• Σχόλιο του χρήστη 'Βασίλης Κερασιώτης' | 30 Οκτωβρίου 2013, 01:32

    Είναι αμφίβολο το κατά πόσο μπορεί να υλοποιηθεί η πρόθεση επέκτασης της άδειας επί μακρόν διαμένοντος,η οποία παρουσιάστηκε σαν η σημαντικότερη καινοτομία του Κώδικα, με δεδομένη την οικονομική κρίση και την εισφοροδιαφυγή, καθώς απαιτεί υψηλό εκκαθαριστικό (μισθό ανειδίκευτου εργάτη Χ 12 μήνες και 15% για κάθε μέλος). Φαίνεται, λοιπόν, ότι ο νομοθέτης αγνοεί πλήρως το γεγονός ότι οι αλλοδαποί αμείβονται κατα τεκμήριο λιγότερο και από τον ημεδαπό ανειδίκευτο εργάτη, ωστόσο, αυτό μπορεί να αποτελεί "εισόδημα, επαρκές για τις ανάγκες του ιδίου και της οικογένειάς του". Πρέπει λοιπόν να ληφθεί υπόψιν ένα εύλογο κριτήριο για τη θέσπιση συγκεκριμένου ορίου επαρκούς διαβίωσης, ενδεχομένως και με βάση τον τόπο της διαμονής στην επικράτεια, για τη χορήγηση της εν λόγω άδειας διαμονής. Και βέβαια δεν παρελήφθη η αόριστη προϋπόθεση της ένταξης στην ελληνική κοινωνία, που δεν είναι υποχρεωτική στην οδηγία (αρ. 5 Council Directive 2003/109/EC of 25 November 2003 concerning the status of third-country nationals who are long-term residents) και έρχεται σε λογική αντίθεση με τον εκπεφρασμένο στόχο της επέκτασης, όπως εξαγγέλθηκε ("να μπορέσουν οι δικαιούχοι να φύγουν από την κρίση της ελλάδας και να αναζητήσουν δουλειά στην ΕΕ")