• Σχόλιο του χρήστη 'Μαρία' | 20 Μαρτίου 2015, 10:42

    Οι ενστάσεις μου δε διαφέρουν ουσιαστικά από τις ήδη αναρτημένες. Διαβάζοντας την αιτιολογική έκθεση μου γεννήθηκαν αρκετές απορίες σχετικά με την σκοπιμότητα της αλλαγής στον τρόπο εισαγωγής. Αναφέρεται ότι ένα από τα προβλήματα του διαγωνισμού είναι το κόστος των πέντε ενοτήτων από τον προηγούμενο τρόπο εξέτασης και στην ίδια παράγραφο καταλήγει ότι τελικά επαναφέρονται τα δύο στάδια, καθώς αυτό καταστούσε τον διαγωνισμό αδιάβλητο. Η καινούργια πρόταση είναι η εξέταση σε δύο κύρια μαθήματα, ένα τεστ δεξιοτήτων και μιας απροσδιόριστης μορφής και ύλης ενότητας, αυτής του Φακέλου. Οι ερωτήσεις μου είναι: 1.Πώς ακριβώς εξαλείφεται το κόστος των δύο τελικά πάλι σταδίων και γιατί η ύπαρξη δύο σταδίων συνδέεται με την διαφάνεια; 2.Γιατί η προφορική εξέταση θεωρείται ότι εξετάζει την ετοιμότητα των υποψηφίων υπό συνθήκες άγχους και αγωνίας;Θεωρείται πως η γραπτή εξέταση είναι υπό συνθήκες πλήρους ηρεμίας; 3.Και τελικά για πιο λόγο τροποποιείται μια διάταξη που δεν έχει εφαρμοστεί και κατά συνέπεια δεν έχει αξιολογηθεί εκ των αποτελεσμάτων της; Το κύρος και η διαβλητότητα των εξετάσεων είναι δύο δεδομένα που θα κριθούν ουσιαστικά και σε μεγάλο βαθμό από το περιεχόμενο των ερωτήσεων που θα τεθούν. Ο τρόπος εξέτασης είναι σίγουρα δείκτης εγκυρότητας του διαγωνισμού και κατ' επέκταση της σχολής, υπάρχουν όμως δεκάδες τρόποι έγκυρης εξέτασης, αν κοιτάξουμε όλους τους ευρωπαϊκούς διαγωνισμούς. Ας γίνει, λοιπόν, εστίαση στο ουσιαστικό κομμάτι της εξέτασης και επιτέλους ας σταθεροποιηθεί ο τρόπος εξέτασης, διότι οι συνεχείς αλλαγές μάλλον προς την αντίθετη κατεύθυνση από την επιθυμητή οδηγούν. Και κάτι τελευταίο: γνωρίζοντας τα προβλήματα του δημόσιου τομέα το προφορικό στοιχείο της εξέτασης μπορεί πολύ εύκολα συνειρμικά να συνδεθεί με πελατιακές σχέσεις, ακόμη και αν στην πράξη δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Ας μην εθελοτυφλούμε, λοιπόν. Ελέγξτε τη σκοπιμότητα της τροποποίησης.