• Σχόλιο του χρήστη 'ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΑΤΖΗΣ' | 22 Οκτωβρίου 2013, 09:14

    παρ1. "οι δημόσιες υπηρεσίες, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης, οι οργανισμοί και επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας και οι οργανισμοί κοινωνικής ασφάλισης υποχρεούνται να μην παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε πολίτες τρίτης χώρας, οι οποίοι δεν έχουν διαβατήριο ή άλλο ταξιδιωτικό έγγραφο που αναγνωρίζεται από διεθνείς συμβάσεις ΚΑΙ θεώρηση εισόδου ή άδεια διαμονής και γενικά δεν αποδεικνύουν ότι έχουν εισέλθει και διαμένουν νόμιμα στην Ελλάδα. Σε πολίτες τρίτων χωρών που είναι αντικειμενικά στερούμενοι διαβατηρίου αναγνωρίζεται δικαίωμα συναλλαγής με τις αναφερόμενες στο προηγούμενο εδάφιο υπηρεσίες με μόνη την επίδειξη της άδειας διαμονής τους." Η συγκεκριμένη διατύπωση της διάταξης που δεν διαφέρει με αυτή του άρθρου 84 του ν. 3386/2005, πολλές φορές έχει δημιουργήσει αντιπαραθέσεις μεταξύ υπαλλήλων και αλλοδαπών ή των δικηγόρων που τους εκπροσωπούν. Ετσι όπως είναι διατυπωμένο ειδικά αυτό το ΚΑΙ που είναι με κεφαλαία ανωτέρω δημιουργεί την εντύπωση, αν όχι τ6ην βεβαιότητα, ότι λειτουργεί προσθετικά. Έτσι προκύπτουν διάφορες ερμηνείες, όπως ότι, όταν κάποιος έχει μόνο διαβατήριο αλλά όχι άδεια διαμονής δύναται να εξυπηρετείται από τις δημόσιες υπηρεσίες και δεν εμπίπτει στη διάταξη αυτή, αφού για να εμπίπτει στη διάταξη αυτή, θα πρέπει ΚΑΙ να μην έχει διαβατήριο ΚΑΙ να μην διαθέτει άδεια διαμονής. Επίσης η διατύπωση "και γενικά δεν αποδεικνύουν ότι έχουν εισέλθει ΚΑΙ διαμένουν νόμιμα στην Ελλάδα" δημιουργεί το ίδιο πρόβλημα καθόσον αυτό το "ΚΑΙ" δημιουργεί επίσης μία προσθετική ιδιότητα. Στην περίπτωση αυτή διατυπώνεται η άποψη ότι αν κάποιος έχει εισέλθει νόμιμα στη χώρα αλλά δεν διαμένει πλέον νόμιμα σ΄ αυτή δεν εμπίπτει στις διατάξεις της συγκεκριμένης παραγράφου αφού σύμφωνα με τη διατύπωση θα πρέπει να ισχύουν και τα δύο δηλαδή και να μην έχουν εισέλθει νόμιμα στη χώρα και να διαμένουν μη νόμιμα σ΄ αυτή. Επίσης η διατύπωση "γενικώς" μάλλον θα πρέπει να εξαλειφθεί. Προτείνω την αναδιατύπωση της συγκεκριμένης παραγράφου ως εξής: παρ1. "οι δημόσιες υπηρεσίες, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης, οι οργανισμοί και επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας και οι οργανισμοί κοινωνικής ασφάλισης υποχρεούνται να μην παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε πολίτες τρίτης χώρας,οι οποίοι δεν έχουν ισχύουσα θεώρηση εισόδου ή ισχυρή άδεια διαμονής ή άλλο ισχυρό τίτλο νόμιμης διαμονής, που έχει εκδοθεί από αρμόδια δημόσια υπηρεσία. Σε πολίτες τρίτων χωρών που είναι αντικειμενικά στερούμενοι διαβατηρίου αναγνωρίζεται δικαίωμα συναλλαγής με τις αναφερόμενες στο προηγούμενο εδάφιο υπηρεσίες με μόνη την επίδειξη της άδειας διαμονής τους." Η διατύπωση αυτή θα πάψει να δημιουργεί το προαναφερόμενο πρόβλημα δεδομένου ότι όταν κάποιος έχει ισχύουσα θεώρηση εισόδου ή ισχυρή άδεια διαμονής ή ειδική βεβαίωση νόμιμης διαμονής ή Βεβαίωση τύπου Α΄ έχει και διαβατήριο αφού αυτό είναι προαπαιτούμενο για την έκδοση των ανωτέρω αποδεικτικών νόμιμης διαμονής. Οι περιπτώσεις εκείνων που έχουν αντικειμενική αδυναμία έκδοσης διαβατηρίων καλύπτονται έτσι κι αλλιώς από την διάταξη του δευτέρου εδαφίου της παρ. 1