Άρθρο 83:Είσοδος και διαμονή πολιτών τρίτων χωρών που είναι μέλη οικογένειας Έλληνα

1. Σε πολίτες τρίτων χωρών που είναι μέλη οικογένειας Έλληνα και εισέρχονται στην Ελλάδα, με ομοιόμορφη θεώρηση εισόδου ή θεώρηση εισόδου περιορισμένης εδαφικής ισχύος, όπου αυτή απαιτείται σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 1.1 του Κανονισμού (ΕΚ) 539/2001 του Συμβουλίου ή διαμένουν νόμιμα, με οριστικό ή προσωρινό τίτλο διαμονής, ο οποίος έχει χορηγηθεί από τις υπηρεσίες Αλλοδαπών και Μετανάστευσης των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της χώρας ή την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Εσωτερικών, ή ήταν κάτοχος Ειδικού Δελτίου Ταυτότητας Ομογενούς, ως αλλογενής σύζυγος Ομογενούς, χορηγείται «Δελτίο Διαμονής μέλους οικογένειας Έλληνα», υπό την προϋπόθεση μόνιμης διαμονής στη χώρα.
Το Δελτίο Διαμονής χορηγείται με την επιφύλαξη των ρυθμίσεων που αφορούν την έκδοση των αδειών διαμονής υπό τη μορφή του αυτοτελούς εγγράφου σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθρου 1 του ν.4018/2011.
2.Το Δελτίο Διαμονής είναι ατομικό και χορηγείται στα μέλη της οικογένειας της επόμενης παραγράφου, με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, υπό την επιφύλαξη εξέτασης λόγων δημόσιας τάξης και ασφάλειας και συνδρομής των προϋποθέσεων της παραγράφου 3 του άρθρου αυτού. Κάθε μέτρο που λαμβάνεται για λόγους δημόσιας τάξης ή δημόσιας ασφάλειας πρέπει να είναι σύμφωνο με την αρχή της αναλογικότητας και να θεμελιώνεται αποκλειστικά στην προσωπική συμπεριφορά του προσώπου που αφορά. Προηγούμενες ποινικές καταδίκες δεν αποτελούν αυτοτελώς λόγους για τη λήψη τέτοιων μέτρων. Η προσωπική συμπεριφορά του προσώπου που αφορά το μέτρο πρέπει να συνιστά πραγματική, ενεστώσα και αρκούντως σοβαρή απειλή, που στρέφεται κατά θεμελιώδους συμφέροντος της κοινωνίας. Αιτιολογίες που δεν συνδέονται με τα στοιχεία της υπόθεσης ή στηρίζονται σε εκτιμήσεις γενικής πρόληψης δεν γίνονται αποδεκτές.

3. Το μέλος της οικογένειας Έλληνα. που επιθυμεί τη χορήγηση Δελτίου Διαμονής, κατά την παράγραφο 1, εφόσον φέρει ισχύον διαβατήριο και θεώρηση εισόδου, όταν απαιτείται σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) 539/2001, όπως ισχύει, οφείλει να καταθέσει αίτηση σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 8 του παρόντος υπηρεσίες των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της χώρας, σε διάστημα τριών μηνών, από την ημερομηνία εισόδου στη Χώρα. Σε περίπτωση μη υποβολής της αίτησης εντός διαστήματος ενός έτους από την ημερομηνία εισόδου, επιβάλλεται χρηματικό πρόστιμο ύψους, πενήντα (50) ευρώ. Η αίτηση συνοδεύεται από τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, με τα οποία :
α. Αποδεικνύει εγγράφως την οικογενειακή του σχέση με τον Έλληνα.
β. Αποδεικνύει στις περιπτώσεις β’ και γ’ της περ.(λε) της παρ. 1 του άρθρου 1 του παρόντος ότι συντρέχει η προϋπόθεση του συντηρούμενου μέλους, δηλαδή ότι υποστηρίζεται υλικά από τον Έλληνα ή τον έτερο των συζύγων που είναι πολίτης τρίτης χώρας.
Ειδικότερα, θα πρέπει να αποδεικνύει ότι θα συντηρείται από τον Έλληνα και ότι συντηρούνταν ή ζούσε υπό τη στέγη του ετέρου των συζύγων που είναι πολίτης τρίτης χώρας στη χώρα καταγωγής ή ότι υπάρχουν σοβαροί λόγοι υγείας που καθιστούν απολύτως αναγκαία την προσωπική φροντίδα του μέλους της οικογένειας από τον Έλληνα.
4. Αρμόδια για την εξέταση της αίτησης είναι η οικεία υπηρεσία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, η οποία και χορηγεί το Δελτίο Διαμονής.
5. Το Δελτίο Διαμονής έχει διάρκεια πέντε έτη. To αδιάλειπτο της διαμονής δεν θίγεται από προσωρινές απουσίες που δεν υπερβαίνουν συνολικά τους έξι μήνες ετησίως, ούτε από απουσίες μεγαλύτερης διάρκειας για την εκπλήρωση υποχρεωτικής στρατιωτικής θητείας ή από μία απουσία δώδεκα συναπτών μηνών κατ΄ ανώτατο όριο, για σοβαρούς λόγους, ιδίως εγκυμοσύνη και μητρότητα, σοβαρή ασθένεια, σπουδές ή επαγγελματική κατάρτιση ή τοποθέτηση σε άλλο κράτος μέλος ή τρίτη χώρα.

  • 30 Οκτωβρίου 2013, 02:38 | Ρ

    ΕΙΜΑΙ ΕΥΓΝΩΜ, ΚΑΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΟΝΤΟΣ ΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΩ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΟΝΙΜΙ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΣΥΝΤΟΜΑ ΘΑ ΑΠΟΚΤΗΣΩ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΘΑΓΕΝΕΙΑ, ΕΙΜΑΙ ΑΛΛΟΔΑΠΟΣ , ΑΛΛΑ ΜΕΓΑΛΩΣΑ ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ, ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΣΤΕΡΟΥΜΕ ΠΟΤΕ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΟΜΑΤΑ ΑΠΟ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ , ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ.. ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΤΟ ΝΕΟ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ ΝΟΜΟ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΝΑ ΣΥΝΕΧΊΣΟΥΝ ΖΩΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΑΞΙΌΤΙΜΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ .. ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΙΣΧΥΡΟ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΝΟΜΙΜΟ ΑΠΑΝΤΗΣΗ Σ ΑΥΤΟΥΣ , ΟΣΟΙ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΣΑΝ ΝΑ ΒΛΑΠΤΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΔΗΛΗΤΗΡΙΆΖΟΥΝ ΤΗΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΖΩΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ..

  • 29 Οκτωβρίου 2013, 21:35 | Γραφείο ΣΕΜ Δήμου Αθηναίων

    Δεν προβλέπεται η περίπτωση των αιτούντων άσυλο. Συνεπώς, οι αιτούντες άσυλο δεν μπορούν να λάβουν άδεια διαμονής μέσω της σύναψης γάμου με Έλληνα πολίτη, εξακολουθούν όμως να μπορούν να λάβουν άδεια διαμονής μέσω της σύναψης γάμου με πολίτη ενός από τα υπόλοιπα κράτη-μέλη της ΕΕ. Το γεγονός αυτό είναι αρνητικό, αφού στερεί το δικαίωμα του αιτούντος ασύλου να νομιμοποιηθεί μέσω σύναψης γάμου με Έλληνα αλλά και το δικαίωμα του Έλληνα να συνάψει γάμο με οποιονδήποτε πολίτη επιθυμεί.
    Γεγονός είναι ότι το σχέδιο νόμου δεν κάνει αναφορά στις α.δ. πολιτών τρίτων χωρών που είναι μέλη οικογένειας πολίτη ΕΕ (πέραν του Έλληνα πολίτη), σε αντίθεση με το άρθρο 61 της ισχύουσας μέχρι στιγμής κωδικοποίησης του ν.3386/05. Από αυτό το γεγονός συνάγεται ότι δεν θίγεται ο πολίτης τρίτης χώρας που έχει αιτηθεί για χορήγηση πολιτικού ασύλου. Ακόμη κι αν το μέτρο ελήφθη για να αντιμετωπιστεί ο παρατηρούμενος αυξημένος αριθμός αιτήσεων που ενδεχομένως να αφορά εικονικούς γάμους μεταξύ αιτούμενων ασύλου και Ελλήνων πολιτών, η εμπειρία στη διοικητική εξυπηρέτηση υπηκόων τρίτων χωρών έδειξε ότι κατά το τελευταίο έτος υπήρξε αύξηση των αιτήσεων για αρχική χορήγηση α.δ. σε αιτούντες άσυλο που έχουν συνάψει γάμο όχι με Έλληνες πολίτες αλλά με πολίτες λοιπών κρατών-μελών της ΕΕ (συνηθέστερες εθνικότητες η Βουλγαρική, Ρουμανική, Πολωνική και λιγότερο οι υπόλοιπες). Σε κάθε περίπτωση, η πάταξη του φαινομένου των φερόμενων ως εικονικών γάμων προφανώς δεν μπορεί να γίνει με απαγόρευση (ή με απουσία πρόβλεψης) η οποία θίγει τους ενδιαφερόμενους που δεν έχουν δόλο.

  • 29 Οκτωβρίου 2013, 19:14 | Ρ

    Νομίζω , ότι η Ελληνική Δημοκρατία γνωριζει οτι ενα παιδι οποιο εχει γεννηθει στην Ελλαδα, δικαιολογειται απολυτα να εχει ελληνικη ιθαγενεια.. και οχι αδεια προσωρινης παραμονης στην Χωρα …μονο που δεν γνωριζει σε ποσους και ως ποτε να δηνη Ελληνικη Ιθαγενεια, γιατι δεν μπορι ενας οπιο διποτε κρατοσ να δωσει σχεδον ενα εκατομμυριο ιθαγενεια, και οι περισοτερι περνωντας ιθαγενεια να μεταναστευουν σε αλλη χωρα ια μια καλυτερη ζωη, αφήνοντας πίσω τους υποχρεώσεων προς το κρατος , αφορα αυτο το μηνυμα του δηθεν ελληνες απο προιν σοβετηκη ενωση… Ενω αλλοδαπη που γεννηθηκανε και ζουν νομονιμα στην Χωρα και μονιμα , σπουδαζουν και μεγαλωνουνε εδω στην Χωρα, εχουνε αδεια παραμονη…Ασ σκεφτουμε ολοι μας, φταίει η Κυβερνηση η φταίνε οι ανθρωποι οποι απογοητευουν Την Ελληνικη Δημοκρατια… Εγω ειμαι αλλοδαπος, αλλα η αληθεια πρεπει να λεγεται μεσα μας και παντου, και μετα να απετουμε απο κρατος την Ελληνικη Ιθαγενεια… η το με γεννησι η το με πολιτογραφηση … αν ιππικος απο οποιοδηποτε χωρα η το αλλοδαπος ομογενης , η το αλλοδαπος ζητα ελληνικη ιθαγενεια, ασ να ειναι και ελληνας υπηκοος σε ολες τησ υποχρεωσησ του προσ την Χωρα και οχι μονο με την Ελληνικη ταυτοτητα στην τσεπη… Για να ξερη και η Ελληνικη Δημοκρατια, ποιον να δωση την ελληνικη ιθαγενια και ποιον οχι, η το λογο γεννηση του η το λογου του πολιτογραφησης.. ας ολη μας μες στης ψυχες μας να σκεφτούμε με ολη την σημασια… ειμαστε ελληνες γηα την χωρα μας η οχι ? η μονο ξερουμε να απαιτουμε την Ελληνικη Ιθαγενεια ? Ευχαριστο σε ολους οσοι διαβασαν και σκέφτηκαν την αληθεια … Ευχαριστω την δικαιοσυνη την της χωρας, την χωρα για την φιλοξενια μας ..Το υπουργειο Εσωτερικον για καθε νομιμη και δικαιο εφαρμογη του νομου στην χωρα !! Η Ελληνικη Δημοκρατια Αξίζει Μεγαλο Σεβασμο απο ολο τον κοσμο και, για ενα απλο λογο ! – γιατι παντοτε στο σε ολο το κοσμο εχει μεγαλι ιστορια, κε προσφερε παντοτε βοηθεια με καθε δυνατοτητα…

  • 29 Οκτωβρίου 2013, 12:11 | ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΒΟΓΙΑΤΖΗ

    Η παρ. 1 του άρθρου 83 σε συνδυασμό με την περ. στ της παρ. 1 του άρθρου 19, προτείνει μία ικανοποιητική λύση στην αντιμετώπιση του προβλήματος της σύναψης εικονικών γάμων και της υποβολής αιτήσεων ως συζύγων ελλήνων, εκ μέρους των κατόχων δελτίων αιτήσαντος ασύλου (μετά από παραίτηση από το σχετικό αίτημα) , καθώς δεν προβλέπονταν καμία δυνατότητα ένταξης στο σύστημα αδειών διαμονής της μεταναστευτικής νομοθεσίας μετά την απόρριψη της αίτησης για διεθνή προστασία.

    Επίσης, διευκρινίζεται το ζήτημα της ιδιότητας του συντηρούμενου μέλους οικογένειας έλληνα, καθώς παρατηρείται καταστρατήγηση των διατάξεων από ανιόντες ελλήνων που ήταν κάτοχοι αδειών διαμονής για εξαρτημένη εργασία και αιτούνται ανανέωση ως μέλη οικογένειας έλληνα

  • 24 Οκτωβρίου 2013, 10:47 | ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΑΤΖΗΣ

    παρ. 1. «……..ή διαμένουν νόμιμα, με οριστικό ή προσωρινό τίτλο διαμονής, ο οποίος έχει χορηγηθεί από τις υπηρεσίες Αλλοδαπών και Μετανάστευσης των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της χώρας ή την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Εσωτερικών, ή ήταν κάτοχος Ειδικού Δελτίου Ταυτότητας Ομογενούς, ως αλλογενής σύζυγος Ομογενούς, χορηγείται «Δελτίο Διαμονής μέλους οικογένειας Έλληνα», υπό την προϋπόθεση μόνιμης διαμονής στη χώρα.»
    Πρέπει να υπάρξει προσθήκη ρητής διάταξης που να απαγορεύει την κατάθεση αίτησης για άδεια διαμονής αυτής της κατηγορίας (με αναδρομικότητα ισχύος για τις ήδη κατατεθείσες αιτήσεις) σε όσους ως αποδεικτικό διαμονής στη χώρα επιδεικνύουν δελτίο αιτήσαντος ασύλου, προκειμένου αυτό να αποτελέσει τροχοπέδι στη σύναψη εικονικών – λευκών γάμων.

  • 24 Οκτωβρίου 2013, 07:10 | ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΑΤΖΗΣ

    παρ. 5. «Το Δελτίο Διαμονής έχει διάρκεια πέντε έτη. To αδιάλειπτο της διαμονής δεν θίγεται από προσωρινές απουσίες που δεν υπερβαίνουν συνολικά τους έξι μήνες ετησίως, ούτε από απουσίες μεγαλύτερης διάρκειας για την εκπλήρωση υποχρεωτικής στρατιωτικής θητείας ή από μία απουσία δώδεκα συναπτών μηνών κατ΄ ανώτατο όριο, για σοβαρούς λόγους, ιδίως εγκυμοσύνη και μητρότητα, σοβαρή ασθένεια, σπουδές ή επαγγελματική κατάρτιση ή τοποθέτηση σε άλλο κράτος μέλος ή τρίτη χώρα. »
    Μάλλον το δεύτερο εδάφιο πρέπει να απαλειφθεί αφού δεν προκύπτει ποια είναι η σκοπιμότητά του.

  • 23 Οκτωβρίου 2013, 09:34 | Ρ

    Η Ελληνικη Δημοκρατια δεν εχει καμια υποχρεωση να δινε αδια παραμονη επειδη καποιοσ καπου στην εε παντρευεται..
    εχει υποχρεωση ομως, οση παντρευονται στην ελλαδα και ζουνε μονιμα στην χωρα να δωση την αδεια παραμονης στην χωρα…
    διευκρινίζω και οχι για ενδεικτικα γαμουσ..
    η Ελληνικη Δημοκρατια δεν ειναι η χωρα νομιμοποιηση τον σκοπον παράνομων πραξεων μεσω γαμου… Πρεπει να υπαρχει δικαιοσύνη και απο Ανθρωπιά μας και να μην απετουμε μονο την δικαιοσυνη απο κυβερνηση…

  • 23 Οκτωβρίου 2013, 09:01 | Ρ

    Η Δλληνικη Δημοκρατια δεν εχει καμια υποχρεωση να δινε αδια παραμονη επειδη καποιοσ καπου στην εε παντρευεται..
    εχει υποχρεωση ομως, οση παντρευονται στην ελλαδα και ζουνε μονιμα στην χωρα να δωση την αδεια παραμονης στην χωρα…
    διευκρινίζω και οχι για ενδεικτικα γαμουσ..
    η Ελληνικη Δημοκρατια δεν ειναι η χωρα νομιμοποιηση τον σκοπον παράνομων πραξεων μεσω γαμου… Πρεπει να υπαρχει δικαιοσύνη και απο Ανθρωπιά μας και να μην απετουμε μονο την δικαιοσυνη απο κυβερνηση…

  • 22 Οκτωβρίου 2013, 12:59 | Θεοδοσίου Αργύρης

    Αρθρο 83
    Παρ. 3 Μήπως αν αναδιατυπωθεί η υποχρέωση κατάθεσης της αίτησης από την είσοδο στη χώρα.
    Δηλ. σε διάστημα εντός έτους από την είσοδο του στην χώρα αφού μέχρι τότε δεν έχει καμία συνέπεια.

  • 19 Οκτωβρίου 2013, 08:58 | Ρ

    δεν συμφωνω με το Κ. XD

    γιατι γραφετε για μέλη οικογένειας έλληνα
    και οχι αυτο που νομιζετε καφε ενας

    ελληνικα γραφετε !

  • 17 Οκτωβρίου 2013, 10:26 | XD

    Μήπως όπου μιλάτε για μέλη οικογένειας έλληνα να συμπληρώσετε «και πολίτη ΕΕ».

    Επίσης δεν πρέπει να αναφέρετε ότι ο έλληνας (ή πολίτης ΕΕ) πρέπει να ζει στην Ελλάδα και όχι στο εξωτερικό;

  • 17 Οκτωβρίου 2013, 09:17 | Ρ

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ

    ΜΕ ΤΙΜΗ.