• Σχόλιο του χρήστη 'ΝΕΝΔΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ' | 21 Μαρτίου 2012, 08:05

    Για το άρθρο 10 : Σχετικά με τους τακτικούς διαχειριστικούς ελέγχους των επιχειρήσεων , σημειώνουμε οτι μεγάλο μέρος της κακοδαιμονίας τους οφείλεται στο οτι είναι ανεξέλεγκτες ουσιαστικά . Αυτό οφείλεται κυρίως στην μικρή ελεγκτική εμπειρία των ελεγκτών που ορίζονται απο τα δημοτικά συμβούλια και που δεν είναι ορκωτοί ελεγκτές - λογιστές , στις χαμηλές αμοιβές και την έλλειψη κανόνων ελέγχου . Θα πρέπει με ΠΔ να οριστεί το σύστημα και οι τομείς που πρέπει να ελεγχθούν σε μια δημοτική επιχείρηση , ώστε να είναι ο έλεγχος πράγματι διαχειριστικός και οχι φοροτεχνικός μόνο , ώστε να εξασφαλιστεί η ποιότητα του ελέγχου. Τα πορίσματα -εκθέσεις ελέγχου , να κοινοποιούνται οχι μόνο στο δημοτικό συμβούλιο αλλά και στην αρχή εποπτείας των ΟΤΑ και στον εισαγγελέα πλειμελειοδικών . Όσοι διαχειρίζονται δημόσιο χρήμα , πρέπει να έχουν τον "φόβο των Ιουδαίων" . Επίσης , κάθε χρηματοδότηση απο οποιοδήποτε φορέα , προς την επιχείρηση , θα πρέπει να έχει σαν δικαιολογητικό και την έκθεση ελέγχου της προηγούμενης χρήσης , ώστε να μην δίνονται χρήματα σε ανίκανους να τα διαχειριστούν . Σχετικά με την δυνατότητα επιχορήγησης των κοινωφελών επιχειρήσεων απο τους Δήμους φορείς τους , όταν δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στα έξοδα τους , αυτό είναι "εγκληματικό" , γιατί αφήνονται στο "μαξιλάρι" του Δήμου οι δαπάνες των επιχειρήσεων κι έτσι κανείς δεν θα είναι συγκρατημένος στις δαπάνες του . Το ποσό δεν μπορεί να προσδιοριστεί στους προϋπολογισμούς των Δήμων γιατί είναι τυχαίο. Παραβιάζεται η αρχή του ανταγωνισμού μεταξύ ομοειδών επιχειρήσενω του ίδιου τομέα πχ. Παιδικοί σταθμοί . Για τους εκκαθαριστές επιχειρήσεων που λύθηκαν . Πρέπει να απαλλαχθούν απο ευθύνες οι εκκαθαριστές σε δημοτικές ΑΕ , όπως και στις κοινωφελείς επιχειρήσεις . Επίσης οι αμοιβές στους εκκαθαριστές να είναι σοβαρές . Εκτός απο τις οφειλές σε ΙΚΑ , Εφορία , προσωπικό , καμία άλλη υποχρέωση να μην μεταβιβάζεται στους Δήμους πριν την λήξη της εκκαθάρισης της επιχείρησης με αναδοχή κι αυτό αν αποδειγμένα η ίδια η υπο εκκαθάριση επιχείρηση δεν μπορεί απο τις απαιτήσεις της να πληρώσει τις υποχρεώσεις αυτές , οι οποίες θα μεταβιβάζονται στον δήμο μονο αν έχουν ρυθμιστεί ήδη . Κατά την αναδοχή υποχρεώσεων απο τον Δήμο λυθείσας επιχείρησης και μετά το πέρας της εκκαθάρισης , πρέπει να δοθούν σαφείς οδηγίες στις οικονομικές υπηρεσίες των ΟΤΑ , να πληρώνουν τις υποχρεώσεις αυτες με δικαιολογητικό την έκθεση του εκκαθαριστή και τον ισολογισμό λήξης της εκκαθάρισης και να μην εκκαθαρίζουν τις δαπανες αυτες με την λογική και τα δικαιολογητικά που προβλέπονται για τους ΟΤΑ κι αυτό γιατί οι επιχειρήσεις δεν ακολουθούν το λογιστικό των ΟΤΑ , αλλά τον δικό τους κανονισμό διαχείρησης . Σκοπός του νομοθέτη είναι να πληρωθούν οι υποχρεώσεις αυτές και οχι να μπλοκαριστούν στην γραφειοκρατία . Στόχος είναι η αξιοπιστία του δημοσίου και των ΟΤΑ και οχι να στέλνουμε ανθρώπους στα δικαστήρια . Αυτές οι δαπανες απο αναδοχή θα πρέπει να απεπλακούν ρητά απο προληπτικό και κατασταλτικό έλεγχο , εκτός κι αν είναι εξόφθαλμα παράνομες και εκτός σκοπού των επιχειρήσεων . ΠΧ. Μια κοινωφελής επιχείρηση να έκανε έργα ύδρευσης. Απο την ώρα που ο εκκαθαριστής τις αποδέχθηκε ως πραγματικές και υπαρκτές υποχρεώσεις θα πρέπει να πληρώνονται . ΝΕΝΔΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Δ/ΝΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ ΤΗΛ 6944718659