• Σχόλιο του χρήστη 'Ευστρατιάδης Ιωάννης' | 11 Δεκεμβρίου 2010, 02:01

    Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, Κατ΄ αρχήν εκφράζω την αντίθεσή μου για τον τρόπο που γίνεται η διαβούλευση, δηλαδή επί αφηρημένων και μεταβλητών προτάσεων, και όχι επί σχεδίου νόμου, όπως αρμόζει στον θεσμό της διαβούλευσης. Με δεδομένο ότι δεν έχετε ανακοινώσει όλες τις προτεινόμενες τεχνικές παραμέτρους της Κάρτας και το ειδικότερο νομικό πλαίσιό της, τότε πάνω σε τι θα διαβουλευθούμε ; Ας συμβιβαστούμε όμως να κρίνουμε την ιδέα σας επί της ουσίας : 1. Ήδη η ΑΠΔΠΧ και η Commission (ΕΕ) έκρουσαν τον κώδωνα του κινδύνου για την παραβίαση προσωπικών δεδομένων από τη σχεδιαζομένη Κάρτα και τον κίνδυνο υπερσυγκεντρώσεως και υποκλοπής τους, που ανάλογό της δεν έχει στην Ευρώπη. Είναι σε κάθε περίπτωση επικίνδυνο να συγκεντρώνονται τέτοιες υπερδυνατότητες σε υπαλλήλους, όσο αδιάφθοροι και να είναι (θυμίζω το παράδειγμα υποκλοπών υψηλόβαθμων κυβερνητικών προσώπων από εταιρεία κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα). 2. Σε ενδεχόμενο να θεσπίσετε την Κάρτα αυτή -είτε αυτοτελώς είτε με την φημολογούμενη ένωσή της με την Φορολογική Κάρτα του Υπ.Οικ - ρωτώ : Σε περίπτωση απωλείας της ο πολίτης (αν λ.χ. τραυματιθεί σε τροχαίο και απωλέσει την κάρτα), στερείται της δικαιοπρακτικής ικανότητας, των ατομικών του δικαιωμάτων του και της κοινωνικής μέριμνας από το Κράτος μέχρι να τη αντικαταστήσει; Αυτό όμως αντιβαίνει στην ΕΣΔΑ, στο Σύνταγμα και τον ΑΚ. 3. Δεν διευκρινίζετε αν τα στοιχεία που θα βρίσκονται επί της κάρτας θα είναι μοναδικώς εγγεγραμένα επάνω στην Κάρτα ή θα θα υπάρχει αντίγραφό τους σε αρχεία άλλων υπηρεσιών και θα είναι διασυνδεμένα; Και αν ναί σε ποιών ; Και πώς ο κάτοχος θα έχει πλήρη πρόσβαση; 4. Η απόφασή της ΑΠΔΠΧ υπ΄ αριθ. 510/17/15.5.2000 (περί αναγραφής θρησκεύματος στις ταυτότητες) η οποία με μεγάλο ζήλο έγινε δεκτή από προκάτοχό σας, αρκείται και μόνο στο ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ παραβίασης των ατομικών δικαιωμάτων για να επέμβει απαγορευτικά. Στην περίπτωση της Κάρτας , ΗΔΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΘΗΚΕ η υποκλοπή των προσωπικών δεδομένων σε άλλες χώρες από hackers επί καρτών της ίδιας εταιρείας. Αλλά και στη χώρα μας είχαμε παρόμοιο περιστατικό (ΤΟ ΒΗΜΑ 2.9.10). Επομένως , αν υπάρχει νομική συνέπεια, η απαγόρευσή της θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΩ ΛΟΓΟΥΣ ΠΡΟΤΕΙΝΩ: 1. Να εγκαταλειφθή από το Υπουργείο σας κάθε σκέψη για την συγκέντρωση τόσων προσωπικών δεδομένων σε ένα και μόνο ηλεκτρονικό και ραδιοελεγχόμενο έγγραφο, αλλά να παραμείνει η αστυνομική ταυτότητα ως έχει. 2. Σε περίπτωση που αποφασίσετε αλλαγή του εντύπου με άλλο μεγαλύτερης ασφαλείας, να προστεθεί το πεδίο του θρησκεύματος, σύμφωνα με τη από 15.7.2010, διευκρίνιση της Commission (Επιτρόπου κ. Στέφαν Φίλε για το ζήτημα της απογραφής στην γειτονική Αλβανία). 3. Να διασφαλίσετε ότι σε καμμία περίπτωση δεν θα παραβιαστεί η θρησκευτική συνείδηση αυτών που θα κληθούν να παραλάβουν το οποιοδήποτε έντυπο ταυτότητος . 4. Τέλος, να αποδυναμώσετε τις ισχύουσες βάσεις δεδομένων με διασπορά τους στην Αρχή που είναι κάθε φορά αρμόδια για την εξυπηρέτηση του πολίτη και να μην διασυνδέονται δεδομένα πολιτών οιουδήποτε κρατικού ηλεκτρονικού αρχείου. Ευστρατιάδης Ιωάννης Δικηγόρος