• Σχόλιο του χρήστη 'Θανάσης Π.' | 22 Μαρτίου 2015, 08:32

    Επανεκκίνηση λειτουργίας του δημοσίου με μια ολική κινητικότητα και μια καθολική αποκατάσταση αδικιών. Συμφωνώ να αποκατασταθούν γρήγορα οι πρόσφατες αδικίες. Πιστεύω όμως ότι υπάρχουν και πιο διαχρονικές αδικίες καθώς και προβλήματα στη στελέχωση των υπηρεσιών, ειδικά στην Περιφέρεια. Οι διατάξεις αυτές λειτουργούν στη λογική των προηγούμενων νόμων περί διαθεσιμότητας, έστω και στην αντίθετη κατεύθυνση. Καλύτερα είναι να επιλέξουμε άλλο μονοπάτι παρά να γυρίσουμε πίσω εκεί που χάσαμε το δρόμο με σκοπό να βρούμε άλλο δρόμο. Αναφέρεται ότι πρέπει οι υπηρεσίες να δηλώσουν το προσωπικό που δύναται να καλυφθεί από υπαλλήλους που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής αλλά εγώ νομίζω ότι οι περισσότερες υπηρεσίες μπορούν στην ουσία να δηλώσουν απλά τις πραγματικές ανάγκες τους. Η πρότασή μου τελικά είναι καταρχήν να γίνει οπωσδήποτε χρήση τεχνολογιών πληροφορικής για φορείς και υπαλλήλους και να θεσπιστεί μια γενικότερη κινητικότητα για την συνολική κάλυψη των αναγκών στην οποία να έχουν προτεραιότητα αυτοί που ανήκουν στο πεδίο εφαρμογής του προτεινόμενου νόμου. Δεν είναι δυνατόν κάθε δέκα ημέρες να ζητάμε τις ελλείψεις σε προσωπικό, οι ελλείψεις κάθε υπηρεσίας πρέπει να είναι πάντα διαθέσιμες με το πάτημα ενός κουμπιού όπως και τα ονόματα όλων των υπαλλήλων που επιθυμούν και έχουν τα προσόντα να καταλάβουν αυτές τις θέσεις. Για παράδειγμα αν στην Περιφέρεια Χ χρειάζονται ένα Μηχανικό και δεν υπάρχει διαθέσιμος να τον καλύψει γιατί να παραμείνει κενή η θέση και να μην υπάρχει ευελιξία στο πεδίο εφαρμογής να πάει μια μητέρα που εργάζεται σε κρατικό νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου (ΝΠΙΔ) στην Αθήνα και ο σύζυγός της εργάζεται στην Περιφέρεια Χ (συνυπηρέτηση). Σήμερα είναι θεσμικά αδύνατον να γίνει αυτό. Υπάρχουν κάποιες ειδικές διατάξεις που δίνουν σε μερικούς μια ελπίδα αλλά όλες οι αιτήσεις θα φτάνουν μέχρι το ΓΛΚ όπου και τελειώνουν. Δηλαδή να επεκταθεί η κινητικότητα για κάλυψη των αναγκών των υπηρεσιών με ταυτόχρονη αποκατάσταση διαχρονικών αδικιών και με κριτήρια κοινωνικά κλπ. Υπάρχουν κλειστές υπηρεσίες που δεν μπορούν να καλύψουν κενές θέσεις, στις οποίες κάποιοι με τα κατάλληλα προσόντα εκλιπαρούν να μεταφερθούν αλλά αδυνατούν να μετακινηθούν λόγω έλλειψης θεσμικής (διατάξεις κινητικότητας) και δημοσιονομικής ευελιξίας (κάλυψη πιστώσεων). Και τονίζω τέλος ότι πρέπει να προηγηθεί η ολική κινητικότητα των όποιων νέων προσλήψεων δεδομένου ότι με το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο φαίνεται πιο εύκολο να εγγραφεί πίστωση για νέα προσληψη παρά για μεταφορά υπαλλήλου που διορίστηκε με ΑΣΕΠ στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.