• Σχόλιο του χρήστη 'Ιωάννης Αγγελόπουλος' | 16 Μαρτίου 2012, 16:59

    Στο άρθρο 19 του σχεδίου νόμου Προτείνεται η διερεύνηση των ακολούθων ως προσθηκών: 1. Ρητή αναφορά ως προσθήκη στο άρθρο 202 Ν 3463/2006 της δυνατότητας των ΟΤΑ να χορηγούν επιχορηγήσεις και βοηθήματα (πάντα στο όριο που ορίζει ο Νόμος) και a. Σε πιστοποιημένους φορείς παροχής κοινωνικής φροντίδας του ιδιωτικού τομέα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα του Ν 2446/1998 όπως τροποποιημένος ισχύει. b. Σε πιστοποιημένους φορείς του μητρώου εθελοντικών οργανώσεων πολιτικής προστασίας του Ν 3213/2002 και c. Σε εγγεγραμμένους φορείς του ειδικού μητρώου άλλων φορέων κοινωνικής οικονομίας του εδ. β’ παρ. 1 αρθ. 14 Ν 4019/2011. Με την προϋπόθεση ότι εδρεύουν εντός των όρων του οικείου ΟΤΑ και συνεργάζονται με αυτόν σε κοινές δράσεις. 2. Στο πλαίσιο της παρ. 6 περ. ε’ (Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης) του αρθ. 75 Ν 3463/2006 όπως συμπληρωμένο ισχύει, να προβλεφθεί- προστεθεί διάταξη που να δίνει τη δυνατότητα στον οικείο ΟΤΑ να παρέχει a. Ασφαλιστική κάλυψη αστικής ευθύνης έναντι τρίτων και b. Ασφάλιση προσωπικών ατυχημάτων ή/ και ασθένειας σε εθελοντές που ενεργούν κατά την εκτέλεση εθελοντικής εργασίας του οικείου ΟΤΑ. 3. Ειδικότερα για τα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης των ΟΤΑ να διερευνηθούν τα ακόλουθα και να συμπεριληφθούν στο Σχέδιο Νόμου προκειμένου: • Να επιτευχθεί κοινό πλαίσιο χρηματοδότησης για τα ΚΕΚ της Αυτοδιοίκησης που λειτουργούν με τη νομική μορφή της ανώνυμης εταιρείας με αυτό που ισχύει για τα λειτουργούντα με τη μορφή της κοινωφελούς. • Να αντιμετωπισθεί η περίπτωση ανάληψης των δραστηριοτήτων ΚΕΚ που λειτουργούν με την μορφή ΑΕ. από τον οικείο Δήμο ή από Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου δικαίου αυτού, όπως για τα ΚΕΚ που λειτουργούν με τη μορφή κοινωφελούς. • Τα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης ΟΤΑ, ανεξάρτητα νομικής μορφής, να δύνανται να λειτουργούν ως Κέντρα Δια Βίου Μάθησης του οικείου Δήμου και να εφαρμόζουν το τοπικό πρόγραμμα δια βίου μάθησης, το δε προσωπικό των ΝΕΛΕ που έχει μεταφερθεί στον οικείο Δήμο να δύνανται να παρέχει τις υπηρεσίες τους στο οικείο ΚΕΚ. Ειδικότερα προτείνουμε όπως στο άρθρο 19 του υπό συζήτηση- επεξεργασία πολυνομοσχεδίου, προστεθούν οι ακόλουθες παράγραφοι: (α) Οι διατάξεις των παρ. 1, 2, 3 και 6 του αρθ. 259 Ν 3463/2006 (ΦΕΚ 114/Α/2006) εφαρμόζονται και στα Δημοτικά Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης που λειτουργούν με τη μορφή Α.Ε. εφόσον σε αυτά βασικός μέτοχος είναι ο οικείος Δήμος και μετέχουν σε αυτό μόνο Νομικά Πρόσωπα του ιδίου Δήμου. (β) Η παρ. 7 αρθ. 109 Ν 3852/2010 (ΦΕΚ 87/Α/2010) όπως συμπληρώθηκε με την πρ. 6 του αρθ. 26 Ν 3938/2011 (ΦΕΚ 61/Α/2011) ισχύει και για τη περίπτωση λύσης δημοτικών Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης που λειτουργούν με τη μορφή Α.Ε. εφόσον σε αυτά βασικός μέτοχος είναι ο οικείος Δήμος και μετέχουν σε αυτό μόνο Νομικά Πρόσωπα του ιδίου Δήμου (γ) Η αρμοδιότητα της παρ. 13 του αρθ. 75 παρ. Ι του Ν 3463/2006 (υπό τον τομέα στ’) όπως αυτή προσετέθη με το άρθ. 94 του Ν 3852/2010 (ΦΕΚ 87/Α/2010), ως και των παρ. 1 και 3 (υπό τον τομέα δ’) του αρθ. 75 Ν 3463/2006 δύναται να ασκείται και από το Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης του οικείου Δήμου, ανεξάρτητα της νομικής μορφής που αυτό λειτουργεί, εξομοιουμένου με Κέντρο Δια Βίου Μάθησης του ιδίου Δήμου κατ’ εφαρμογή του εδ. α’ παρ. 4 αρθ. 8 Ν 3879/2010 (ΦΕΚ 163/Α/2010) κατόπιν αποφάσεως του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου. Με απόφαση Δημάρχου το προσωπικό της ΝΕΛΕ που έχει μεταφερθεί σε Δήμο, δύναται να παρέχει αντίστοιχες υπηρεσίες και στο οικείο ΚΕΚ.