• Σχόλιο του χρήστη 'Γραφείο ΣΕΜ Δήμου Αθηναίων' | 29 Οκτωβρίου 2013, 21:35

    Δεν προβλέπεται η περίπτωση των αιτούντων άσυλο. Συνεπώς, οι αιτούντες άσυλο δεν μπορούν να λάβουν άδεια διαμονής μέσω της σύναψης γάμου με Έλληνα πολίτη, εξακολουθούν όμως να μπορούν να λάβουν άδεια διαμονής μέσω της σύναψης γάμου με πολίτη ενός από τα υπόλοιπα κράτη-μέλη της ΕΕ. Το γεγονός αυτό είναι αρνητικό, αφού στερεί το δικαίωμα του αιτούντος ασύλου να νομιμοποιηθεί μέσω σύναψης γάμου με Έλληνα αλλά και το δικαίωμα του Έλληνα να συνάψει γάμο με οποιονδήποτε πολίτη επιθυμεί. Γεγονός είναι ότι το σχέδιο νόμου δεν κάνει αναφορά στις α.δ. πολιτών τρίτων χωρών που είναι μέλη οικογένειας πολίτη ΕΕ (πέραν του Έλληνα πολίτη), σε αντίθεση με το άρθρο 61 της ισχύουσας μέχρι στιγμής κωδικοποίησης του ν.3386/05. Από αυτό το γεγονός συνάγεται ότι δεν θίγεται ο πολίτης τρίτης χώρας που έχει αιτηθεί για χορήγηση πολιτικού ασύλου. Ακόμη κι αν το μέτρο ελήφθη για να αντιμετωπιστεί ο παρατηρούμενος αυξημένος αριθμός αιτήσεων που ενδεχομένως να αφορά εικονικούς γάμους μεταξύ αιτούμενων ασύλου και Ελλήνων πολιτών, η εμπειρία στη διοικητική εξυπηρέτηση υπηκόων τρίτων χωρών έδειξε ότι κατά το τελευταίο έτος υπήρξε αύξηση των αιτήσεων για αρχική χορήγηση α.δ. σε αιτούντες άσυλο που έχουν συνάψει γάμο όχι με Έλληνες πολίτες αλλά με πολίτες λοιπών κρατών-μελών της ΕΕ (συνηθέστερες εθνικότητες η Βουλγαρική, Ρουμανική, Πολωνική και λιγότερο οι υπόλοιπες). Σε κάθε περίπτωση, η πάταξη του φαινομένου των φερόμενων ως εικονικών γάμων προφανώς δεν μπορεί να γίνει με απαγόρευση (ή με απουσία πρόβλεψης) η οποία θίγει τους ενδιαφερόμενους που δεν έχουν δόλο.