• Σχόλιο του χρήστη 'Α.Π.' | 22 Μαρτίου 2015, 18:23

    Προσωπικά πιστεύω ότι καλώς καταργήθηκε η εξέταση (γραπτή και προφορική) της ξένης γλώσσας ήδη με τον νόμο 4305/2014. Επρόκειτο για μια διαδιακασία εξαιρετικά προβληματική, όπως άλλωστε αναφέρεται και στην αιτιολογική έκθεση του εν λόγω νομοσχεδίου (η συντριπτική πλειονότητα των ενστάσεων των υποψηφίων αφορούσε ακριβώς την εξέταση της ξένης γλώσσας). Εκτός αυτού, αδυνατώ να κατανοήσω γιατί κάποιοι θεωρούν εκ των ων ουκ άνευ την επαναφορά της εξέτασης της ξένης γλώσσας, τη στιγμή που η πλειονότητα των υποψηφίων ανήκει στην, κατά κοινή ομολογία, "πιο μορφωμένη γενιά", με τα περισσότερα τυπικά προσόντα, τη γενιά εκείνη παιδιών με δύο και τρία πτυχία ξένων γλωσσών, για την απόκτηση των οποίων κόπιασαν και οι ίδιοι, αλλά και οι οικογένειές τους. Γιατί θα πρέπει δηλαδή οι ίδιοι άνθρωποι να υποβάλλονται συνεχώς σε εξεταστικές διαδικασίες, προκειμένου να αποδείξουν γνώσεις, τις οποίες έχουν ήδη κατακτήσει; Όσο για το επιχείρημα σύμφωνα με το οποίο η εξέταση πρέπει να επανέλθει γιατί το πτυχίο δεν αποδεικνύει τίποτε άλλο παρά ότι κάποιος κάποτε ήταν άριστος γνώστης ξένης γλώσσας (και άρα υπονοείται ότι σήμερα ενδεχομένως να μην είναι πλέον), καταρρίπτεται, καθώς το πρόγραμμα σπουδών της σχολής περιλαμβάνει και διδασκαλία ξένης γλώσσας. Συνεπώς, η απαιτούμενη για τη σχολή εξειδίκευση μπορεί να λάβει χώρα στο πλαίσιο του προγράμματος σπουδών της σχολής (ενδεχομένως με κάποια αναδιάρθωσή του). Ως εκ τούτου, θεωρώ ότι το Υπουργείο κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, θέτοντας ως προϋπόθεση απλώς την προσκόμιση πτυχίου ξένης γλώσσας. Σε ό,τι πάντως αφορά την επαναφορά των δύο σταδίων και του φακέλου επίκαιρου θέματος (η ύλη του οποίου παρεπιμπτόντως αγνοείται), οι σχετικές ρυθμίσεις δε συμβάλλουν προς την κατεύθυνση της αξιοκρατίας και της διαφάνειας. Η προφορική εξέταση δεν μπορεί να εγγυηθεί ούτε το ένα ούτε το άλλο. Γιατί να αίρεται η ανωνυμία του υποψηφίου(κάτι που διασφαλίζει η γραπτή εξέταση); Γιατί οι εξεταστές να γνωρίζουν τα στοιχεία του; Γιατί ενδεχομένως να γνωρίζουν τη σχολή από την οποία αποφοίτησε ή τη σειρά με την οποία κανείς περνά από το πρώτο στάδιο στο δεύτερο; Κάπως έτσι η αξιοκρατία φεύγει από το παράθυρο. Συνεπώς, πρόβλεψη για προφορική εξέταση δε θα πρέπει να υπάρχει, για να διασφαλιστεί το αδιάβλητο της διαδικασίας.