• Σχόλιο του χρήστη 'Υποψήφια' | 23 Μαρτίου 2015, 14:19

    Το παρόν σχέδιο νόμου σχετικά με την εισαγωγή στην Ε.Σ.Δ.Δ.Α. είναι προφανές ότι όχι μόνο διατηρεί το νόμο του κ. Μητσοτάκη (για τον οποίο είχαν γίνει συζητήσεις επί συζητήσεων κι είχαν εκφραστεί πολλές αντιδράσεις) αλλά τον ενισχύει, προσθέτοντας σε αυτόν μία επιπλέον εξέταση ενός φακέλου αορίστου και αμφιβόλου ποιότητας, καθιστώντας τον επικείμενο διαγωνισμό εντελώς αδιαφανή. Σε κάθε περίπτωση, πλήττεται ένας διαγωνισμός που είχε λειτουργήσει αξιοκρατικά για πολλά χρόνια με τις επερχόμενες αλλαγές, γεγονός που η νεα κυβέρνηση έπρεπε να λάβει αυστηρά υπόψη της, δεδομένου ότι ο διαγωνισμός αποτελεί πλέον τη μοναδική νόμιμη οδό στελέχωσης της Δημόσιας Διοίκησης με ικανά στελέχη και δεδομένου ότι η νέα κυβέρνηση εξήγγειλε εξ' αρχής μεταρρυθμίσεις προς την κατεύθυνση "εκδημοκρατισμού" της Δημόσιας Διοίκησης. Οι μεταρρυθμίσεις αυτές, ωστόσο, συνίσταντο, όπως φαίνεται, στη διατήρηση των αλλαγών της προηγούμενης κυβέρνησης, χωρίς περαιτέρω επιθυμία σοβαρής ενασχόλησης με το ζήτημα, παρά τις πιέσεις από τη σχολή αποφοίτων της Ε.Σ.Δ.Δ.Α. για διατήρηση της εισαγωγικής διαδικασίας ως είχε. Είναι δε προφανές ότι η εισαγωγή προφορικής εξέτασης ενός φακέλου με αδιευκρίνιστη ύλη προκειμένου να ελεγχθούν οι "ψυχολογικές αντοχές" του υποψηφίου υπό καθεστώς πίεσης (από ποιόν άραγε;) κάθε άλλο παρά κινείται προς την κατεύθυνση του εκδημοκρατισμού του θεσμού. Επίσης, η αιτιολογία εισαγωγής ενός τεστ δεξιοτήτων για "υποψηφίους θετικών επιστημών" οι οποίοι, κατά την αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, αδικούνται έναντι των υποψηφίων άλλων επιστημών είναι αμφίβολης σημασίας επίσης. Ο διαγωνισμός έχει αποδείξει έως τώρα ότι στην σχολή εισάγονταν και υποψήφιοι θετικών επιστημών οι οποίοι εδύναντο να ανταποκριθούν εξίσου καλά στις εισαγωγικές εξετάσεις με υποψηφίους θεωρητικών επιστημών. Άλλωστε, αυτό που θα έπρεπε να κρίνεται είναι η αναλυτική ικανότητα των υποψηφίων και η κρίση τους ως προς συγκεκριμένες θεματικές ενότητες ΣΧΕΤΙΚΕΣ με το αντικείμενο το οποίο θα κληθούν αργότερα να υπηρετήσουν, οι οποίες μόνο μέσα από τη συγγραφή δοκιμίων και την ανάλυση του λόγου μπορούν να αποδειχθούν. Πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη δε το γεγονός ότι υπάρχουν υποψήφιοι οι οποίοι αφιερώνουν χρόνο και χρήμα για να ασχοληθούν σοβαρά με το διαγωνισμό και οι οποίοι βρίσκονται συνεχώς εν αναμονή νέων εξελίξεων, διευκρινήσεων και περιμένουν την υιοθέτηση μιας σοβαρής και ξεκάθαρης στάσης από το υπουργείο ω προς το θέμα αυτό. (δεδομένου ότι ο διαγωνισμός υποτίθεται ότι είναι "ετήσιος", γεγονός που δεν τηρείται στην πράξη). Τέλος, δεδομένης της αντίδρασης που είχε εκφράσει η κυβέρνηση κατά την ψήφιση του νόμου του κ. Μητσοτάκη, το λιγότερο που μπορούσαμε να αναμένουμε όλοι οι υποψήφιοι είναι η διατήρηση της παλιάς αξιοκρατικής διαδικασίας εισαγωγής στη σχολή, η οποία εφαρμοζόταν μέχρι και το 2013. Σε καμμία περίπτωση όμως, δεν αναμέναμε διατήρηση του νόμου, ενίσχυσή του με ακόμη πιο αδιαφανείς διαδικασίες και έλλειψη παροχής διευκρινήσεων οι οποίες οπωσδήποτε πρέπει να δοθούν στις εντελώς αόριστες διαδικασίες που προβλέπονται. παρακαλώ όπως ληφθεί υπόψη πριν την ψήφιση ενός αορίστου νομοσχεδίου το κατά πόσο όλα όσα αυτό προβλέπει μπορούν να έχουν πρακτική εφαρμογή, χωρίς να πλήττεται η διαφάνεια ως προς τη διαδικασία εισαγωγής. ευχαριστώ.