• Σχόλιο του χρήστη 'Σίμος Ι. Σαμαράς' | 31 Ιανουαρίου 2011, 01:49

    Όπως το άρθρο 12 Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας προβλέπει την υποχρεωτική χορήγηση της βεβαίωσης καταχώρησης εγγράφου προς τη Διοίκηση, αντίστοιχα προβλέπει για τα ηλεκτρονικά έγγραφα το άρθρο 15 § 4 του παρόντος προσχεδίου νόμου. Ανάμεσα, όμως, στις δύο διαδικασίες υπάρχει ουσιώδης διαφορά: στην υποβολή υλικού εγγράφου δια ζώσης σε μια δημόσια υπηρεσία δεν είναι πάντα εφικτή η παραχρήμα έκδοση της βεβαίωσης καταχώρησης – αν και συνήθως είναι δυνατή, αλλά αποφεύγεται λόγω φυγοπονίας των υπαλλήλων –, ενώ στα ηλεκτρονικά έγγραφα είναι πάντοτε εφικτή. Απόδειξη τούτου αποτελεί η ίδια η ιστοσελίδα της δημόσιας διαβούλευσης , η οποία προσφέρει στο σχολιάζοντα μετά την υποβολή του σχολίου τη θέαση του σχολίου του όπως έχει περιέλθει στην ιστοσελίδα – και συνεπώς αποτελεί απόδειξη της περιέλευσης – μαζί με τα στοιχεία που έχει δηλώσει, το χρόνο υποβολής και την ένδειξη ότι εκκρεμεί η δημοσίευση του σχολίου μέχρι τον έλεγχό του από το διαχειριστή της ιστοσελίδας. Αν όμως στην υποβολή εγγράφων στη διοίκηση δια ζώσης υπάρχει η βεβαιότητα της περιέλευσής τους, κάτι αντίστοιχο δεν υπάρχει στην επικοινωνία με ηλεκτρονικά μέσα, λόγω των προβλημάτων που ενδέχεται αυτά να εμφανίσουν – ως προς τον αποστολέα, τον παραλήπτη ή το δίκτυο. Επιπλέον, τα ηλεκτρονικά έγγραφα που στέλνονται στη διοίκηση μπορούν ευκολότερα να εξαφανισθούν με την επίκληση της μη περιέλευσής τους για τους λόγους που αναφέρθηκαν. Με βάση τα παραπάνω προκύπτει ότι είναι αναγκαία η πρόβλεψη για αυτοματοποιημένη χορήγηση της βεβαίωσης καταχώρησης του ηλεκτρονικού εγγράφου, με τον τρόπο που εκτέθηκε πιο πάνω για την ιστοσελίδα . ΣΙΜΟΣ Ι. ΣΑΜΑΡΑΣ – Δικηγόρος Υπ. Διδάκτορας Νομικής Πανεπιστημίου Αθηνών http://www.nomologio.wordpress.com