• Σχόλιο του χρήστη 'Γ. Γ.' | 19 Μαρτίου 2015, 15:51

    Εφόσον επιχειρείται ένας εξορθολογισμός του τρόπου εισαγωγής στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης θα πρέπει να αρθεί μία αδικία που υφίσταται εδώ και καιρό και αφορά τους εν ενεργεία δημοσίους υπαλλήλους που επιθυμούν μέσω της Σχολής να αναβαθμίσουν τις γνώσεις τους, να βελτιώσουν τη θέση τους και να εξελιχθούν υπηρεσιακά. Η Σχολή δημιουργήθηκε πάνω στη λογική της βελτίωσης της Δημόσιας Διοίκησης και για αυτό θα έπρεπε να λειτουργεί ως τέτοια, βελτιώνοντας το υπάρχον προσωπικό, και όχι ως ένας μηχανισμός διορισμού στο δημόσιο. Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια έχει εξελιχθεί σε ένα μηχανισμό διορισμού με αδυσώπητο ανταγωνισμό, οι δε δημόσιοι υπάλληλοι οι οποίοι συμμετέχουν στο διαγωνισμό είναι ελάχιστοι. Για αυτό και θα έπρεπε να επανέλθει η διάταξη που υπήρχε παλαιότερα για την ποσόστωση των ήδη υπηρετούντων δημοσίων υπαλλήλων στους σπουδαστές της Σχολής. Θα έπρεπε να υπάρχει ένα μόνιμο ποσοστό από τους εισακτέους ή και επιπλέον των εισακτέων που να προέρχεται υποχρεωτικά από τους ήδη υπηρετούντες δημόσιους υπαλλήλους οι οποίοι επιθυμούν να βελτιώσουν τις γνώσεις τους και να προσφέρουν περισσότερα στο δημόσιο, το οποίο υπηρετούν. Με την παρούσα διαδικασία, αυτοί αποθαρρύνονται αφού μπαίνουν σε μία διαδικασία υπερβολικά δυσανάλογου ανταγωνισμού, ο οποίος είναι εναντίον τους. Εξάλλου είναι άλλη η λογική της εισαγωγής ικανών στελεχών στη δημόσια διοίκηση και άλλη η λογική της επιλογής στελεχών για περαιτέρω εκπαίδευση, οπότε δεν μπορούν αυτές οι δύο κατηγορίες να διαγωνίζονται μαζί και από κοινού και με κοινούς όρους. Για αυτό το λόγο προτείνω να προστεθεί στο κείμενο που αντικαθιστά την παρ. 10 του άρθρου 17 του ν.4305/2014 και το εξής εδάφιο : "οι υπάλληλοι δημοσίων υπηρεσιών, ΝΠΔΔ και οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης που μετέχουν στο διαγωνισμό και είναι επιτυχόντες εισάγονται σε ποσοστό 40% επί του συνόλου των εισακτέων και με ξεχωριστούς πίνακες κατάταξης. Σε περίπτωση που το ποσοστό αυτό δεν καλυφθεί από ήδη υπηρετούντες δημοσίους υπαλλήλους λόγω ελλιπούς αριθμού επιτυχόντων, οι υπόλοιπες θέσεις δύναται να καλυφθούν από τις άλλες κατηγορίες επιτυχόντων με αντίστοιχη σειρά κατάταξης"