• Σχόλιο του χρήστη 'Βαγγέλης από Βόλο' | 12 Νοεμβρίου 2009, 02:20

    Εν συντομία, Ο βαθμός του πτυχίου θεωρώ πως είναι ένα αναξιοκρατικό κριτήριο για πολλούς λόγους και ενδεικτικά αναφέρω δύο από αυτούς: 1. Είναι άδικη η σύγκριση βαθμών που εξαρτάτε από διαφορετικά πανεπιστήμια, τμήματα και καθηγητές! 2. Είναι διαφορετικό όταν ένας μαθητής τελειώνει την σχολή του στα 4 ή 5 χρόνια με έναν άλλο που το τελειώνει σε 7 ή περισσότερα χρόνια προκειμένου να βγάλει ένα καλό βαθμό. Εάν οπωσδήποτε πρέπει να χρησιμοποιηθεί ο βαθμός του πτυχίου για την αξιολόγηση του υποψηφίου προτείνω ο βαθμός του να πολλαπλασιάζεται με έναν συντελεστή που θα προκύπτει από το τεστ δεξιοτήτων. Εάν για παράδειγμα κάποιος αποφοιτήσει με 9,5 από ένα πανεπιστήμιο (Βουλγαρία) και γράψει στο τεστ δεξιοτήτων 45% τότε ο βαθμός του θα πρέπει να μειωθεί. Ένας πιθανός τρόπος είναι ο εξής: 9,5-(9,5-4,5)/2 = 7,0. Αντίθετα ένας απόφοιτος ενός “αυστηρού πανεπιστημίου” που θα αποφοίτησε με 6 και έχει γράψει στο τεστ δεξιοτήτων 90% ο βαθμός του θα μπορούσε να γίνει 6 - (6-9)/2 = 7,5. Με αυτόν τον τρόπο: • Επιβραβεύεται ο κόπος των απόφοιτων που διαβάσανε σκληρά για την απόκτηση ενός πτυχίου με καλό βαθμό και • Δεν τιμωρούνται εκείνοι οι απόφοιτοι που ενώ το άξιζαν για τον έναν ή άλλο λόγο δεν αποφοίτησαν με τον βαθμό που άξιζαν.