• Σχόλιο του χρήστη 'Χρήστος' | 20 Μαρτίου 2015, 14:17

    Έχοντας διαβάσει όλα τα σχόλια και τις προτάσεις, θα ήθελα να προσθέσω κι εγώ τις παρατηρήσεις μου. Από ότι καταλαβαίνω, η συντριπτική πλειοψηφεία δείχνει ενδιαφέρον αποκλειστικά για το κομμάτι της διεξαγωγής του διαγωνισμού. Ελάχιστοι σχολιάζουν τις υπόλοιπες αλλαγές που προτείνονται, κάτι που μπορεί να σημαίνει 2 πράγματα: είτε είναι απόλυτα ευχαριστημένοι είτε πολύ απλά δεν ενδιαφέρονται. Όσον αφορά το διαγωνισμό και όντας υποψήφιος που έχω ξεκινήσει την προετοιμασία μου απο τον Ιανουάριο του 2014, θα ήθελα να προτείνω τα εξής: 1) Σταθεροποίηση των ημερομηνιών του διαγωνισμού. Είναι απαράδεκτο να συνδέεται η διεξαγωγή του διαγωνισμού με τις εκάστοτε πολιτικοοικονομικές εξελίξεις. Η χώρα από ότι φαίνεται θα αργήσει να ανακτήσει την πολιτική της σταθερότητα. Θα πρέπει να σταματά η λειτουργία των πάντων κάθε ένα, δύο ή τρία χρόνια; 2) Ανακοίνωση της ύλης σε εύλογο χρονικό διάστημα πριν τη διεξαγωγή του διαγωνισμού. Γενικότητες όπως αυτές που διατυπώθηκαν στην αλλαγή του διαγωνισμού το Νοέμβριο του 2014 αλλά και στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο δεν ωφελούν ούτε τους υποψήφιους στην προετοιμασία τους αλλά ούτε και την ίδια τη διοίκηση. 3) Δεν μπορώ να εκφράσω γνώμη για το αν είναι σωστή ή όχι η διεξαγωγή σε ένα στάδιο καθώς δεν εφαρμόστηκε ποτέ. Παρόλα αυτά θεωρώ απαράδεκτη την αλλαγή 2 φορές της μορφής του διαγωνισμού μέσα σε ένα έτος. 4) Όσον αφορά την προφορική εξέταση, γνωρίζω πρόσωπα που δεν την θεωρούσαν αρνητική στην προηγούμενη μορφή της (μάθημα επιλογής με συγκεκριμένο περιεχόμενο και ύλη). Αλλά σε καμία περίπτωση δεν νομίζω πως το τελείως άγνωστο και αχανές περιεχόμενο του "Επίκαιρου θέματος" βοηθάει στη διαφάνεια του διαγωνισμού. Θα πρέπει να αποφασίσουν οι διοικούντες εάν επιθυμούν υποψήφιους καλά προετοιμασμένους ή υποψήφιους καθαρά τυχερούς, που απλά θα τους "κάτσει" η ερώτηση επικαιρότητας. 5) Σαφώς και θεωρώ πως η ξενη γλώσσα είναι βασικό στοιχείο για οποιονδήποτε εργαζόμενο στην σημερινή παγκοσμιοποιημένη κοινωνία. Όμως, η κατάθεση ένος πτυχίου γλωσσομάθειας ή η εξέταση της με μερικές ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής αγνώστου επιπέδου, δεν νομίζω ότι αποτελεί επίδειξη γνώσης του υποψηφίου. Επομένως δεν θα θεωρούσα αρνητική μια σοβαρή εξέταση τής (ακόμα και με την προηγούμενη μορφή της). Αλλά ακόμα κι έτσι, θα πρέπει να τεθεί ένα "όριο" στην επιλογή κειμένων καθώς στους τελευταίους διαγωνισμούς όντως τα θέματα ήταν άστοχα και υπερβολικά. Από όσο γνωρίζω μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού της Σχολής αλλά και του διαγωνισμού προέρχεται από κονδύλια της Ευρωπαϊκης Ένωσης. Η προηγούμενη σειρά σχεδόν ολοκλήρωσε την εκπαίδευσή και δεν υπάρχει επόμενη. Πως θα δικαιολογηθούν λοιπόν τα ποσά που εισπράχθηκαν για όλο το προηγούμενο έτος; Εάν θέλουμε να μας θεωρούν μια κανονική χώρα και όχι μπανανία, ακόμα και αυτές οι "λεπτομέριες" μπορούν να κάνουν την διαφορά.