Άρθρο 10: Εθελοντική απασχόληση

1. Η εθελοντική απασχόληση προϋποθέτει εγγραφή στο βιβλίο εθελοντών που συμπληρώνει ο φορέας παροχής εθελοντικής απασχόλησης και τηρείται στο αρχείο του. Το βιβλίο που τηρούν οι κοινωφελείς φορείς φέρει θεώρηση από την Εποπτική Αρχή ενώ το βιβλίο που τηρούν οι λοιποί φορείς παροχής εθελοντικής απασχόλησης θεωρείται από τη Γραμματεία του ίδίου φορέα. Το βιβλίο εθελοντών περιέχει σειρές με αύξοντα αριθμό και στήλες με τα στοιχεία του εθελοντή, την έναρξη και λήξη της εθελοντικής απασχόλησης και υπογραφή του τελευταίου . Το βιβλίο συμπληρώνεται από τη φορέα παροχής εθελοντικής απασχόλησης με βάση τη χρονολογική σειρά έναρξης της απασχόλησης των εθελοντών. Τυχόν ειδικότεροι όροι παροχής της εθελοντικής απασχόλησης είναι δυνατόν να συνομολογούνται εγγράφως. Εξαιρούνται από την υποχρεώση εγγραφής στο βιβλίο εθελοντών οι περιπτώσεις μαζικής συμμετοχής πολιτών σε μονοήμερα ή ολιγόωρα προγράμματα.
3. Ο φορέας παροχής εθελοντικής απασχόλησης
α) ευθύνεται για τυχόν ζημίες που προξενεί ο εθελοντής κατά την παροχή της εθελοντικής του απασχόλησης στη Φορέα, κατ’ άρθρο 922 και 334 ΑΚ,
β) καλύπτει ιατροφαρμακευτικές και νοσοκομειακές δαπάνες για ατύχημα ή ασθένεια του εθελοντή που τελούν σε αιτιώδη συνάφεια με την εθελοντική απασχόλησή του στον φορέα.
γ) Σε περίπτωση που ο εθελοντής απασχολείται στο εξωτερικό ο φορέας παροχής εθελοντικής απασχόλησης αναλαμβάνει πλήρως τα έξοδα ταξιδίου, διαβίωσης, καταλύματος, επαναπατρισμού και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, καθώς και κάθε άλλη δαπάνη που θα προκύψει κατά τη διάρκεια διαμονής του εθελοντή στο εξωτερικό.
4. Δαπάνες διαμονής, μετακίνησης, διατροφής ή άλλες δαπάνες που σχετίζονται με την εθελοντική απασχόληση του εθελοντή στη ΜΚΟ (ή Φορέα) δύνανται να καλύπτονται από τη ΜΚΟ (ή Φορέα) και εκπίπτουν από τα ακαθάριστα έσοδα της ΜΚΟ (ή Φορέα).
5. Δικηγόροι, λογιστές, νόμιμοι ελεγκτές ή ελεγκτικά γραφεία δύνανται να παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε εγγεγραμμένες ΚΟΠ άνευ ανταλλάγματος.
6. Δεν εφαρμόζεται η εργατική νομοθεσία στις περιπτώσεις εθελοντικής απασχόλησης.

  • 22 Οκτωβρίου 2014, 11:23 | GREENPEACE

    Παράγραφος 6. Είναι τόσο γενικόλογη που καθίσταται ανούσια. Πρέπει να περιγραφεί αναλύτικά, ποιές διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας δεν εφαρμόζονται, ούτως ώστε να αποφεύγονται διενέξεις με την Επιθεώρηση Εργασίας.

  • 22 Οκτωβρίου 2014, 08:24 | Θεώνη

    Στο άρθρο 10 αναφέρει: «Το βιβλίο που τηρούν οι κοινωφελείς φορείς φέρει θεώρηση από την Εποπτική Αρχή ενώ το βιβλίο που τηρούν οι λοιποί φορείς παροχής εθελοντικής απασχόλησης θεωρείται από τη Γραμματεία του ίδίου φορέα.»

    Αυτό πιστεύω χρειάζεται περαιτέρω διευκρίνηση. Τι εννοεί ότι το βιβλίο εθελοντών θα πρέπει να είναι θεωρημένο; Δηλαδή κάθε πότε θα γίνεται αυτό; Η ύπαρξη τέτοιου βιβλίου θα περιπλέξει πολύ τα πράγματα και ιδιαιτέρως αν χρειάζεται υπογραφή από τον εθελοντή. Πολλές φορές η διαχείριση εθελοντών γίνεται από μακριά και μέσω υπολογιστή και έτσι δεν υπάρχει προσωπική επαφή με τον εθελοντή και φυσική παρουσία στα κεντρικά γραφεία ενός φορέα, οπότε θα ήταν πολύ δύσκολο να υπάρχει ένα βιβλίο που να υπογράφουν όλοι οι εθελοντές. Εφόσον υπάρχει υπογραφή (είτε ηλεκτρονική είτε όχι) στην αίτηση του εθελοντή ή στο συμφωνητικό του τότε είναι περιττό να υπάρχει και βιβλίο με την υπογραφή του εθελοντή. Κάτι τέτοιο θα ήταν εξαιρετικά δύσχρηστο.

  • 20 Οκτωβρίου 2014, 16:12 | Νίκος Γιαννής

    Άρθρο 10. Ενώ η αρίθμηση των παραγράφων-σημείων του άρθρου είναι 6, απουσιάζει το σημείο 2, ώστε τα σημεία εν τοις πράγμασι να είναι 5. Υποθέτω ότι δεν έχει παραληφθεί κάποιο, αλλά ότι πρόκειται για παραδρομή.

  • 20 Οκτωβρίου 2014, 14:35 | Εύη Χατζηβαρνάβα

    Τι σημαίνει η παράγραφος 6; Ότι άλλες ειδικότητες δεν μπορούν να το παρέχουν εθελοντική απασχόληση (γιατροί, ψυχολόγοι, παιδαγωγοί κλπ); Με ποια κριτήρια επιλέγονται κάποιες ειδικότητες; Στην περίοδο της κρίσης πάρα πολλοί επαγγελματίες δούλεψαν εθελοντικά και μπόρεσαν όντως να στηρίξουν μεγάλα τμήματα πληθυσμού που το κράτος αδυνατούσε και εξακολουθεί να αδυνατεί να στηρίξει. Υπάρχουν επίσης επαγγελματίες που παράγουν εθελοντικό έργο άσχετο με την ειδικότητα τους. Θα τους στερήσουμε τη δυνατότητα να προσφέρουν;

    Εύη Χατηβαρνάβα
    Home-Start Ελλάς

  • Παρ. 1: Οι εθελοντές του Σωματείου μας προέρχονται κυρίως από τα τακτικά μας μέλη και τα έκτακτα μέλη μας που μετέχουν στα προγράμματα και στις δράσεις μας. Όλα τα μέλη είναι καταχωρημένα στο αρχείο μελών.
    Θεωρούμε ότι εφόσον απασχολούνται εθελοντές από τις δύο αυτές κατηγορίες δεν απαιτείται η τήρηση και Βιβλίου Εθελοντών, το οποίο θα πρέπει να τηρείται μόνον εφόσον οι εθελοντές δεν περιλαμβάνονται σε μία εκ των ανωτέρω κατηγοριών.
    Παρ. 3 εδ. β): Θεωρούμε ότι πρέπει να διευκρινιστεί ότι η υποχρέωση ιατροφαρμακευτικής και νοσοκομειακής δαπάνης περιορίζεται μόνον σε επιβάρυνση του φορέα σε περίπτωση ατυχήματος ή ασθένειας του εθελοντή που τελεί σε αιτιώδη συνάφεια με την εθελοντική του απασχόληση, και δεν τίθεται θέμα δημόσιας ή ιδιωτικής ασφάλισης του εθελοντή.
    Ελένη Αθανασιάδου
    Γενική Γραμματέας της ΧΑΝΘ

  • Στην παράγραφο 5 αναφέρεται ότι: Δικηγόροι, λογιστές, νόμιμοι ελεγκτές ή ελεγκτικά γραφεία δύνανται να παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε εγγεγραμμένες ΚΟΠ άνευ ανταλλάγματος.
    Στις περιπτώσεις συλλόγων ασθενών οι ιατροί, νοσηλευτές, ψυχολόγοι και φυσιοθεραπευτές ή γυμναστές δεν δύναται να παρέχουν αφιλοκερδώς τις υπηρεσίες τους; Και να το κάνουν θα πρέπει να εγγραφούν στο βιβλίο εθελοντών; Επίσης μέλη των ενώσεων ασθενών που συμμετέχουν σε ολιγόωρα προγράμματα παροχής εθελοντικής εργασίας θα πρέπει να ασφαλίζονται από την ΚΟΠ για ατύχημα;
    Σχετικά με την εθελοντική απασχόληση δεν εφαρμόζεται η εργατική νομοθεσία απλά τηρείται βιβλίο εθελοντών.
    Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι γίνεται προσπάθεια αναγνώρισης της εθελοντικής απασχόλησης εφόσον η Επιθεώρηση Εργασίας δεν την αναγνωρίζει, χωρίς όμως κριτήρια, πιστοποίηση εθελοντών (από ποιό φορέα), αναγνώριση της εθελοντική εργασίας για σύνταξη, κ.ά.
    Εν κατακλείδι, προκύπτει εξ αρχής μια βιασύνη να ψηφισθεί το ν/σ το συντομότερο, γεγονός που επιβεβαιώνει η προθεσμία διαβούλευσης 18 μόλις ημερών μαζί με Σαββατοκύριακα.
    Αιτούμεθα μεγαλύτερο χρόνο διαβούλευσης ώστε να εισακουστούν όλοι οι αρμόδιοι φορείς και να ληφθεί υπόψη η άποψη τους.

  • 20 Οκτωβρίου 2014, 10:34 | Σταύρος Μωρεσόπουλος

    Με την ίδια λογική που επιχειρείται εδώ η δημιουργία ενός θεσμικού πλαισίου για τις ΜΚΟ, θα πρέπει επίσης να δημιουργηθεί ένα θεσμικό πλαίσιο και για τον εθελοντισμό.

  • Η αναφορά σε «λοιπούς φορείς παροχής εθελοντικής απασχόλησης» στο παρόν νομοσχέδιο, εκτός του ότι είναι νομικά ανορθόδοξη και φαίνεται ότι εξυπηρετεί άλλες σκοπιμότητες, εισάγει και μία, εκ πλαγίου, διάκριση κατά των ΜΚΟ. Αν παραμείνει η διάταξη, πρέπει κοινωφελείς και «λοιποί» φορείς να τυγχάνουν ίσης μεταχείρισης. Δεν είναι δυνατόν, οι πρώτες να πρέπει να θεωρούν βιβλίο εθελοντών στην Εποπτική Αρχή και οι δεύτερες να έχουν τη δυνατότητα να το θεωρούν οι ίδιες. Πρέπει να προβλεφθεί αντίστοιχη δυνατότητα και για τους κοινωφελείς φορείς ή έστω, πρέπει να προβλεφθεί η δυνατότητα μηχανογραφική τήρησης προς αποφυγή περαιτέρω γραφειοκρατίας.

    Τα χαρακτηριστικά του εθελοντισμού από νομική άποψη, είναι δραστηριότητα που α) δεν είναι υποχρεωτική, β) δεν αμείβεται οικονομικά, γ) ωφελεί τρίτους. Το νομοσχέδιο δεν ορίζει ούτε το ακριβές περιεχόμενό του, ούτε αναφέρεται καθόλου, έστω έμμεσα, στην ουσιαστική του έννοια και την κοινωνική του διάσταση. Ο χαρακτηρισμός μιας δραστηριότητας ως εθελοντικής πρέπει να έχει ως σημείο αναφοράς τον κοινωφελή φορέα και τους σκοπούς του και όχι τις επιμέρους έννομες σχέσεις του με ανθρώπους που παράσχουν εργασία προς εκπλήρωση του σκοπού. Πρέπει δηλαδή να γίνει σαφές, όπως ειπώθηκε και από άλλο σχολιαστή στο σχολιασμό του άρθρου 1, ότι δεν πρέπει να συγχέεται ο κοινωφελής σκοπός ενός κοινωφελούς φορέα με τα μέσα πραγμάτωσής του, που εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να βασίζονται πάντα στον εθελοντισμό αφού για την εκπλήρωση ακριβώς αυτού του σκοπού απαιτείται η στελέχωση των κοινωφελών φορέων από επαγγελματίες.

    Σήμερα υπάρχουν διεθνώς μη-κυβερνητικές οργανώσεις που επιτελούν πολύ σημαντικό έργο και απασχολούν μεγάλο αριθμό εργαζομένων που είναι ειδικά καταρτισμένοι, έμπειροι και με την απαραίτητη τεχνογνωσία. Αρκεί τα έσοδα να διατίθενται για την πραγμάτωση του – θεσμικά εγκεκριμένου μέσω της αναγνώρισης ενός φορέα ως κοινωφελούς – καταστατικού σκοπού.

    Από την άλλη δεν αντιμετωπίζονται θέματα που θα ανακύψουν στην πράξη: π.χ. η εξαίρεση του τελευταίου εδαφίου της παρ.1 θα πρέπει να απαλειφθεί. Υπάρχουν δραστηριότητες που διαρκούν πολύ περισσότερο από 1 ημέρα ή λίγες ώρες και δεν νοείται να ρυθμίζεται με Νόμο η χρονική διάρκεια της μαζικής συμμετοχής πολιτών.

    Είναι επίσης σημαντική η πρόβλεψη της δυνατότητας μαζικής συμμετοχής και εθελοντικής προσφοράς των ίδιων των εργαζομένων στον κοινωφελή φορέα, οι οποίοι έχοντας πλήρη συναίσθηση του κοινωφελούς σκοπού, θα πρέπει να τους παρέχεται το δικαίωμα να πραγματοποιήσουν ή να συμμετάσχουν σε μια ιδιαίτερη δραστηριότητα εφόσον το επιθυμούν, εθελοντικά. Θα καταχωρηθούν στο βιβλίο εθελοντών; Πώς θα νομιμοποιηθεί αυτή η διάσταση της σχέσης τους με τον κοινωφελή φορέα έτσι ώστε να διαχωριστεί ο εθελοντισμός από την παροχή εργασίας;

  • άρθρο 10, παράγραφος 3α και 3β. Αν δεν υπάρξει πρόνοια για την υποστήριξη των οργανώσεων, ειδικά στην περίπτωση του 3β, το άρθρο αυτό μπορεί να υπάρξει καταστροφικό για τη λειτουργία των δικτύων εθελοντών. Προτείνετε η επαναδιατύπωση του 3β με άρση της υποχρεωτικότητας εφαρμογής του.

  • άρθρο 10, παράγραφος 3α και 3β. Αν δεν υπάρξει πρόνοια για την υποστήριξη των οργανώσεων, ειδικά στην περίπτωση του 3β, το άρθρο αυτό μπορεί να υπάρξει καταστροφικό για τη λειτουργία των δικτύων εθελοντών. Προτείνετε η επαναδιατύπωση του 3β με άρση της υποχρεωτικότητας εφαρμογής του.

  • Η πρώτη παράγραφος του άρθρου 10 θα πρέπει να αποσαφηνιστεί περαιτέρω. Σε άλλες Ευρωπαικές χώρες (π.χ. Γαλλία) το νομικό καθεστώς του εθελοντή δεν είναι ενιαίο. Συνδέεται με δύο κατηγορίες : τους οικοιοθελώς ασχολούμενους (volontaire) και τους εθελοντές (benevole). Οι πρώτοι έχουν σχέση πλήρους ενασχόλησης με μια δράση της οργάνωσης, η οποία μπορεί να διαρκέσει από μερικούς μήνες μέχρι και ορισμένα χρόνια, μπορεί δε να συνοδεύεται από αποζημίωση και συχνά και κοινωνική ασφάλιση. Η δεύτερη κατηγορία αφορά ολιγόωρη ή ολιγοήμερη δραστηριότητα, σύμφωνα με την επιθυμία του ατόμου, που μπορεί να είναι από μερικές ώρες τον χρόνο ή αρκετές ώρες την βδομάδα. Η διάκριση αυτή είναι απαραίτητη να γίνει και στην Ελλάδα όπου οι πλειονότητα των εθελοντών στις ΜΚΟ ανήκει στην δεύτερη κατηγορία και όχι στην πρώτη. Παρότι στην 1 παράγραφο διαφαίνεται μια διαφοροποίηση (τελευταία περίοδος), το καθεστώς δεν αποσαφηνίζεται επαρκώς.

    Η δεύτερη παράγραφος έχει προφανώς, εκ παραδρομής, παραλειφθεί.

    Στην παραγρ. 3 η περίπτωση β’, σύμφωνα με τα παραπάνω, θα πρέπει να καλύπτει μόνο την πρώτη περίπτωση (κατηγορία οικειοθελώς ασχολούμενων).
    Στην παρ. 3 περιπτ. γ’ θα μπορούσε να υπάρξει διαχωρισμός, υποχρέωση μεν για «επαναπατρισμό και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη σε έκτακτη ανάγκη» και δυνατότητα δε για «έξοδα διαβίωσης, καταλείματος και ταξιδιού».

    Στην παραγρ. 5, συμφωνούμε με παραπάνω σχόλια, ώστε και άλλες κατηγορίες επαγγελματιών (όπως γιατροί, ψυχολόγοι, παραϊατρικό προσωπικό, και άλλοι) να μπορούν να συμπεριληφθούν χωρίς περιορισμούς, όπως επίσης και συνταξιούχοι διαφόρων κλάδων. Σε αυτή την περίπτωση ανήκουν βέβαια στη δεύτερη κατηγορία.

    Υπατία Δούση-Αναγνωστοπούλου
    Εκπρόσωπος της Οργάνωσης Αποστολή ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    Εμμανουέλα Δούση
    Επικ. Καθηγήτρια, Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών, ΕΚΠΑ
    Φοίβη Βλαστού
    Νομικός

  • Το συγκεκριμένο άρθρο επιχειρεί να προσεγγίσει το θέμα του εθελοντισμού διοικητικά χωρίς όμως να υφίσταται το απαραίτητο πλαίσιο αναγνώρισης του εθελοντισμού και κυρίως του ορισμού του. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικά ημιτελές και αντικρουόμενο προς μια σειρά υπαρχόντων νόμων και διατάξεων μή επιτρέποντας την εφαρμογή του. Ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο θα πρέπει να περιλαμβάνει ορισμό, διαχωρισμό από την απλήρωτη εργασία, κίνητρα για τον εθελοντή κλπ. Προτείνεται η σπουδή και προσαρμογή αντίστοιχου πλαισίου ευρωπαϊκής χώρας με υπάρχουσα νομοθεσία (πχ Γαλλικό νομοθετικό πλαίσιο). Σε περίπτωση που δεν υφίσταται χρονικό περιθώριο είναι προτιμότερο εδώ να αναφέρεται ότι τα θέματα εθελοντισμού θα καθοριστούν με ξεχωριστό νομοσχέδιο εντός Χ μηνών ώστε να προηγηθεί νομική επεξεργασία και διαβούλευση.

    Επίσης στο νομοσχέδιο δεν προβλέπεται κάτι για την εθελοντική απασχόληση των συνταξιούχων. Θα πρέπει να παρέχεται κίνητρο στους συνταξιούχους που επιθυμούν να προσφέρουν έργο ως εργαζόμενοι στο ανθρωπιστικό πεδίο και να μην υπόκεινται στις διατάξεις περί αναστολής της σύνταξης τους ή παρακράτησης στη σύνταξη τους.

    Θα πρέπει να γίνει διαχωρισμός της έννοιας του Εθελοντή. Εδώ φαίνεται να γίνεται αναφορά μόνο στους Εθελοντές Γραφείου. Δεν γίνεται χωριστή μνεία για όσους παρέχουν εθελοντική εργασία στο πεδίο και στο εξωτερικό. Οι άνθρωποι αυτοί θα μπορούσαν να αναφέρονται ως εργαζόμενοι στο ανθρωπιστικό πεδίο (Humanitarian Aid Workers)

    Παράγραφος 1:Η τήρηση ειδικού βιβλίου καταγραφής εθελοντών δημιουργεί επιπλέον γραφειοκρατία και φόρτο χωρίς ιδιαίτερο όφελος καθώς θα μπορούσε αυτό να ενταχθεί στην ήδη υπάρχουσα πλατφόρμα ηλεκτρονικής καταγραφής εργαζομένων ΣΕΠΕ/ΟΑΕΔ όπως γίνεται για τους ανθρώπους που κάνουν Πρακτική.

    Παράγραφος 1: Η εμπειρία μας έχει δείξει ότι η σύναψη συμφωνητικού με τους εθελοντές γραφείου λειτουργεί ευεργετικά ως προς την δέσμευση των εθελοντών καθώς πλαισιώνονται τα καθήκοντά τους και η συχνότητα παροχής εθελοντικού έργου. Προτείνουμε σύναψη σύμβασης/συμφωνητικού ως υποχρεωτική για την απασχόληση των εθελοντών (γραφείου), η οποία θα συνυπογράφεται και απο τα δύο μέρη(φορείς υποδοχής και απασχολούμενους)

    Παράγραφος 1: Υπάρχει αναφορά σε Εποπτική Αρχή χωρίς να καθορίζεται ποια είναι η αυτή.

    Παράγραφος 1: Η σύμπτυξη διαδικασιών κρατικών φορέων με ΚΟΠ είναι ιδιαίτερα προβληματική και ακόμη περισσότερο σε ένα ασαφές πλαίσιο όπως το παρόν.

    Παράγραφος 3: Για τους εργαζόμενους στο πεδίο προτείνεται ειδική εργασιακή και φορολογική ασφάλιση ευεργετική κυρίως προς εκείνους και σε δεύτερη φάσηκαι προς τον εργοδότη.
    Θα μπορούσε νομικά να θεσπιστεί:
    1. εφαρμογή συστήματος μοριοδότησης ή αναγνώρισης προϋπηρεσίας για το χρονικό διάστημα που οι εθελοντές συμμετέχουν σε προγράμματα των ΜΚΟ.
    2. ρύθμιση των κοινωνικών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εθελοντών και η φορολόγησή τους μέσα πχ από ειδικές εκπτώσεις προς τις ασφαλιστικές εισφορές κυρίως των ιδίων αλλά και των εργοδοτών τους
    3. ειδική άδεια παροχής ανθρωπιστικής βοήθειας τόσο για τον ιδιωτικό όσο και για τον δημόσιο τομέα με ευνοϊκούς για τους εργαζόμενους όρους (κυρίως με λιγότερες γραφειοκρατικές διαδικασίες από αυτές που ισχύουν για παράδειγμα σήμερα στη λήψη άνευ αποδοχών των εργαζομένων σε δημόσιους φορείς).

    Παράγραφος 5: Γιατί όχι άλλα επαγγέλματα και λειτουργήματα (γιατροί, κοινωνικοί λειτουργοί, εκπαιδευτικοί κλπ).

    Παράγραφος 6: Ιδιαίτερα προβληματική αναφορά, αντικρουόμενη από σειρά νόμων και διατάξεων.

  • Παρατηρήσεις επί του άρθρου 10 του σχεδίου νόμου:

    Παράγραφος 1
    Είναι πρακτικά δύσκολη η αναγραφή της ημερομηνίας «λήξης» της εθελοντικής εργασίας σε όλες τις περιπτώσεις, καθώς ενδέχεται η μακρά απουσία του εθελοντή από το έργο, αλλά όχι ο τερματισμός της εθελοντικής του εργασίας.

    Παράγραφος 3γ, 4
    Η πλήρης κάλυψη εξόδων σε περίπτωση απασχόλησης του εθελοντή στο εξωτερικό δεν συνάδει πάντα με τα χαρακτηριστικά και τις προβλέψεις του εθελοντικού προγράμματος. Η ΚΟΠ οφείλει να παρέχει πλήρη οργάνωση του εθελοντικού προγράμματος στο εξωτερικό, όμως κατόπιν συμφωνίας σε πολλές περιπτώσεις, ο εθελοντής καλύπτει τα έξοδα συμμετοχής (εν μέρει ή συνολικά), χωρίς να προκύπτει θέμα κατάχρησης της εθελοντικής εργασίας ή μη ανάληψης ευθύνης για το πρόγραμμα από την οργάνωση. Είναι ασαφής ο λόγος της συγκεκριμένης αναφοράς.
    Η παράγραφος 4 δεν κάνει διάκριση για προγράμματα εντός ή εκτός Ελλάδας και αναιρεί την παράγραφο 3γ όσον αφορά στην υποχρέωση πλήρους κάλυψης των εξόδων σε πρόγραμμα εξωτερικού.

    Το παρόν κείμενο υπογράφεται από τα κάτωθι μέλη της Ελληνικής Πλατφόρμας για την Ανάπτυξη:

    ACTIONAID ΕΛΛΑΣ
    ATHENS NETWORK OF COLLABORATING EXPERTS (ANCE)
    HANDICAP CARE HELLAS
    ΚΕΝΤΡΟ ΜΕΡΙΜΝΑΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΟΥ (ΚΜΟΠ)
    ONE EARTH
    PR.A.K.S.I.S – Προγράμματα Ανάπτυξης Κοινωνικής Στήριξης & Ιατρικής Συνεργασίας

    Συνδεδεμένα μέλη:
    FAIR TRADE HELLAS
    ΠΛΑΤΩ – Παγκόσμιος Ερευνητικός και Υλοποιητικός Οργανισμός Ανθρωπιστικής Βοήθειας και Διεθνούς Αναπτυξιακής Συνεργασίας

  • 7 Οκτωβρίου 2014, 12:10 | Αγγελιδης Χρήστος

    Στο άρθρο 10, παράγραφος 5 : Δικηγόροι, λογιστές, νόμιμοι ελεγκτές ή ελεγκτικά γραφεία δύνανται να παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε εγγεγραμμένες ΚΟΠ άνευ ανταλλάγματος.
    ΓΙΑΤΙ οχι και γιατροί, νοσηλευτές, κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι και λοιπό ιατρικό και παραϊατρικό προσωπικό ;;;;;;; Γιατί αυτή η εξειδίκευση σε κάποια επαγγέλματα ???
    Παράγραφος 6. Για τους μη νομικούς ίσως είναι γενικό. Για παράδειγμα, συνταξιούχος δικηγόρος, γιατρός, νοσηλευτής κ.λ. μπορεί να απασχολείται εθελοντικά (φυσικά χωρίς αμοιβή) σε ΚΟΠ ????

    Κατά την γνώμη μου, Το αρθρο 10 (εθελοντική απασχόληση) όπως είναι διατυπωμένο, προσεγγίζει μόνο γραφειοκρατικά και διοικητικά το θέμα των ΜΚΟ (απαραίτητο και θετικό), στερείται όμως διατάξεων που δημιουργούν κίνητρο, όραμα και αναγνώριση της εθελοντικής προσφοράς.

  • 6 Οκτωβρίου 2014, 19:11 | Γρηγόρης Κυριακού

    Είναι μια καλή ευκαιρία να θεσμοθετηθεί η εμπειρία που αποκτάται από την παροχή εθελοντικής εργασίας όπως γίνεται στο εξωτερικό στο πλαίσιο π.χ. πανεπιστημιακών μαθημάτων. Η εμπειρία αυτή μπορεί – υπό όρους – να πιστοποιείται όπως γίνεται και στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ (τομέας νεολαίας, Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης). Μπορεί να αποτελέσει τμήμα της άτυπης μάθησης, ο νόμος (ν. 3879/2010) για την οποία έχει ψηφιστεί αλλά δεν έχει ενεργοποιηθεί.

  • 5 Οκτωβρίου 2014, 11:01 | Παναγιώτης Ζάννης

    Στους ορισμούς για εθελοντική εργασία ανοίγει ένα παράθυρο αντικατάστασης κρατικών λειτουργών με εθελοντές. Αν δεν υπάρξει μεγαλύτερη σαφήνεια για τους όρους και προϋποθέσεις εθελοντικής εργασίας σε φορείς του δημοσίου, δημιουργείται μείζον ηθικό ζήτημα. Αναφορικά όμως με τις ΚΟΠ η διάταξη είναι σωστή και απαραίτητη.

  • Η παράγραφος 3 β και γ του άρθρου 10 αναφέρετε στην υποχρέωση του φορέα παροχής εθελοντικής απασχόλησης να παρέχει τις ιατροφαρμακευτικές και νοσοκομειακές δαπάνες σε περίπτωση ασθένειας ή ατυχήματος στον εθελοντή κατά την εκτέλεση της εθελοντικής απασχόλησής του.

    Οι ιδρυτές μιας Κοινωφελής Οργάνωσης Πολιτών συνήθως προσφέρουν εθελοντικά στους σκοπούς της χωρίς να διαθέτουν και την οικονομική επιφάνεια να ανταπεξελθούν σε μη προβλεπόμενες δαπάνες σε περίπτωση ατυχήματος ή ασθένεια εθελοντών. Προτείνουμε οι παρούσες διατάξεις να αφορούν μόνο επιδοτούμενες ( από την πολιτεία ή άλλους φορείς ) δράσεις στις οποίες θα διαθέτονται ρητώς πόροι για την περίπτωση ασθένειας ή ατυχήματος των εθελοντών. Σε περιπτώσεις που οι δράσεις πραγματοποιούνται χωρίς την εξασφάλιση πόρων αλλά γίνονται προσφέροντας εθελοντικά θα πρέπει οι εθελοντές να αναλαμβάνουν με προσωπική ευθύνη την κάλυψη των εξόδων σε περίπτωση ατυχήματος ή ασθένειας όπως το πράττουν και τα μέλη ( ιδρυτικά ή μη) της Κοινωφελής Οργάνωσης. Τα μέλη σίγουρα θα συμβάλουν σύμφωνα με την οικονομική τους δυνατότητα.

    Επίσης για την κάλυψη ατυχημάτων ή ασθένειας κατά την εκτέλεση της εθελοντικής απασχόλησης θα μπορούσε να σχηματιστεί ένα κοινό ταμείο στο οποίο θα συνεισφέρουν όλες οι Κοινωφελείς Οργανώσεις Πολιτών προσφέροντας ένα μικρό μέρος από τυχόν επιδοτήσεις που θα τους διατεθούν για κάποια δράση όπως θα δίνετε η δυνατότητα με νομοθετική ρύθμιση σε αυτή την πρόταση νόμου.

    Για αυτό το λόγο αλλά και για την αναγκαία επικοινωνία και διάλογο των Δημόσιων Αρχών με τις Κοινωφελείς Οργανώσεις Πολιτών η παρούσα πρόταση νόμου θα μπορούσε να προβλέπει την δημιουργία μιας ένωσης Κοινωφελών Οργανώσεων Πολιτών από τις ίδιες τις οργανώσεις ως νομίμου εκπροσώπου τους

    Λουκάς Μπρέχας
    για το μη κερδοσκοπικό Δίκτυο
    Κοινωνικής Αλληλεγγύης &
    Περιφερειακής Ανάπτυξης

    http://www.diktio-kapa.dos.gr

    Μια γέφυρα για την προώθηση στον τόπο μας
    του συνεταιριστικού κοινωνικοοικονομικού μοντέλου
    το οποίο έχει στο επίκεντρό του τις ανάγκες των ανθρώπων

  • 3 Οκτωβρίου 2014, 19:32 | ΚΟΥΛΙΖΑΚΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ

    Εάν ένας άνεργος επιθυμεί να προσφέρει εθελοντική εργασία στο αντικείμενο γνώσεων και εκπαίδευσής του, δεν μπορεί εν συνεχεία με το υφιστάμενο νομικό καθεστώς να αναγνωριστεί σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ η εμπειρία ή προυπηρεσία που απέκτησε κατα τη διάρκεια της εθελοντικής εργασίας του ακόμα και αν αυτή την έχει προσφέρει στα πλαίσια δράσεων του δημόσιου τομέα (στενού ή ευρύτερου). Δηλαδή δεν μπορεί κάποιος να μοριοδοτηθεί για προυπηρεσία αν αυτή την έχει προσφέρει αμισθί. Θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη μοριοδότησης απο το ΑΣΕΠ της εθελοντικής εργασίας έστω με κάποιες προυποθέσεις. Ο άνεργος όση αμισθί εργασία και να προσφέρει προς το κράτος και τη κοινωνία, δεν πρόκειται να αποκτήση ποτέ αναγνώριση αυτής της προυπηρεσίας του για να μπορέσει να συναγωνιστεί με ίσους όρους τον ήδη έχοντα μισθωτή ή ως ελευθέρου επαγγελματία προυπηρεσία.