• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΙΑΤΡΟΙ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ' | 19 Οκτωβρίου 2014, 08:20

    Το συγκεκριμένο άρθρο επιχειρεί να προσεγγίσει το θέμα του εθελοντισμού διοικητικά χωρίς όμως να υφίσταται το απαραίτητο πλαίσιο αναγνώρισης του εθελοντισμού και κυρίως του ορισμού του. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικά ημιτελές και αντικρουόμενο προς μια σειρά υπαρχόντων νόμων και διατάξεων μή επιτρέποντας την εφαρμογή του. Ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο θα πρέπει να περιλαμβάνει ορισμό, διαχωρισμό από την απλήρωτη εργασία, κίνητρα για τον εθελοντή κλπ. Προτείνεται η σπουδή και προσαρμογή αντίστοιχου πλαισίου ευρωπαϊκής χώρας με υπάρχουσα νομοθεσία (πχ Γαλλικό νομοθετικό πλαίσιο). Σε περίπτωση που δεν υφίσταται χρονικό περιθώριο είναι προτιμότερο εδώ να αναφέρεται ότι τα θέματα εθελοντισμού θα καθοριστούν με ξεχωριστό νομοσχέδιο εντός Χ μηνών ώστε να προηγηθεί νομική επεξεργασία και διαβούλευση. Επίσης στο νομοσχέδιο δεν προβλέπεται κάτι για την εθελοντική απασχόληση των συνταξιούχων. Θα πρέπει να παρέχεται κίνητρο στους συνταξιούχους που επιθυμούν να προσφέρουν έργο ως εργαζόμενοι στο ανθρωπιστικό πεδίο και να μην υπόκεινται στις διατάξεις περί αναστολής της σύνταξης τους ή παρακράτησης στη σύνταξη τους. Θα πρέπει να γίνει διαχωρισμός της έννοιας του Εθελοντή. Εδώ φαίνεται να γίνεται αναφορά μόνο στους Εθελοντές Γραφείου. Δεν γίνεται χωριστή μνεία για όσους παρέχουν εθελοντική εργασία στο πεδίο και στο εξωτερικό. Οι άνθρωποι αυτοί θα μπορούσαν να αναφέρονται ως εργαζόμενοι στο ανθρωπιστικό πεδίο (Humanitarian Aid Workers) Παράγραφος 1:Η τήρηση ειδικού βιβλίου καταγραφής εθελοντών δημιουργεί επιπλέον γραφειοκρατία και φόρτο χωρίς ιδιαίτερο όφελος καθώς θα μπορούσε αυτό να ενταχθεί στην ήδη υπάρχουσα πλατφόρμα ηλεκτρονικής καταγραφής εργαζομένων ΣΕΠΕ/ΟΑΕΔ όπως γίνεται για τους ανθρώπους που κάνουν Πρακτική. Παράγραφος 1: Η εμπειρία μας έχει δείξει ότι η σύναψη συμφωνητικού με τους εθελοντές γραφείου λειτουργεί ευεργετικά ως προς την δέσμευση των εθελοντών καθώς πλαισιώνονται τα καθήκοντά τους και η συχνότητα παροχής εθελοντικού έργου. Προτείνουμε σύναψη σύμβασης/συμφωνητικού ως υποχρεωτική για την απασχόληση των εθελοντών (γραφείου), η οποία θα συνυπογράφεται και απο τα δύο μέρη(φορείς υποδοχής και απασχολούμενους) Παράγραφος 1: Υπάρχει αναφορά σε Εποπτική Αρχή χωρίς να καθορίζεται ποια είναι η αυτή. Παράγραφος 1: Η σύμπτυξη διαδικασιών κρατικών φορέων με ΚΟΠ είναι ιδιαίτερα προβληματική και ακόμη περισσότερο σε ένα ασαφές πλαίσιο όπως το παρόν. Παράγραφος 3: Για τους εργαζόμενους στο πεδίο προτείνεται ειδική εργασιακή και φορολογική ασφάλιση ευεργετική κυρίως προς εκείνους και σε δεύτερη φάσηκαι προς τον εργοδότη. Θα μπορούσε νομικά να θεσπιστεί: 1. εφαρμογή συστήματος μοριοδότησης ή αναγνώρισης προϋπηρεσίας για το χρονικό διάστημα που οι εθελοντές συμμετέχουν σε προγράμματα των ΜΚΟ. 2. ρύθμιση των κοινωνικών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εθελοντών και η φορολόγησή τους μέσα πχ από ειδικές εκπτώσεις προς τις ασφαλιστικές εισφορές κυρίως των ιδίων αλλά και των εργοδοτών τους 3. ειδική άδεια παροχής ανθρωπιστικής βοήθειας τόσο για τον ιδιωτικό όσο και για τον δημόσιο τομέα με ευνοϊκούς για τους εργαζόμενους όρους (κυρίως με λιγότερες γραφειοκρατικές διαδικασίες από αυτές που ισχύουν για παράδειγμα σήμερα στη λήψη άνευ αποδοχών των εργαζομένων σε δημόσιους φορείς). Παράγραφος 5: Γιατί όχι άλλα επαγγέλματα και λειτουργήματα (γιατροί, κοινωνικοί λειτουργοί, εκπαιδευτικοί κλπ). Παράγραφος 6: Ιδιαίτερα προβληματική αναφορά, αντικρουόμενη από σειρά νόμων και διατάξεων.