• Σχόλιο του χρήστη 'kostas papadopoulos' | 12 Νοεμβρίου 2009, 00:24

    Πιστεύω ότι η κατάργηση της μοριοδότησης των επιπλέον του ενός μεταπτυχιακών τίτλων δεν κινείται στην σωστή κατεύθυνση. Ουσιαστικά προτρέπει έμμεσα πολούς νέους κατόχους μεταπτυχιακών διπλωμάτων να συνεχίσουν για απόκτηση διδακτορικού παρά να προσπαθήσουν ενταχθούν στην αγορά εργασίας. Άλλωστε γιατί να μοριοδοτείται τόσο πολύ ένας κάτοχος διδακτορικού, όταν είναι σχεδόν σίγουρο ότι τις γνώσεις που απέκτησε δεν πρόκειται να τις αξιοποιήσει σχεδόν πουθενά στο δημόσιο. Οι περισσότεροι που θέλουν να κάνουν ένα σοβαρό διδακτορικό πηγαίνουν στο εξωτερικό Υποθέτω ότι παγκοσμίως οι περισσότεροι κάτοχοι σοβαρών διδακτορικών δεν εργάζονται ούτε θα ήθελαν να εργαστούν σε μια δημόσια υπηρεσία με 1000 ευρώ μισθό, αλλά σε ερευνητικά κέντρα ή πανεπιστημία μιας και αυτός είναι ο τομέας που αξιοποιεί τα προσόντα τους. Στην Ελλάδα έχουμε φτάσει δυστυχώς σε σημείο να δίνουμε διδακτορικά με το τσουβάλι, όταν δεν υπάρχουν ανεπτυγμένες υποδομές έρευνας για την απορρόφηση των διδακτόρων. Άλλωστε η απόκτηση διδακτορικού στην Ελλάδα όχι μόνο διαρκεί πάρα πολλά χρόνια συνήθως πέντε (διότι τα 3 έτη είναι μόνο στα χαρτιά γραμμένα), αλλά και οι συνθήκες διεξαγωγής της έρευνας τις περισσότερες φορές είναι άθλιες. Οι υποτροφίες που δίνει το κράτος δεν αρκούν ούτε για τις βασικές ανάγκες, αλλά και να θες να εργαστείς παράλληλα με το διδακτορικό είναι μάλλον ουτοπία, μιας και τα ερευνητικά προγράμματα είναι ελάχιατα. Θα φτάσουμε σε σημείο οι οικογένεις να τρέφουν και να σπουδάζουν τα παιδιά τους μέχρι 35 ετών για μια θέση στο δημόσιο.