• Σχόλιο του χρήστη 'Νικόλαος' | 18 Μαρτίου 2015, 18:41

    1)Όσον αφορά την κατάργηση της εξέτασης της ξένης γλώσσας επιλογής (μετάφραση), καθώς και τη δυνατότητα συμμετοχής στον εισαγωγικό διαγωνισμό της ΕΣΔΔΑ με κατοχή πιστοποιητικού άριστης γνώσης της Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής και Ισπανικής γλώσσας, νομίζω ότι η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης λειτούργησε ορθά, γιατί ο νόμος 4305/2014 ανάγκασε πολλούς υποψηφίους νέους και παλαιούς να προετοιμαστούν σε περιορισμένο χρόνο για να προλάβουν τις ημερομηνίες και να δώσουν το Νοέμβριο εξετάσεις για την απόκτηση πιστοποιητικού άριστης γνώσης στην Αγγλική Γλώσσα, ασχέτως αν τελικά ως μεταβατική διάταξη στο νόμο 4305/2014 συμπεριελήφθησαν μόνο για τον ΚΔ' εισαγωγικό διαγωνισμό της ΕΣΔΔΑ και τα πιστοποιητικά άριστης γνώσης της Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής και Ισπανικής γλώσσας Σε μια πολλαπλόγλωσση Ευρώπη η νοοτροπία της κυριάρχης γλώσσας - εν προκειμένω της Αγγλικής είναι λανθασμένη. Στα τμήματα Ξένων Γλωσσών και Φιλολογιών, πλήν του τμήματος Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και Διερμηνείας στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, το μάθημα της μετάφρασης, είτε είναι μάθημα επιλογής, είτε δεν προβλέπεται στα προγράμματα σπουδών. 2) Όσον αφορά τα 2 στάδια, τουλάχιστον για το προκαταρκτικό - πρώτο στάδιο θα πρέπει να εφαρμοστεί για τους υποψήφιους από την επαρχία το άρθρο 17 παρ. 8 του Π.Δ. 57/2007 που προβλέπει εξεταστικά κέντρα μακριά από την πρωτεύουσα, εάν η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης αντιλαμβάνεται τα έξοδα μετακινήσεων και διαμονής των ανέργων υποψηφίων που κατοικούν στην επαρχία και ενδιαφέρεται έμπρακτα για τη μη οικονομική αιμορραγία των υποψηφίων και των οικογενειών τους. Διαχρονικά το άρθρο 17 παρ. 8 του Π.Δ. 57/2007 ουδέποτε εφαρμόστηκε. 3) Όσον αφορά την εξεταζόμενη ενότητα Γνώσεις και Δεξιότητες θα πρέπει να διευκρινιστεί άμεσα, μέσω Υπουργικής Απόφασης, ύστερα από γνώμη του Δ.Σ. του Ε.Κ.Δ.Δ.Α. μετά την ψήφιση του νόμου, ή εντός του νόμου, το περιεχόμενό της, εκτός αν θα ισχύσει η παλαιά διατύπωση του νόμου 4305/2014 για τη συγκεκριμένη ενότητα (Βασικές γνώσεις σχετικές με τη νεότερη και τη σύγχρονη οικονομική και πολιτική ιστορία, τις διεθνείς οικονομικές σχέσεις και τους διεθνείς οικονομικούς οργανισμούς, τους θεσμούς, τα όργανα και το πλαίσιο λειτουργίας της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τον πολιτισμό, όπως εκφράζεται μέσα από τις επιστήμες, τις τέχνες και τα γράμματα...Δεξιότητες, όπως η ορθή χρήση της ελληνικής γλώσσας και η ικανότητα κατανόησης γραπτού λόγου, η αναλυτική σκέψη και η κριτική ικανότητα, η επεξεργασία πληροφοριών, η ταχύτητα και ακρίβεια αντίληψης, καθώς και βασικές νοητικές δεξιότητες). Παραμένει αδιευκρίνιστο εάν η συγκεκριμένη ενότητα θα εξετάζεται στο πρώτο - προκαταρκτικό στάδιο ή στο τελικό - δεύτερο στάδιο μαζί με τον Φάκελο Επίκαιρου Θέματος. 4) Όσον αφορά την εξεταζόμενη ενότητα Φάκελος Επίκαιρου Θέματος, το γεγονός ότι δεν καλύπτει συγκεκριμένη ύλη, ενώ θα μπορούσε να προστεθεί ένας φάκελος επιλογής με συγκεκριμένη ύλη (Περιβάλλον – Ποιότητα Ζωής, Διεθνείς Οικονομικές Σχέσεις, Εφαρμοσμένη Πληροφορική, Κοινωνική Διοίκηση, Οικονομική του Χώρου και Περιφερειακή Πολιτική) δημιουργεί ερωτηματικά... Όσον αφορά την προφορική εξέταση της ενότητας Φάκελος Επίκαιρου Θέματος, η διατύπωση ότι ο υποψήφιος καλείται μέσα σε σύντομο διάστημα να αξιοποιήσει τις γνωστικές και τις ψυχολογικές του δεξιότητες σε συνθήκες πίεσης, χρήζει περαιτέρω διευκρίνησης... 5)Επιπλέον, χρήσιμο θα ήταν να καθοριστεί στο σχέδιο νόμου το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί μεταξύ του προκαταρκτικού - πρώτου και του τελικού - δεύτερου σταδίου, εφόσον επιστρέφουμε στο παλαιό σύστημα των δύο σταδίων, ώστε να γνωρίζουν οι υποψήφιοι πόσο χρονικό διάστημα διαθέτουν για την προετοιμασία τους για το τελικό - δεύτερο στάδιο. 6) Τα 2 στάδια είναι θεμιτά, αλλά η διατύπωση στην αιτιολογική έκθεση ότι ο διαγωνισμός καθίσταται λιγότερο ψυχοφθόρος για τους υποψηφίους, καθώς και ότι αποτελεί, σύμφωνα πάντα με την αιτιολογική έκθεση, προσπάθεια περιορισμού της οικονομικής αιμορραγίας των υποψηφίων και των οικογενειών τους, κατά την προσωπική μου γνώμη, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Η πλειονότητα των υποψηφίων θα προστρέξει αναγκαστικά στα φροντιστήρια, εν μέσω συνεχών αλλάγων στην διαγωνιστική διαδικασία, διότι διαχρονικά από τη σύσταση της ΕΣΔΔ το 1983, ουδεμία κυβέρνηση φρόντισε να θεσπίσει κρατικά προπαρασκευαστικά κέντρα, εντός των πανεπιστημίων, έναντι συμβολικού ποσού, για την προετοιμασία των υποψηφίων, όπως συμβαίνει για τη Γαλλική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης την ΕΝΑ. Μια αρχική πρόταση θα ήταν το ΙΝΕΠ, το ΠΙΝΕΠΘ, καθώς και τα Αυτοτελή Τμήματα Εκπαίδευσης που λειτουργούν στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις της χώρας να διοργανώνουν σεμινάρια προετοιμασίας, έναντι συμβολικής αμοιβής, για το διαγωνισμό της ΕΣΔΔΑ. 7) Τέλος, χρήσιμο θα ήταν στο σχέδιο νόμου να καθοριστούν σταθερές ημερομηνίες για τη διενέργεια του διαγωνισμού της ΕΣΔΔΑ, εφόσον ο διαγωνισμός είναι ετήσιος.