• Σχόλιο του χρήστη 'Marina' | 19 Μαρτίου 2015, 15:21

    Όλοι μιλούν για ‘διαφάνεια’… Τελικά, η διαφάνεια όπως αυτή εκλαμβάνεται από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία είναι κάτι τελείως υποκειμενικό…. Οι δικές μου ενστάσεις πάνω στις ‘αλλαγές’ , τις οποίες επιθυμεί να εισάγει η παρούσα ηγεσία είναι: 1. Ο φάκελος επίκαιρων θεμάτων. Πώς προσδιορίζονται τα επίκαιρα θέματα χρονικά αλλά και θεματικά; 2. Με ποια κριτήρια θα μπορούσε άραγε να αξιολογηθεί το γραπτό ενός τέτοιου φακέλου με τόσο ευρεία και ακαθόριστη θεματολογία; Πώς θα μπορούσε ένας υποψήφιος να απαντήσει σε ερωτήσεις επίκαιρων θεμάτων στην προφορική εξέταση; Και αν ο εξεταστής έχει διαφορετική άποψη … τότε;; Θα μπορούσε άραγε να είναι κάποιος τόσο αντικειμενικός στην κρίση του και στη βαθμολόγησή του όταν δεν υπάρχει εξεταστέα ύλη ;; Σίγουρα η κριτική σκέψη είναι μέρος του εισαγωγικού διαγωνισμού αλλά σε συνδυασμό με μια συγκεκριμένη ύλη…. Οι αντιφατικές απόψεις θεωρούνται η θεμέλιος λίθος της Δημοκρατίας αλλά όταν κάνουμε λόγο για τέτοιου είδους εξετάσεις τότε υπάρχει πρόβλημα…. Ποιος μπορεί να εγγυηθεί την αντικειμενικότητα, την αμεροληψία και τον σεβασμό στις διαφορετικές απόψεις μέσα σ’ένα κλίμα εξετάσεων, άγχους και αγωνίας από τη μεριά των υποψηφίων και κούρασης από την μεριά των εξεταστών;;; Μάλλον είναι πολύ δύσκολο να απαντήσει κανείς με σιγουριά και βεβαιότητα…. Επιπλέον, ποια είναι η ουσιαστική διαφορά του νόμου που ψηφίστηκε τον Οκτώβριο από αυτές τις τροποποιήσεις;;; Η ΕΝΑΠ τότε διαμαρτυρόταν ότι θίγεται το κύρος της Σχολής και ότι ο διαγωνισμός θα έχανε την αξιοπιστία του και τη διαφάνεια του…. Και τώρα τι;;; η επαναφορά των δυο σταδίων, η εισαγωγή αυτού του τόσο ‘ρευστού’ φακέλου και κυρίως η ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ του τεστ δεξιοτήτων αποκαθιστούν την ‘τιμή’ της Σχολής;;;…. Διατηρήθηκε το τεστ δεξιοτήτων και προτάθηκε ο φάκελος επικαιρότητας (ως προέκταση από το τεστ δεξιοτήτων του προηγ.νόμου)…. Άρα, ερωτώ ποια η διαφορά από τον προηγούμενο νόμο και ποιο σκοπό υπηρετεί ο φάκελος επικαιρότητας;… Ποια είναι η καινοτομία των συζητήσεων της ΕΝΑΠ και του κ. Κατρούγκαλου; ποια είναι η ειδοποιός διαφορά βάσει της οποίας «αποκαταστάθηκαν οι αδικίες» ;; Οι μεταρρυθμίσεις σε μια συνεχώς μεταβαλλόμενη κοινωνία είναι καλοδεχούμενες και λογικώς καμωμένες… Αλλά προς το καλύτερο και όχι προς το συμφέρον κάποιων που απλώς επιθυμούν να αλλάξουν κάτι έτσι χωρίς δεύτερη σκέψη , αυθαίρετα… Που είναι λοιπόν η συνέχεια του κράτους;; Που πήγε η δικαιολογημένη εμπιστοσύνη του διοικούμενου; Η χρηστή διοίκηση; Η αρχή της καλής πίστης του πολίτη;;;…. Υπάρχουν υποψήφιοι που προσπάθησαν πολύ για να μπορέσουν να συμμετάσχουν σ’αυτόν τον διαγωνισμό που του «έχουν αλλάξει τα φώτα»! Σπατάλησαν χρόνο και χρήμα , κόπο και δυνάμεις… Γιατί λοιπόν κύριοι ακυρώνετε έτσι τις ελπίδες και τα όνειρα αυτών των ανθρώπων; Γιατί δεν εισάγετε κάποιο άλλο μάθημα ή κάποια άλλη εξέταση με ορισμένο γνωστικό αντικείμενο ώστε να διασφαλίζεται με κάθε μέσο η 'αδιαβλητότητα' του εν λόγω διαγωνισμού; Οι προτάσεις μου ως προς την διατήρηση του φακέλου, ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο ‘αποδεκτός’ είναι: 1. Καθορισμός συγκεκριμένων θεματικών ενοτήτων επίκαιρων θεμάτων. 2. Κριτήρια αξιολόγησης για τη διόρθωση του γραπτού. 3. Κατάργηση προφορικής εξέτασης 4. Αξιοκρατικό σύστημα βαθμολόγησης (- βαρύτητας στη διαμόρφωση της τελικής βαθμολογίας) Τέλος, αυτός ο διαγωνισμός έτσι όπως εξελίσσεται και συνεχώς μεταβάλλεται προκαλεί ψυχολογικές μεταπτώσεις και καθίσταται τρομερά ψυχοφθόρος… Ας σταθεροποιηθεί επιτέλους ένα σύστημα εισαγωγής στη Σχολή και κυρίως ας δοκιμαστεί… Ο πόλεμος νεύρων και η τόση ένταση αποδιοργανώνουν και αποπροσανατολίζουν τους υποψηφίους …. Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι ‘φωτεινοί παντογνώστες’ ανήκουν στη σφαίρα της φαντασίας…