• Σχόλιο του χρήστη 'Dante A.' | 23 Οκτωβρίου 2013, 18:36

    "Οι δημόσιες υπηρεσίες, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης, οι οργανισμοί και επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας και οι οργανισμοί κοινωνικής ασφάλισης υποχρεούνται να μην παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε πολίτες τρίτης χώρας, οι οποίοι δεν έχουν διαβατήριο ή άλλο ταξιδιωτικό έγγραφο που αναγνωρίζεται από διεθνείς συμβάσεις και θεώρηση εισόδου ή άδεια διαμονής και γενικά δεν αποδεικνύουν ότι έχουν εισέλθει ΚΑΙ ΔΙΑΜΕΝΟΥΝ ΝΟΜΙΜΑ στην Ελλάδα." Παραθέτω απόσπασμα από το άρθρο 36 του ν. 3907/2011 (το οποίο δεν έχει τροποποιηθεί) :"...Σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης ΥΠΟΒΟΛΗΣ από τον υπήκοο τρίτης χώρας ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ ανανέωσης άδειας διαμονής, η αρμόδια αρχή εκδίδει απόφαση επιστροφής του υπηκόου τρίτης χώρας προβλέποντας αυτοδικαίως χρονικό διάστημα για την οικειοθελή αναχώρησή του. Η ανωτέρω απόφαση επιστροφής εκδίδεται από την κατά περίπτωση αρμόδια αρχή του Υπουργείου Εσωτερικών,Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ή της κατά τόπον αρμόδιας υπηρεσίας αλλοδαπών και μετανάστευσης..." Μάλιστα, η εγκύκλιος 37/2011 αναφέρει ότι εκδίδονται αποφάσεις επιστροφής ακόμα και όταν ο πολίτης τρίτης χώρας δεν επικαλείται λόγους ανώτερης βίας για το εκπρόθεσμο της αίτησής του με σκοπό τη διευκόλυνση της οικειοθελούς αναχώρησής του. Πού καταλήγουμε; Ο νεώτερος νόμος (στην προκειμένη περίπτωση, ο Κώδικας Μετανάστευσης, όταν με το καλό τεθεί σε ισχύ) υπερισχύει του παλαιότερου 3907/11!