• Σχόλιο του χρήστη 'alex_H' | 26 Οκτωβρίου 2009, 11:53

    Τα όρια κατανάλωσης καυσίμων και λιπαντικών βασίζονται σε μια απόφαση 27 ετών (ΥΠ.ΠΡΟΕΔΡ.ΚΥΒ.1450/550/82)και η ριζική αλλαγή της σχετικής νομοθεσίας θεωρούνταν επιβεβλημένη. Όμως με απογοήτευση εντόπισα ότι οι αλλαγές που προτείνονται βασίζονται κατα παράγραφο στο κείμενο της απαρχαιωμένης απόφασης του 1982 και αντιμετωπίζει την υπερκατανάλωση μονοσήμαντα, ως υπέρβαση μιας (αν λάβουμε υπόψη μας τις αλλαγές στην μηχανική και την τεχνολογία που επήλθαν από το 1982 και έπειτα) αυθαίρετης ανώτατης ποσότητας. Θα αναφερθώ σε ένα πρόβλημα που έχω αντιμετωπίσει στην πράξη, ως εργαζόμενη στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Τα ανώτατα όρια πλήττουν τους (φτωχούς Καποδιστριακούς) Δήμους της Περιφέρειας που διαθέτουν λίγα οχήματα (ακόμα και ένα ή δύο)και για όλες τις δουλειές (από υπηρεσία καθαριότητας και επίβλεψη έργων έως εθιμοτυπικές υποχρεώσεις δημάρχου),ενώ οι αρμοδιότητες τους αφορούν μεγάλες εκτάσεις, είναι ορεινοί ή ημιορεινοί, απέχουν αρκετά χιλιόμετρα από την έδρα του Νομού και ακόμα περισσότερα από την έδρα της Περιφέρειας. Αυτοί λοιπόν οι Δήμοι και συγκεκριμένα οι υπάλληλοι των γραφείων κίνησης και της οικονομικής υπηρεσίας και όχι οι κατ' ουσία χρήστες των οχημάτων (δήμαρχος και οδηγοί), κάθε μήνα "αγωνίζονται" να τηρήσουν τα όρια για να "περάσουν" τα εντάλματα από το ελεγκτικό, ενώ -δεν αντιλέγω- σε άλλες Υπηρεσίες με υπεράριθμα οχήματα πιθανότατα γίνεται ασύδοτη χρήση τους και κατασπατάληση δημόσιου χρήματος. Τέλος, σας παραθέτω αυτούσιο το απόσπασμα από την αποφαση του 1982 που αφορά τα όρια κατανάλωσης λιπαντικών: "Με βάση την αναλισκόμενη ποσότητα καυσίμων για κάθε αυτοκίνητο, τα ποσοστά ελαίου και λίπους υπολογίζονται επάνω σ' αυτή ως ακολούθως: α) Λάδι κινητήρων σε χιλ/μα 2%. β) Λάδι οδοντωμάτων σε χιλ/μα 1%. γ) Λίπος σε χιλ/μα 0,500%." Θα ήθελα να αναλογιστείτε σε ποια λογική ή τεχνολογία στηρίζεται η παραπάνω παράγραφος και κατά πόσο είναι εφικτή η τήρηση των "περίεργων" αυτών ορίων. Χωρίς να διαθέτω ιδιαίτερες γνώσεις πέραν από αυτές του απλού καταναλωτή, δε νομίζω κανένα όχημα να αλλάζει λάδια και να γρασάρεται με αυτή τη λογική και σε τέτοιες ποσότητες. Συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία της ανοιχτής διαβούλευσης και μακάρι οι παράτηρήσεις μας να βρουν εήκοα ώτα.