια λειτουργίας σε 100 μόνο αυτοκίνητα, κατά τη κρίση του ΥΠΕΣ (από τα 57000 που υπολογίζεται ότι υπάρχουν, σύμφωνα με δημοσιεύματα) Και τώρα πάμε παρακάτω: -Άμεση ηλεκτρονική καταγραφή όλων των αυτοκινήτων για τη δημιουργία Μητρώου Κρατικών Αυτοκινήτων (κατά το σύστημα του κτηματολογίου) στο ΥΠΕΣ (με αποστολή e-mail) εντός 10 ημερών ( βάσει ερωτηματολογίου) -Λήψη έκτακτων μέτρων του μπάχαλου που θα δημιουργηθεί από την προσωρινή απόσυρση (το οποίο δεν θα είναι χειρότερο από το αντίστοιχο οικονομικό που ήδη υπάρχει). Καταγραφή και αντιμετώπιση δυσλειτουργιών και σύγκρουσης συμφερόντων . -Το Υπουργείο Οικονομικών πρέπει να σας ενημερώσει τι χρήματα διαθέτει (και εάν διαθέτει) ο Προϋπολογισμός του 2010 (π.χ. 0,5 εκ.,/ 10 εκ., / 30 εκ.,) για δαπάνες αυτοκινήτων και υπολογίστε πόσα αυτοκίνητα θα μπορούσαν να κυκλοφορήσουν, αφού προηγουμένως εκτιμήσετε το κόστος λειτουργίας του κάθε συγκεκριμένου αυτοκινήτου που θα κυκλοφορεί -Το κόστος λειτουργίας θα πρέπει να περιλαμβάνει, σε ετήσια βάση ( καύσιμα,επισκευές και ανταλλακτικά , ασφάλιστρα, μισθοδοσία οδηγού, απόσβεση αυτοκινήτου). Σύμφωνα με την εμπειρία μου από το δικό μου μικρό αυτοκίνητο και χωρίς τη μισθοδοσία οδηγού – για ΙΧ αξίας 12000 ευρώ και για διάρκεια χρήσης τα 10 έτη, υπολογίζω ετήσιο κόστος αυτοκινήτου 4600-5000 ευρώ ( καύσιμα 2400, ασφάλιστρα 400, επισκευές/ανταλλακτικά 600-1000 και απόσβεση κεφαλαίου 1200).Εάν ληφθεί υπόψη και η μισθοδοσία οδηγού π.χ. 10000 ευρώ ετησίως, τότε η εκτίμηση του ετήσιου κόστους λειτουργίας ενός κρατικού αυτοκινήτου ανέρχεται σε περίπου 15000 ευρώ, με συντηρητικούς υπολογισμούς και για μικρά αυτοκίνητα. Εάν υποθέσουμε ότι υπάρχουν 57000 αυτοκίνητα, τότε το ετήσιο λειτουργικό τους κόστος ανέρχεται σε 850 εκ ευρώ, κατά συντηρητικές εκτιμήσεις και για μικρά αυτοκίνητα. Εάν το Υπουργείο Οικονομικών θέλει άμεσα εξοικονόμηση δαπανών π.χ. 800 εκ, τότε ας εγκρίνει 50 εκ, για το 2010 (και βλέπουμε για τα επόμενα έτη) που σημαίνει περίπου 3500 αυτοκίνητα που πρέπει να κυκλοφορούν (συμπεριλαμβανομένων και των αυτοκινήτων του ΕΚΑΒ, της Πυροσβεστικής και της Άμεσης Δράσης) Είμαι σίγουρος ότι τα ποσά είναι μεγαλύτερα και δεν διεκδικώ το αλάθητο -Εφαρμογή τώρα των κριτηρίων για τη χρήση των αυτοκινήτων, σε σχέση με τον προϋπολογισμό δαπανών και έγκριση λειτουργίας ορισμένου χρόνου (π.χ. των 3500 αυτοκινήτων για 2 χρόνια) από μια Υπηρεσία, με άρση της αναστολής λειτουργίας των αντίστοιχων αυτοκινήτων που είχε ήδη επιβληθεί. -Εγκατάσταση συστήματος ηλεκτρονικής παρακολούθησης (Follow up) από ΥΠΕΣ για την Διοικητική και Οικονομική Διαχείριση των εν κυκλοφορία κρατικών αυτοκινήτων, ενώ τα μη χρησιμοποιούμενα θα παραχωρηθούν στον ΟΔΔΥ για περαιτέρω εκμετάλλευση. -Όλες οι εγκρίσεις για τη χρήση αυτοκινήτων θα πρέπει να δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΣ που θα δείχνει πόσα Κρατικά αυτοκίνητα είναι σε χρήση, στο σύνολό τους, και κατά Υπουργείο. -Όλες οι νέες αγορές και πωλήσεις αυτοκινήτων θα πρέπει να δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΣ (με αναλυτικά στοιχεία για την αξία αγοράς και τη σκοπιμότητά τους και τον χρήστη τους) -Αναστολή κάθε δαπάνης για αγορά νέων υβριδικών, γιατί απαιτούν νέα χρηματοδότηση και περαιτέρω επιβάρυνση του δημόσιου χρέους, εκτός και αν αντληθούν ισόποσα χρήματα από τη πώληση μη χρησιμοποιούμενων κρατικών αυτοκινήτων. Η χρησιμοποίηση του Leasing θα επιβαρύνει επί πλέον το έλλειμμα, ενώ θα υπάρχουν κρατικά αυτοκίνητα που θα μπορούν ακόμη να χρησιμοποιηθούν . Δεν υπάρχει αυτή η πολυτέλεια σήμερα για νέες δαπάνες. Προς θεού, το leasing δεν είναι δωρεάν συναλλαγή. Δεν είναι της παρούσης στιγμής. Αφήστε το να το ξαναδείτε μετά από 3-4 χρόνια, αφού ξεπεράσουμε τις συμπληγάδες. Για ρωτήστε την άποψη της Τράπεζας Ελλάδος και της Ευρωπαϊκής Ένωσης (επιπτώσεις στο ισοζύγιο πληρωμών, στον προϋπολογισμό, στο δημόσιο χρέος κ.α). Κατά την άποψή μου ο εκσυγχρονισμός, τώρα, του στόλου των κρατικών αυτοκινήτων με υβριδικά δεν συμβάλλει στο στόχο της εξοικονόμησης δαπανών, αλλά απεναντίας τις επιβαρύνει. Βέβαια δεν υπάρχουν ακόμη πληροφορίες για πόσα αυτοκίνητα συζητάμε και τι επί πλέον δαπάνες Leasing θα χρειασθούν, σε ετήσια βάση. Είμαι σίγουρος ότι θα επικρατήσει ορθολογισμός.