΄Αρθρο 10 Κατανάλωση καυσίμων.

1. Η κατανάλωση καυσίμων των υπηρεσιών του άρθρου 1 της παρούσας ρυθμίζεται από την απόφασή μας 1450/550/1982 (ΦΕΚ93/Β`).
2. Για την περιστολή των δημόσιων δαπανών που προκαλείται και από την κίνηση υπηρεσιακών αυτοκινήτων , μειώνουμε κατά 30% τα ανώτατα επιτρεπόμενα όρια κατανάλωσης καυσίμων, που προβλέπονται στην προαναφερόμενη απόφασή μας, των αυτοκινήτων οχημάτων στα υπουργεία, περιφέρειες, νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις, καθώς και στα εν γένει νομικά πρόσωπα που ελέγχονται από το δημόσιο, περιλαμβανομένων των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης και των άλλων υπηρεσιών του άρθρου 1 της παρούσας.
3. Από τον περιορισμό της παρ.2 του παρόντος άρθρου εξαιρούνται τα αυτοκίνητα των Υπουργείων Άμυνας, Προστασίας του Πολίτη, Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ασθενοφόρα), Περιβάλλοντος – Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, όλων των τεχνικών υπηρεσιών του δημόσιου Τομέα, καθώς και τα απορριμματοφόρα των δήμων και των κοινοτήτων.

  • 26 Οκτωβρίου 2009, 11:53 | alex_H

    Τα όρια κατανάλωσης καυσίμων και λιπαντικών βασίζονται σε μια απόφαση 27 ετών (ΥΠ.ΠΡΟΕΔΡ.ΚΥΒ.1450/550/82)και η ριζική αλλαγή της σχετικής νομοθεσίας θεωρούνταν επιβεβλημένη.

    Όμως με απογοήτευση εντόπισα ότι οι αλλαγές που προτείνονται βασίζονται κατα παράγραφο στο κείμενο της απαρχαιωμένης απόφασης του 1982 και αντιμετωπίζει την υπερκατανάλωση μονοσήμαντα, ως υπέρβαση μιας (αν λάβουμε υπόψη μας τις αλλαγές στην μηχανική και την τεχνολογία που επήλθαν από το 1982 και έπειτα) αυθαίρετης ανώτατης ποσότητας.

    Θα αναφερθώ σε ένα πρόβλημα που έχω αντιμετωπίσει στην πράξη, ως εργαζόμενη στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Τα ανώτατα όρια πλήττουν τους (φτωχούς Καποδιστριακούς) Δήμους της Περιφέρειας που διαθέτουν λίγα οχήματα (ακόμα και ένα ή δύο)και για όλες τις δουλειές (από υπηρεσία καθαριότητας και επίβλεψη έργων έως εθιμοτυπικές υποχρεώσεις δημάρχου),ενώ οι αρμοδιότητες τους αφορούν μεγάλες εκτάσεις, είναι ορεινοί ή ημιορεινοί, απέχουν αρκετά χιλιόμετρα από την έδρα του Νομού και ακόμα περισσότερα από την έδρα της Περιφέρειας.

    Αυτοί λοιπόν οι Δήμοι και συγκεκριμένα οι υπάλληλοι των γραφείων κίνησης και της οικονομικής υπηρεσίας και όχι οι κατ’ ουσία χρήστες των οχημάτων (δήμαρχος και οδηγοί), κάθε μήνα «αγωνίζονται» να τηρήσουν τα όρια για να «περάσουν» τα εντάλματα από το ελεγκτικό, ενώ -δεν αντιλέγω- σε άλλες Υπηρεσίες με υπεράριθμα οχήματα πιθανότατα γίνεται ασύδοτη χρήση τους και κατασπατάληση δημόσιου χρήματος.

    Τέλος, σας παραθέτω αυτούσιο το απόσπασμα από την αποφαση του 1982 που αφορά τα όρια κατανάλωσης λιπαντικών:
    «Με βάση την αναλισκόμενη ποσότητα καυσίμων για κάθε αυτοκίνητο, τα ποσοστά ελαίου και λίπους υπολογίζονται επάνω σ’ αυτή ως ακολούθως:
    α) Λάδι κινητήρων σε χιλ/μα 2%.
    β) Λάδι οδοντωμάτων σε χιλ/μα 1%.
    γ) Λίπος σε χιλ/μα 0,500%.»

    Θα ήθελα να αναλογιστείτε σε ποια λογική ή τεχνολογία στηρίζεται η παραπάνω παράγραφος και κατά πόσο είναι εφικτή η τήρηση των «περίεργων» αυτών ορίων. Χωρίς να διαθέτω ιδιαίτερες γνώσεις πέραν από αυτές του απλού καταναλωτή, δε νομίζω κανένα όχημα να αλλάζει λάδια και να γρασάρεται με αυτή τη λογική και σε τέτοιες ποσότητες.

    Συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία της ανοιχτής διαβούλευσης και μακάρι οι παράτηρήσεις μας να βρουν εήκοα ώτα.

  • Πέραν του κόστους καυσίμων μπορεί να δημοπρατηθεί ηλεκτρονικά με δημόσιο μεοδοτικό διαγωνισμό μια σειρά άλλων υλικών & υπηρεσιών που επιβαρύνουν τη χρήση με κόστος: ελαστικά οχημάτων, υπηρεσίες τακτικών και εκτάκτων συντηρήσεων/service, υπηρεσίες ασφάλισης οχημάτων, υπηρεσίες οδικής βοήθειας, κ.ά.

  • Να γίνει δημόσιος μεοδοτικός διαγωνισμός με ηλεκτρονικό πλειστηριασμό για το σύνολο των καυσίμων σε ετήσια βάση.
    Εφικτή αρχική μειωση κόστους από 10%-30%.
    Χρήση μηχανισμών track&trace για έλεγχο χιλιομέτρων και συσχέτιση με κατανάλωση με εφικτή μείωση 10% ακόμα και τέλος
    Μείωση χρήσης ώστε η συνολική μείωση να υπερβεί το προβλεπόμενο 30%.

  • 25 Οκτωβρίου 2009, 20:43 | Θανάσης Κρίσπης

    Δε νομίζω να αποδίδει μια διάταξη του 1982 στην προσπάθεια περιστολής της κατανάλωσης καυσίμων. Θα μπορούσε να υπάρχει μια πιο αυτοματοποιημένη διαδικασία όπως μια απόκλιση +/- κάποιο ποσοστό από την αναφερόμενη, στην έγκριση τύπου του κάθε αυτοκινήτου, κατανάλωση. Εξάλλου δεν νομίζω ότι πρέπει να υπάρχουν αποκλίσεις για κάποιες κατηγορίες αυτοκινήτων. Η νόμιμη κατανάλωση θα πρέπει να συσχετίζεται με τη διανυθείσα απόσταση και το είδος της χρήσης ή των εδαφών όπου κινήθηκε το όχημα. Επομένως δεν υπάρχει λόγος να εξαιρούνται κάποια αυτοκίνητα αλλά να λαμβάνονται υπόψη περισσότεροι παράγοντες στον υπολογισμό της νόμιμης επιτρεπόμενης κατανάλωσης για κάθε αυτοκίνητο χωριστά. Κι όλα αυτά, επαναλαμβάνω, με κάποια αυτοματοποιημένη διαδικασία (έναν απλό εφαρμόσιμο μαθηματικό τύπο) η οποία δε θα επιδέχεται παρερμηνεία ή να οδηγεί σε μη εφαρμογή της.

  • Δεν είναι λογικό να απαγορεύεις στο νομάρχη ή τον δημάρχο να κινηθεί επιδή δεν δικαιολογούνται τα καυσιμα.

    Υπάρχουν περιοχες (λ.χ νομός Λασιθίου) που η γεωγραφική τους θεση επιβάλει αυξημενους πόρους για την μετακίνηση των αιρετών.

    Ειδικά για τους αιρετούς δεν είναι δυνατόν, να τεθούν τετοιου ειδους περιορισμοί.

    Θα μπορούσε το υπουργείο, να αναρτά στο δικτυακό τοπου του ΥΠΕΣΔΑ την κατανάλωση σε μηναία βάση οσον δικαιούνται υπηρεσιακού οχήματος ώστε
    τελικά να τιθενται στην κρίση των πολιτων

  • 24 Οκτωβρίου 2009, 17:06 | παυλος

    Έχει γίνει μια ερώτηση στη προηγούμενη κυβέρνηση και σύνθεση της Βουλής από το Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ν.Τσούκαλη σχετικά με τα καπάλλα στα καύσιμα στη περιφέρεια της Δυτικής Ελλάδας. Τί προκειται να κάνετε;
    Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
    Σοβαρές υπερβάσεις (υπερκοστολογήσεις) των υγρών καυσίμων που προμηθεύονται οι υπηρεσίες του Ελληνικού Δημοσίου, φαίνεται να προκύπτουν από έγγραφα ( παραστατικά κ.λ.π.) που έχουν περιέλθει στη κατοχή μου.

    Συγκεκριμένα όπως προκύπτει από το υπ’ αριθ. 1301/24-3-2009 τιμολόγιο πώλησης, η συμβεβλημένη με την Περιφέρεια, εταιρεία πετρελαιοειδών, προμήθευσε την ΔΕΣΕ με 2312 λίτρα πετρελαίου κίνησης έναντι 1,156 ευρώ/λίτρο όταν την ίδια ημέρα (24/3/09) πρατήρια της Πάτρας πωλούσαν λιανικά (τιμή αντλίας) έναντι 0,84 ευρώ/λίτρο.

    Σύμφωνα με τη σύμβαση που υπογράφτηκε στις 12-8-2004 μεταξύ του Δημοσίου και της αναδόχου του διαγωνισμού προμηθεύτριας εταιρείας (άρθρο 3) ορίστηκε ως τιμή πώλησης του προϊόντος η εκάστοτε μέση χονδρική ή λιανική τιμή ανά λίτρο ή χιλιόλιτρο την ημέρα χορήγησης αυτού μειούμενη κατά ποσοστό 2%. Στη συγκεκριμένη σύμβαση ίσχυε η μέση χονδρική δεδομένου ότι η προμηθεύτρια εταιρεία δεν διαθέτει πρατήρια πώλησης.
    Και ενώ κανονικά θα πρέπει το ίδιο να συμβαίνει και στην σύμβαση του 2008 και 2009 διαπιστώνονται για το Πετρέλαιο DIESEL Κίνησης από τιμολόγια της DIMOIL A.B.E.E.Π προς δημόσια υπηρεσία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος τα εξής:
    Τιμολόγιο πώλησης
    Ημερομηνία
    Τιμή αγοράς ME Φ.Π.Α. και έκπτωση 1% Τιμή αγοράς προ Φ.Π.Α. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
    Ενδεικτική τιμή αγοράς με επιβαρύνσεις (προ Φ.Π.Α.)
    Αυξημένη τιμή αγοράς κατά ποσοστό %

    1301/24-3-09 1,156 0,644609 79,33
    245/20-1-09 0,984 0.660891 48,87
    3634/13-11-08 1,069 0.775543 37,82
    2994/26-9-08 1,148 0.926945 23,83
    2429/24-7-08 1,369 0.983194 39,23
    1658/19-5-08 1,326 1.034157 28,21

    Από τα παραπάνω προκύπτει ότι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος προμηθεύτηκε το 2008 και 2009 το πετρέλαιο DIESEL κίνησης αυξημένο (με καπέλο) σε ποσοστό που κυμαίνεται από 28,21 έως 79,33 τοις εκατό κατά παράβαση προφανώς της υπάρχουσας σύμβασης.
    Σημειωτέον ότι επί του σώματος του πιο πάνω τιμολογίου υπάρχει θεώρηση του τότε διευθυντή για την κανονικότητα της τιμής.
    Επειδή η τιμή μονάδας επί του προαναφερόμενου τιμολογίου φαίνεται να αποκλίνει από την μέση χονδρική της ίδιας ημέρας (24/3/09) κατά 0,40 λεπτά περίπου οι δε προϋπολογισθείσες για το 2009 ποσότητες αφορούσαν σε άνω του 1 εκατ. λίτρα πετρελαίου κίνησης, θέρμανσης και βενζίνης προϋπολογισμού 900.000 ευρώ.
    Κατόπιν αυτών ερωτάται ο κ. Υπουργός :
    1. Προτίθεται να προβεί σε ενδελεχή έλεγχο των προμηθειών υγρών καυσίμων των υπηρεσιών του δημοσίου κατά τα έτη 2005 – 2009, ούτως ώστε να διασκεδαστούν τα εύλογα ερωτήματα για τη εξυπηρέτηση του δημόσιου συμφέροντος;
    2. Είναι νόμιμη η θεώρηση της κανονικότητας των τιμών επί των τιμολογίων και η παραλαβή των καυσίμων από τον εκάστοτε διευθυντή της υπηρεσίας αντί της αντίστοιχης επιτροπής προμηθειών Είναι νόμιμα τα τιμολόγια σύμφωνα με τους κανόνες του Δημόσιου Λογιστικού και την ισχύουσα σύμβαση ;
    Επίσης αιτούμαι την κατάθεση:
     Όλων των τιμολόγιων προμήθειας υγρών καυσίμων των ετών 2007 εως και 2009,
     Των πρακτικών διαγωνισμού και των αντίστοιχων συμβάσεων για τα έτη από 2004 έως 2009.
    Ο ερωτών βουλευτής
    Νίκος Τσούκαλης

  • Οδηγοί και αυτοκίνητα μεταφοράς δημόσιων υπαλλήλων αυξάνουν τα έξοδα του κράτους, του Ελληνικού λαού.
    Σε αυτή την δύσκολη κατάσταση είναι το λιγότερο που πρέπει να αποδεχθούν με σεβασμό στους υπόλοιπους πολίτες όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι.
    Κύριε Υπουργέ,
    Δεν γίνετε να υποφέρουν χιλιάδες οικογενειάρχες να τα βγάλουν πέρα και επιπλέον να επιβαρύνονται με το αυτοκίνητο και τον οδηγό του κάθε δημόσιου υπάλληλου που τουλάχιστον σε αυτή την φάση αυτοί έχουν ένα σίγουρο μισθό.
    Είναι πάρα πολύ μεγάλη πρόκληση και αυτός ο διαχωρισμός προκαλεί αγανάκτηση.

    Κάνετε ότι μπορείτε για να μη νοιώθουν οι υπόλοιποι πολίτες, δεύτερης και τρίτης κατηγορίας σε σχέση με τους δημόσιους υπαλλήλους.
    Δώστε δείγματα αποκατάστασης σχέσης κράτους- πολίτη πριν τα χειρότερα, που αυτή την φορά θα είναι ανεξέλεγκτη η έκρηξη απογοήτευσης αν διαπιστωθεί ότι χάνετε και η τελευταία ελπίδα που έχουμε εναποθέσει σε εσάς.

    Και ένα επιπλέον σχόλιο,
    Σε αυτή την κρίση, σε αυτή την δύσκολη κατάσταση, δεν είδαμε τους δημόσιους υπαλλήλους και τα συνδικαλιστικά τους όργανα να νοιώσουν την ανάγκη, να προτείνουν να εργαστούν για τα επόμενα δύο-τρία χρόνια από 15” λεπτά έως μισή ώρα ή και μια παραπάνω την ημέρα προκειμένου προσφέρουν ότι και όσο μπορούν προς την κατεύθυνση να ξεπεράσουμε την κρίση. Δεν περιμένει ο λαός βέβαια μια τέτοια κίνηση, και αυτό είναι το κρίμα.

  • 24 Οκτωβρίου 2009, 14:59 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    δημοσιο μειοδοτικο διαγωνισμο με ανακοινωση του αποτελεσματοs στον λαο για την εταιρεια και την τιμη με την οποια θα προμηθευονται τα κρατικα αυτοκινητα καυσιμα καθε χρονο.
    οικονομια-διαφανεια-αξιοκρατια ΠΑΝΤΟΥ

  • 23 Οκτωβρίου 2009, 23:22 | Λιανός Λεωνίδας

    Στη παράγραφο 1 του άρθρου 10 αναφορικά με την περιστολή των δημόσιων δαπανών που προκαλείται και από την κίνηση υπηρεσιακών αυτοκινήτων και τη μείωση κατά 30% των ανωτάτων επιτρεπόμενων όριων κατανάλωσης καυσίμων, που προβλέπονται στην προαναφερόμενη απόφασή , των αυτοκινήτων οχημάτων στα υπουργεία, περιφέρειες, νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις, καθώς και στα εν γένει νομικά πρόσωπα που ελέγχονται από το δημόσιο, περιλαμβανομένων των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης και των άλλων υπηρεσιών του άρθρου 1 της παρούσας, να επέλθει συμπλήρωση η οποία να αναφέρει ότι τα αναγραφόμενα στη υπόψη παράγραφο αυτοκίνητα του δημοσίου , η προμήθεια των καυσίμων για τα υπόψη αυτοκίνητα θα γίνεται απο τις κατα τόπους στρατιωτικές μονάδες όπυ υφίστανται και εφ’όσον είναι εφικτό, έναντι δελτίου καυσίμων.

  • 23 Οκτωβρίου 2009, 14:20 | Γιωργος Δημητριου

    Ηδη έχω προτείνει την υγραεριοκίνηση σαν πρώτη φθηνή και εφαρμόσιμη λύση περιβαλλοντική που δεν θα στοιχίσει στο Δημόσιο μερικά δισ ευρώ σε Γιαπωνέζους βιομήχανους και τοπικούς μεγαλοεισαγωγείς.
    Μικρό απόσπασμα απο το σαιτ της SHELL
    Μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, του αερίου που προκαλεί το φαινόμενο του θερμοκηπίου

    Η υγραεριοκίνηση μπορεί να συμβάλει στη μείωση των βλαβερών εκπομπών καυσαερίων από τις εξατμίσεις των αυτοκινήτων. Επιπλέον, το υγραέριο έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα και μπορεί να συμβάλει στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (το αέριο που αποτελεί την κύρια αιτία για το φαινόμενο του θερμοκηπίου).

    Τα οχήματα που κινούνται με συμβατικά καύσιμα μολύνουν πολύ λιγότερο σε σχέση με το παρελθόν. Ωστόσο, στην Ευρώπη αναγνωρίζεται ότι οι δύο κατηγορίες ρύπων, το NOx (κυρίως το οξείδιο και το διοξείδιο του αζώτου) και τα σωματίδια (μικροσκοπικά σωματίδια αιθάλης με μια πληθώρα άλλων χημικών ουσιών) εξακολουθούν αποτελούν ένα σημαντικό πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί.

    Παρά το ότι ο κινητήρας ντίζελ έχει επαινεθεί για τη συμβολή του στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, η χρήση του σε νέους κινητήρες αποτελεί πρόβλημα. Οι κινητήρες ντίζελ εκπέμπουν μεγάλες ποσότητες και από τις δύο κατηγορίες ρύπων που αναφέρθηκαν παραπάνω, συγκριτικά με τους βενζινοκινητήρες των σύγχρονων καταλυτικών αυτοκινήτων και του κινητήρες σε οχήματα με υγραεριοκίνηση. Τα οχήματα που κινούνται με υγραέριο, στις περισσότερες περιπτώσεις, εκπέμπουν κατά 90%+ μικρότερη ποσότητα από τους προαναφερθέντες ρύπους, σε σχέση με τα οχήματα που κινούνται με ντίζελ. [Πηγή: Institut Francais du Petrole (Fevrier 2004), European Emission Test Programme]

    Πρόσφατες δοκιμές έδειξαν ότι η χρήση υγραερίου κίνησης προσφέρει τα ακόλουθα πλεονεκτήματα:

    Σε σχέση με τη βενζίνη ULS Σε σχέση με το ντίζελ ULS
    11% έως 13% μικρότερη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα 80% έως 95% μικρότερη εκπομπή σωματιδίων
    15% έως 80% μικρότερη εκπομπή οξειδίων του αζώτου 99% έως 99,8% μικρότερη εκπομπή πολύ μικρών σωματιδίων
    20% έως 40% μικρότερη εκπομπή υδρογονανθράκων 90% έως 99% μικρότερη εκπομπή οξειδίων του αζώτου
    30% έως 35% μικρότερη εκπομπή μονοξειδίου του άνθρακα

    ULS = ultra low sulphur – πολύ μικρής περιεκτικότητας σε θείο

    Το υγραέριο μπορεί να μειώσει τις ελεγχόμενες και μη ελεγχόμενες εκπομπές ρύπων από τις εξατμίσεις των οχημάτων σε επίπεδα που είναι χαμηλότερα από τα αντίστοιχα των συμβατικών καυσίμων. Είναι σημαντικό τα οχήματα που χρησιμοποιούν υγραέριο να ρυθμίζονται και να προσαρμόζονται κατάλληλα. Αυτό είναι κάτι που συμβαίνει πάντοτε όταν η μετατροπή πραγματοποιείται από τον κατασκευαστή του οχήματος και στις περισσότερες άλλες περιπτώσεις αλλά, δυστυχώς, όχι σε όλες. [Πηγή: World LPGAS Association «Autogas Incentive Policies» (menecon Consulting)]

  • 22 Οκτωβρίου 2009, 17:40 | Σπυρίδων Τόλιος

    Το άρθρο 10 ( άρθρο 4 σύμφωνα με τα παραπάνω ) παραμένει ως έχει.

  • 22 Οκτωβρίου 2009, 15:16 | Martin Hank

    1450/550/1982 (ΦΕΚ93/Β`) Αυτή η απόφαση στην οποία αναφέρεστε δεν βρίσκετε. Ο Γ.Γ. του υπουργείου σας που ήταν και πρίν στο εθνικό τυπογραφείο επί προηγουμένης κυβερνήσεως, και έκανε όπως λέτε εξαιρετική δουλειά ας μας δώσει την δυνατότητα να βρίσκουμε τις αποφάσεις στην οποίες αναφέρετε ο νόμος.Και για να μην ξαναδιαβάζουμε παλαιότερους νόμους ως καινούργιους σημειώστε με διακριτικό χρώμα τί προσθέτετε εσείς για να μπορούμε εύκολα να δούμε την νέα λογική και την νέα απολιτική.

  • 22 Οκτωβρίου 2009, 15:33 | ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΑΚΑΛΟΥΔΗΣ

    ΕΔΩ ΔΙΝΑΝΕ ΠΛΑΣΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΕΣ, ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΚΛΕΨΕΙ Ο ΟΔΗΓΟΣ
    ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ?ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΠΕΣΕΙ ΒΟΥΡΔΟΥΛΑΣ.

  • Με τα είδη υπάρχοντα δεδομένα τα καύσιμα που καθορίζονται από την απόφαση 1450/550/1982 δεν επαρκούν και ιδιαίτερα σε Δήμους ορεινούς που η απόστασή τους από την έδρα του Νομού ή της Περιφέρειας είναι μεγάλη .
    Στην παραπάνω απόφαση δεν λαμβάνεται υπόψη η παλαιότητα των αυτοκινήτων που έχει ως συνέπεια την αυξημένη κατανάλωση καυσίμων

    Επίσης αυτοκίνητα Ειδικής Χρήσης (απορριμματοφόρα) δεν πρέπει να υπάγονται στην ανωτέρω απόφαση λόγω του ότι με την μεταφορά των απορριμμάτων σε ΧΥΤΑ διανύονται μεγάλες αποστάσεις και σε τακτά χρονικά διαστήματα .

  • 22 Οκτωβρίου 2009, 12:13 | Νικος Κωστής

    Το κλειδωμα της συναλλαγής μεταξύ του συναλλασόμενου αυτοκινήτου και του παρτηριου είναι απαράιτητο για την αποφυγή χρηματικών απωλειών κατά τον ανεφοδιασμό.
    Δηλαδή πρέπει το όχημα να ανεφοδιάζεται χωρίς την παρέμβαση κανενός για την έκδοση τιμολογίου και χωρίς την δυνατότητα αλλοίωσης των αναγραφομένων στοιχέιον σε αυτό.
    Πρέπει ακόμα κάθε υπηρεσία να έχει έγγραφες αναγορές αδιάβλητες για τον ανεφοδιασμώ των οχημάτων έτσι ώστε να παρακολουθεί το κόστος ανεφοδιασμών. Κάτι τέτοιο θα μείωνε δραστικά το κόστος λειτουργίας των κρατικών οχημάτων.
    Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί κάτι τέτοιο σε ένα μέρος του στόλου της με αποδεδειγμένο κέρδος από τα κάυσιμα γύρω στα 25% !!!!!!!!
    Ασ το ψάξουν λίγο οι αρμόδιοι αξίζει τον κόπο και θα βγάλει από μεγάλο πονοκέφαλο την κυβερνηση και απο μεγαλύτερο έξοδο εμας τους πολίτες.

  • 22 Οκτωβρίου 2009, 11:17 | ΤΣΑΓΔΗ ΑΝΘΗ

    ΣΩΣΤΗ Η ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ 3.

    ΟΜΩΣ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 10 ΘΑ ΕΧΕΙ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΝ ΔΕΝ ΕΛΕΧΘΕΙ ΠΛΗΡΩΣ Η ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΘΕ ΟΧΗΜΑΤΟΣ.

    ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΒΙΒΛΙΟ ΚΙΝΗΣΗΣ ΜΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΩΝ ΚΑΘΕ ΟΧΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΟΔΗΓΟΥ.ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΕΑΝ ΕΒΑΛΕ ΚΑΥΣΙΜΑ (ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΞΙΑ)

    ΚΑΘΕ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΜΠΟΡΕΙ ΑΜΕΣΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ
    ΠΟΤΕ 1)ΕΦΟΔΙΑΖΕΤΕ ΜΕ ΚΑΥΣΙΜΑ 2) ΤΗΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ 3)ΤΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΟΧΗΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ.

    ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΑΠΛΩΣ ΤΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟΥ ΣΤΕΛΝΟΥΝ.Π.Χ. ΤΑ ΠΕΡΙΠΟΛΙΚΑ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΕΦΟΔΙΑΖΟΝΤΕ ΜΕ ΚΑΥΣΙΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΜΒΕΒΛΗΜΕΝΟ ΒΕΝΖΙΝΑΔΙΚΟ ΔΕΝ ΠΕΡΝΟΥΝ ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΟ (ΔΕΛΤΙΟ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΤΟ ΛΕΝΕ).Ο ΒΕΝΖΙΝΑΣ ΚΟΒΕΙ ΜΙΑ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΤΕΛΝΕΙ ΓΙΑ ΕΙΣΠΡΑΞΗ.

    ΤΑ ΙΔΙΑ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΣΥΜΒΕΝΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ.
    ΠΥΡΑΣΒΕΣΤΙΚΟ ΟΧΗΜΑ ΣΕ ΕΠΑΡΧΙΑΚΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΕΙ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΕΝΑ ΤΕΠΟΖΙΤΟ ΚΑΥΣΙΜΟ. ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΠΟΣΑ ΧΙΛΙΜΕΤΡΑ ΔΙΑΝΥΕΙ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ.

    ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΑ. Ο ΤΡΟΠΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥΣ ΕΧΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΗΜΑΣΙΑ.

  • 22 Οκτωβρίου 2009, 10:10 | Στεργίου Κύρος

    Τα απορριμματοφόρα οχήματα και γενικά όλα τα οχήματα που εξυπηρετούν ανάγκες καθαριότητας,θα πρέπει να μην έχουν περιορίσμό στα κάυσιμα ή να είναι πάντα σε συνάρτηση με τα πραγματικά χιλιόμετρα που διανύουν τα οχήματα. Αυτό γιατί οι αποστάσεις των ΧΥΤΑ είναι μεγάλες και επι πλέον πολλά οχήματα χρειάζεται να δουλέυουν περισσότερες από μιά βάρδια οπότε τα κάυσιμα που προβλέπει ο σχετικός νόμος δεν επαρκούν.

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 14:16 | Αντώνης Δημάκης

    Πρέπει να αντικατασταθούν όλα τα παλιά αυτοκίνητα με νέας τεχνολογίας για να μειωθεί η ρύπανση και να είναι με leasing για μείωση δαπανών ,συνεργεία , τέλη κυκλοφορίας, ασφάλιστρα .Το μεγάλο θέμα βέβαια είναι τα καύσιμα και η άσκοπη χρήση των κρατικών αυτοκινήτων .Υπάρχει ένα σύστημα στην ελληνική αγορά εδώ και πολλά χρόνια που είναι αυτόματο χωρίς την δυνατότητα ανθρώπινης παρέμβασης στο τιμολόγιο και έτσι καταπολεμάτε η υπερτιμολόγιση και όχι με κάρτες ή GPS .

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 13:23 | Γιωργοσ Δημητριου

    Να οργανωθεί Γραφείο Κίνησης ανα Υπουργείο ή ανα ομάδα Υπουργείων που γειτνιάζουν, το οποίο να ελέγχει τη χρήση (απο ποιούς και πότε), την κίνηση (απο που προς και για ποιο λόγο), την κατανάλωση (για περιορισμό υπερβολικής κατανάλωσης που δεν δικαιολογείται) και τη συντήρηση (να μην υπερχρεώνονται με επιπλέον υλικά και αναλώσιμα)> Η χρήση GPS και συστημάτων διαχείρισης στόλου (Fleet Management Systems) επιβεβλημένη. Πρέπει το δημόσιο χρήμα να γίνει σεβαστό απο όλους.

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 13:40 | Λαχανάς Βαγγέλης

    Θεωρώ ότι τα απορριμματοφόρα οχήματα των Δήμων και κοινοτήτων πρέπει να εξαιρεθούν από κάθε περιορισμό που αφορά την κατανάλωση καυσίμων, και αυτό διότι:
    α)Οι αποστάσεις των Χώρων Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (Χ.Υ.Τ.Α.), ή των χώρων τελικής διάθεσης των απορριμμάτων, σε σχέσει με τους χώρους προσωρινής αποθήκευσης και αποκομιδής, είναι πλέον συχνά πάρα πολύ μεγάλες και
    β) Πάρα πολές φορές τα απορριμματοφόρα εργάζονται σε διπλές ή ακόμη και τριπλές βάρδιες, λόγω μη επάρκειας ή λόγω προσωρινών βλαβών.