• Σχόλιο του χρήστη 'ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ' | 28 Ιανουαρίου 2011, 19:48

    Τι απαιτεί ο πολίτης από το κράτος : 1. Έγκυρη και υπεύθυνη Πληροφόρηση. Σήμερα, κατά κανόνα, δεν την έχει, διότι ο συγκεκριμένος υπάλληλος δεν γνωρίζει πλήρως το αντικείμενο που του έχει ανατεθεί, δεν διαβάζει ή δεν καταλαβαίνει το περιεχόμενό των εγκυκλίων που παραλαμβάνει, με αποτέλεσμα οι απαντήσεις να είναι ελλιπείς ή και ανακριβείς και ο πολίτης να ταλαιπωρείται και να χάνει εργατοώρες . Ο πολίτης πριν προβεί σε οποιαδήποτε πράξη προσπαθεί να έχει σωστή πληροφόρηση. Γι αυτό το λόγο οι επισκέψεις των πολιτών για πληροφόρηση σε συγκεκριμένο Δημόσιο Φορέα, στη πλειοψηφία τους, ξεπερνούν κατά πολύ τις επισκέψεις των για την πραγματοποίηση μιας πράξης. Επομένως η πρώτη φάση της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης θα πρέπει για αρκετό χρονικό διάστημα να περιορισθεί στο τομέα της έγκυρης και έγγραφης πληροφόρησης του πολίτη μέσα από το διαδίκτυο. Σ’ αυτή τη διαδικασία δεν θα συμμετέχει ο Δημόσιος Υπάλληλος. Οι προγραμματιστές σε συνεργασία με Νομικούς, (που πρέπει μέσω ΑΣΕΠ να προσληφθούν σε κάθε αυτοτελή υπηρεσία του Δημοσίου) και με διευθυντικά στελέχη της υπηρεσίας, να ανεβάσουν στο διαδίκτυο ολόκληρο το νομοθετικό προφίλ της υπηρεσίας που δεν θα αφήνει αναπάντητο οποιοδήποτε αίτημα κάθε πολίτη. Μόνον αν αυτός ο τομέας της πληροφόρησης συμπληρωθεί σωστά θα αποτελεί τεράστια επιτυχία της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Δεν νομίζω ότι σε αυτό το στάδιο της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης φακελώνεται κανείς από τους πολίτες. Με την λειτουργία αυτού του τομέα, οι έχοντες σύνδεση με το διαδίκτυο, θα αναζητούν εύκολα τη πληροφόρηση που τους χρειάζεται. Το ποσοστό αυτών των πολιτών δεν θα ξεπερνά το 10% των Ελλήνων. Ένα μεγάλο ποσοστό θα βρίσκει λύσεις είτε μέσα από φίλους που διαθέτουν σύνδεση με το διαδίκτυο, είτε μέσα από τα ΚΕΠ. Οι απροσάρμοστοι στη τεχνολογία θα συνεχίσουν να επισκέπτονται για τη πληροφόρηση τους τα γραφεία των υπηρεσιών που τους αφορούν. Πάντως είναι δεδομένο ότι στο μέλλον, θα μειωθεί απρόβλεπτα ο αριθμός των υπαλλήλων που υπηρετεί σήμερα στους φορείς του Δημοσίου. Οι υπάλληλοι το γνωρίζουν όπως επίσης γνωρίζουν ότι η συμμετοχή τους (που θα αναφερθώ στη συνέχεια στην αναζήτηση πιστοποιητικών – πράξεων) στην εξυπηρέτηση του πολίτη μέσα από το διαδίκτυο, θα καταγράφεται και θα αξιολογείται η ικανότητα τους και κυρίως η παραγωγικότητα τους, που θα συνδέονται με τις αποδοχές τους. Είναι δε πολύ πιθανόν να σαμποτάρουν το σύστημα και να επανέλθουμε στο σημερινό καθεστώς της λούφας και της τεμπελιάς. 2. Πιστοποιητικά και πράξεις που χρειάζεται ο πολίτης για να τα υποβάλλει σε συγκεκριμένη υπηρεσία. Είναι ο δεύτερος τομέας της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, που χρειάζεται πολύ δουλειά από τους προγραμματιστές – νομικούς – διευθυντικά στελέχη της συγκεκριμένης υπηρεσίας. Γι αυτό το λόγο προβλέπω ότι θα χρειαστεί ένα μεγάλο χρονικό διάστημα για να ολοκληρωθεί το έργο και κυρίως οι γέφυρες με το σύνολο των Δημόσιων υπηρεσιών (ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ). Και αυτή η ηλεκτρονική δομή είναι απαραίτητη, διότι προτείνω το πιστοποιητικό που αναζητεί ηλεκτρονικά από την συγκεκριμένη υπηρεσία ο πολίτης, να μην το παίρνει στα χέρια του, αλλά να ζητά τη μεταφορά του σε συγκεκριμένη υπηρεσία ΝΠΔΔ ή ΝΠΙΔ, που θάθελα ο ίδιος να προσκομίσει. Απλά θα παίρνει ηλεκτρονικά, αριθμό πρωτοκόλλου και τον πιθανό χρόνο διαβίβασης του πιστοποιητικού στη συγκεκριμένη υπηρεσία. Με αυτό το τρόπο κατοχυρώνεται πλήρως η ασφάλεια της πράξης αποκλείοντας ταυτόχρονα την επέμβαση των Χάκερς. Πιθανόν, η αρχή της διακίνησης πιστοποιητικών και πράξεων ανάμεσα στο σύνολο των υπηρεσιών ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ, θα αποκλείσει ένα αριθμό άρθρων του σχεδίου νόμου και κυρίως αυτών που περιγράφουν τη διαδικασία ασφάλειας των προσωπικών δεδομένων του πολίτη. Παρατηρήσεις. Α. Στα πλαίσια της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης θα πρέπει να προβλεφθεί μείωση του κόστους χρήσης του διαδικτύου (αδιανόητο η συνύπαρξη του παγίου τoυ ΟΤΕ με τη σύνδεση με ADSL (25 + 25 Ευρώ το δίμηνο συν Φ.Π.Α.) Β. Αντικατάσταση ολόκληρου του δικτύου των υπολογιστών με μοντέλα ενιαία και της ίδιας γενιάς σε όλες τις Δημόσιες υπηρεσίες. Γ. Η πρόσβαση μέσα από το διαδίκτυο να είναι απλουστευμένη ακόμη και για τον πλέον αρχάριο πολίτη στο σύστημα. Ας υποθέσουμε ότι το αίτημα μου είναι οι προϋποθέσεις συνταξιοδότησής μου. Μέσα από μια αξιόλογη μηχανή αναζήτησης, καταχωρώ στα Ελληνικά το αίτημα μου «σύνταξη». Με οδηγεί στα ασφαλιστικά ταμεία, επιλέγω το δικό μου και βρίσκομαι μπροστά σε ερωτηματολόγιο κατανοητό, πάνω στο οποίο τσεκάρω τα στοιχεία που διαθέτω, καταλήγοντας σε συγκεκριμένες προϋποθέσεις συνταξιοδότησης μου. Το εκτυπώνω και έχω στα χέρια μου μια έντυπη και υπεύθυνη απάντηση. Η απλούστευση της αναζήτησης πληροφοριών με το παραπάνω τρόπο θα διευκολύνει και τους υπαλλήλους των υπηρεσιών οι οποίοι ανήκουν στη κατηγορία των ανημέρωτων, και δεν είναι λίγοι.