• Σχόλιο του χρήστη 'Γ. ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ' | 11 Νοεμβρίου 2009, 22:50

    Με αφορμή τις επερχόμενες αλλαγές που θα λάβουν χώρα στην μοριοδότηση των προσόντων τα οποία λαμβάνονται υπ όψιν για την επιλογή προσωπικού στης διάφορες θέσεις στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, σας καταθέτω μερικούς από τούς δικούς μου προβληματισμούς και απορίες. Είμαι πτυχιούχος και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου μετά από την συμπλήρωση σπουδών εξ ολοκλήρου σε πανεπιστημιακά ιδρύματα της Μεγάλης Βρετανίας. Όπως σε κάθε παρόμοια περίπτωση σπουδών στην αλλοδαπή πέρασα από το στάδιο της αναγνώρισης των διαφόρων τίτλων για την χορήγηση της απαιτούμενης βεβαίωσης. Για τούς δυο βασικούς τίτλους (συνολικής διάρκειας φοίτησης 5 ετών) ως αντιστοίχους των Ελληνικών σχολών αρχιτεκτονικής, αλλά και για τον μετέπειτα αποκτηθέντα μεταπτυχιακό τίτλο. Από πρόσφατο δημοσίευμα στο ''Τεχνογράφημα'' (Τεύχος 357 15-07-08 και τεύχος 381 01-09-09) περιοδικό που εκδίδει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος - Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας, πληροφορήθηκα ότι το ΤΕΕ με επιστολή του ζητά την αναγνώριση των πενταετούς φοίτησης πτυχίων, των πολυτεχνικών σχολών, ως ισότιμα με πτυχίο Μάστερ. Το γεγονός αυτό με εξέπληξε, και προσπάθησα να ενημερωθώ ο ίδιος για το θέμα. Αρχικά μετά από τηλεφωνική επικοινωνία με την γραμματεία του τμήματος Αρχιτεκτονικής της πολυτεχνικής σχολής του Α.Π.Θ παραπέμφθηκα στην γραμματεία της Κοσμητείας, όπου στο ακόλουθο τηλεφωνικό νούμερο 2310 995822 υπήρχε ηχογραφημένο μήνυμα με γενικές πληροφορίες σχετικά με την χορήγηση πιστοποιητικού ισοδυναμίας διπλωμάτων με Μάστερ. Οι ίδιες πληροφορίες αναγράφονται και στην ιστοσελίδα της πολυτεχνικής σχολής του Α.Π.Θ. (http://www.eng.auth.gr) μαζί με το έντυπο της αίτησης καθώς και διαφορές άλλες λεπτομέρειες. Ανάλογη ιστοσελίδα έχει αναρτήσει και το Ε.Μ.Π (http://www.ntua.gr/announcements/general/an_15_8199.htm) Άποψη μου είναι πως η πιθανή εφαρμογή μιας τέτοιας διαδικασίας θα πρέπει να αυτόματος να συνεπάγεται και την αντίστοιχη υιοθέτηση της, από το ΔΟΑΤΑΠ για τα πτυχία της αλλοδαπής. Μήπως το Υπουργείο Παιδείας, πρέπει να παρέμβει εγκαίρως και σε συνεργασία με τούς παραπάνω φορείς θα πρέπει να εξετάσει σύντομα και προσεκτικότερα το θέμα, και να αποφανθεί σχετικά. Σε σχέση με το θέμα των βαθμολογικών αντιστοιχιών αναγνωρισμένων πτυχίων της αλλοδαπής, μήπως το Υπουργείο θα πρέπει να συνεργαστεί ουσιαστικά με το Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. για την εξασφάλιση δικαιότερου και πιο σωστού τρόπου του υπολογισμού της βαθμολογικής αυτής αντιστοιχίας; Είναι φανερό αν παρατηρήσετε τους πινάκες κατάταξης του Α.Σ.Ε.Π. (προσωρινούς και τελικούς) στις κατηγορίες ΠΕ, και εύκολα διακριτό το γεγονός ότι οι κατέχοντες μικρή βαθμολογία βασικού τίτλου στο μεγαλύτερο ποσοστό είναι απόφοιτοι σχολών της αλλοδαπής. Το παραπάνω γεγονός σε συνδυασμό με την νέα αλλαγή στην μοριοδότηση του βασικού τίτλου σπουδών με συντελεστή 110 αντί του αρχικοί 100, μήπως μεγαλώνει το χάσμα ακόμα πιο πολύ; Θα ήθελα να γνωρίζω κυρίως την θέση του Υπουργείου Παιδείας στο θέμα αυτό, τις απόψεις του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π καθώς και του Α.Σ.Ε.Π.