• Σχόλιο του χρήστη 'spyros a.t aspropyrgoy' | 23 Μαρτίου 2015, 21:04

    Το τελικό κείμενο-πρόταση της ανοιχτής δημόσιας διαβούλευσης του dimastin.gr Σας παρουσιάζουμε το ΤΕΛΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ - ΠΡΟΤΑΣΗ, όπως διαμορφώθηκε από τα σχόλια των Δημοτικών Αστυνομικών που συμμετείχαν στη Ανοιχτή Δημόσια Διαβούλευση που οργάνωσαν συνάδελφοι πρώην Δημοτικοί Αστυνομικοί και φιλοξένησε το dimastin.gr. Το παρακάτω κείμενο θεωρούμε οτι αντιπροσωπευει έναν μεγάλο αριθμο Δημοτικών Αστυνομικών, αν όχι όλους. Προτείνουμε μάλιστα, σε όσους από σας έχετε πρόσβαση σε...υψηλά κλιμάκια της κυβέρνησης, να το προωθήσετε κατάλληλα. Σας το παραθέτουμε μαζί με το σημείωμα των συντακτών του κειμένου. Εκ μέρους του dimastin.gr, σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας στην διαδικασία. Συναδέλφισσες, συνάδελφοι. Θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε για τη συμμετοχή στην κοινή προσπάθεια που κάναμε για κατάθεση μιας πρότασης που θα καλύπτει όσο το δυνατόν περισσότερους εξ ημών. Σας ανακοινώνουμε ότι λόγω έλλειψης χρόνου, δεν είναι δυνατόν να οργανωθεί η καταγραφή και η αντιστοίχιση των ονομάτων σε πιθανή ψηφοφορία. Για το λόγο αυτό, αποφασίστηκε να αναρτηθεί το συνταχθέν τελικό κείμενο και οι συμφωνούντες με αυτό, καλούνται να το καταθέσουν ως σχόλιο απ’ ευθείας στη δημόσια διαβούλευση για το άρθρο 25 του opengov.gr http://www.opengov.gr/ypes/?p=2550, παραθέτοντας το ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ τους καθώς και τον ΦΟΡΕΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ τους, όποιος και αν είναι αυτός. Με τη διαδικασία αυτή, τηρούμε την υπόσχεσή μας ότι ο καθένας θα εκπροσωπείται από τον εαυτό του. Ελπίζουμε ότι οι προτάσεις μας θα κατακλύσουν το opengov.gr http://www.opengov.gr/ypes/?p=2550 ΕΠΩΝΥΜΑ και θα είναι ένα ηχηρό μήνυμα ενότητας προς κάθε κατεύθυνση. Είμαστε πεπεισμένοι ότι με τον τρόπο αυτό, θα ληφθούν οι προτάσεις μας ΣΟΒΑΡΑ υπ’ όψιν. Ακολουθεί η πρόταση: Πρόταση για την Επανασύσταση Δημοτικής Αστυνομίας και άλλα θέματα. Με την ψήφιση του παρόντος νόμου οφείλουν να εκδοθούν παράλληλα τα προεδρικά διατάγματα και οι υπουργικές ή και οι κοινές υπουργικές αποφάσεις, βάσει των οποίων θα καθορίζονται οι αρμοδιότητες που θα ανατεθούν στους μεταταχθέντες υπαλλήλους σε κάθε φορέα επιλογής, με σκοπό την καλύτερη δυνατή ενημέρωση του προσωπικού της πρώην δημοτικής αστυνομίας κατά την εθελοντική επιλογή για μετάταξη ή διατήρηση της οργανικής τους θέσης. 1.α.Οι πρώην δημοτικοί αστυνομικοί που διορίστηκαν σε θέσεις που είχαν συσταθεί στην Ελληνική Αστυνομία με την υπ’ αριθμ. 6000/2/5250/8-π΄ από 12.12.2014 απόφαση του Προϊσταμένου Κλάδου Διοικητικής Υποστήριξης και Ανθρώπινου Δυναμικού/Α.Ε.Α. (ΦΕΚ Β΄ 3595) μετατάσσονται αυτοδίκαια σε θέσεις και κλάδους ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ, ΥΕ Διοικητικού με ειδίκευση Δημοτικής Αστυνόμευσης, που είχαν καταργηθεί με την παρ. 1 του άρθρου 81 του ν. 4172/2013 (Α΄ 167), εφόσον δηλώσουν ότι επιθυμούν να αλλάξουν φορέα και τόπο προτίμησης. 1.β. Όσοι υπάλληλοι επιλέξουν την παραμονή τους στην ΕΛ.ΑΣ, διατηρούν τις οργανικές θέσεις τους, έχουν δικαίωμα επιλογής τοποθέτησης στον τόπο συμφερόντων, εντάσσονται, εφόσον το επιθυμούν, πλήρως στο αστυνομικό προσωπικό μετά από ανάλογη εκπαίδευση ή δύνανται να επιλέξουν την ένταξή τους στην ΕΛ.ΑΣ ως πολιτικό προσωπικό, με τον βαθμό, κλάδο και μισθολογικό κλιμάκιο που κατείχαν κατά τη θέση τους σε διαθεσιμότητα, αναγνωρίζοντας αυτοδίκαια τις μισθολογικές ωριμάνσεις (μισθολογικό κλιμάκιο) κατά το χρονικό διάστημα από την ημέρα της διαθεσιμότητας έως και την έκδοση του νέου νόμου, καθώς και όσοι κατά την κινητικότητα, κατέλαβαν θέση ανώτερου κλάδου εφόσον κατείχαν τα τυπικά προσόντα, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 91 του νόμου 4172/2013 περί κινητικότητας, διατηρούν την θέση τους στον ανώτερο κλάδο. 2.α Οι υπάλληλοι που κατείχαν τις οργανικές θέσεις της παραγράφου 1α και επιλέγουν αλλαγή φορέα καταλαμβάνουν αυτοδίκαια τις επανασυσταθείσες θέσεις Δημοτικής Αστυνομίας, με τον βαθμό, κλάδο και μισθολογικό κλιμάκιο που κατείχαν κατά τη θέση τους σε διαθεσιμότητα, αναγνωρίζοντας αυτοδίκαια τις μισθολογικές ωριμάνσεις (μισθολογικό κλιμάκιο) κατά το χρονικό διάστημα από την ημέρα της διαθεσιμότητας έως και την έκδοση του νέου νόμου, καθώς και όσοι κατά την κινητικότητα κατέλαβαν θέση ανώτερου κλάδου εφόσον κατείχαν τα τυπικά προσόντα, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 91 του νόμου 4172/2013 περί κινητικότητας, διατηρούν την θέση τους στον ανώτερο κλάδο. Οι υπάλληλοι θα καταθέσουν αίτηση που υποβάλλεται εντός δέκα (10) ημερών από τη δημοσίευση του παρόντος στην Διεύθυνση Προσωπικού/Διοικητικού του Δήμου, στον οποίο ανήκαν οργανικά. Διορίζονται με Σχετική διαπιστωτική πράξη που εκδίδεται από το αρμόδιο προς διορισμό όργανο του οικείου Δήμου και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Δίνεται η επιλογή τόπου συμφερόντων με μεταφορά της θέσης αυτοδίκαια με την επιλογή τους. 2.β Υπάλληλοι που κατείχαν τις οργανικές θέσεις της παραγράφου 1, αλλά δεν επιθυμούν να καταλάβουν την επανασυσταθείσα κατά την παρ. 1α αρχική θέση τους, εφόσον καταθέσουν σχετική δήλωση εντός της ίδιας προθεσμίας των δέκα (10) ημερών στην Διεύθυνση Προσωπικού/Διοικητικού του Δήμου στον οποίο ανήκαν οργανικά, τοποθετούνται στο Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης σε συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ, ΥΕ Διοικητικού ανάλογα με το βαθμό, κλάδο και μισθολογικό κλιμάκιο που κατείχαν κατά τη θέση τους σε διαθεσιμότητα, αναγνωρίζοντας αυτοδίκαια τις μισθολογικές ωριμάνσεις (μισθολογικό κλιμάκιο) κατά το χρονικό διάστημα από την ημέρα της διαθεσιμότητας έως και την έκδοση του νέου νόμου, ή με τον ανώτερο κλάδο που κατέλαβαν σύμφωνα με το άρθρο 91 του νόμου 4172/2013 περί κινητικότητας. Σχετική διαπιστωτική πράξη εκδίδεται από τον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Δίνεται η επιλογή τόπου προτίμησης με μεταφορά της θέσης αυτοδίκαια με την επιλογή τους. 2.γ Με την ίδια διαδικασία των εδαφίων (2α) και (2β) υπάλληλοι, πρώην δημοτικοί αστυνομικοί οποιουδήποτε κλάδου, οι οποίοι δεν περιλαμβάνονται στο προσωπικό της παρ. 1, αλλά εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 20 και οι οποίοι είτε δεν υπέβαλαν αίτηση για μετάταξη/μεταφορά, είτε δεν έχουν συμπεριληφθεί σε οριστικούς πίνακες κατάταξης και διάθεσης της παραγράφου 2 του άρθρου 23 του παρόντος, είτε παραιτήθηκαν από τη θέση που υποχρεώθηκαν να καταλάβουν με τους πίνακες τοποθέτησης, μπορούν να επιλέξουν είτε να καταλάβουν την αρχική, επανασυσταθείσα οργανική τους θέση ως ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ, ΥΕ Διοικητικού με ειδίκευση Δημοτικής Αστυνόμευσης, είτε να καταλάβουν συνιστώμενη προσωποπαγή θέση ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ, ΥΕ Διοικητικού ανάλογα με τα τυπικά προσόντα τους, στο Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Σχετική διαπιστωτική πράξη εκδίδεται, ανά περίπτωση, από το αρμόδιο προς διορισμό όργανο του οικείου Δήμου ή από τον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Δίνεται η επιλογή τόπου προτίμησης με μεταφορά της θέσης αυτοδίκαια με την επιλογή τους. 2.δ Με την διαδικασία των εδαφίων 1 & 2 του άρθρου 25 του ίδιου νόμου, δίδεται η δυνατότητα της επιλογής - μεταφοράς ανεξαρτήτως φορέα τοποθέτησης σε όλους τους δημοτικούς αστυνομικούς που τοποθετήθηκαν σε άλλες υπηρεσίες και Υπουργεία, μετά την κατάργηση της δημοτικής αστυνομίας, όπως Υπουργείο Δικαιοσύνης (καταστήματα κράτησης), Υπουργείο Οικονομικών, Υπουργείο Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, Υπουργείο Ανάπτυξης και στους ΟΤΑ Α΄ βαθμού, ώστε να μπορούν να επιλέξουν είτε να καταλάβουν την αρχική, επανασυσταθείσα οργανική τους θέση ως ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ, ΥΕ Διοικητικού με ειδίκευση Δημοτικής Αστυνόμευσης, είτε να καταλάβουν συνιστώμενη προσωποπαγή θέση ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ, ΥΕ Διοικητικού ανάλογα με τα τυπικά προσόντα τους, στο Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Σχετική διαπιστωτική πράξη εκδίδεται, ανά περίπτωση, από το αρμόδιο προς διορισμό όργανο του οικείου Δήμου ή από τον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Δίνεται η επιλογή τόπου προτίμησης με μεταφορά της θέσης αυτοδίκαια με την επιλογή τους. 2.ε Οι δημοτικοί αστυνομικοί ανεξαρτήτως φορέα προέλευσης, εντάσσονται σε όμοια διάταξη με αυτή του άρθρου 30, παρ. 2, 4ο εδάφιο του Ν.4223/2013. Συγκεκριμένα, το σύνολο των δημοτικών αστυνομικών δεν δύναται να χαρακτηρισθεί ως πλεονάζον και να τεθεί εκ νέου, άνευ αιτήσεώς του, σε καθεστώς κινητικότητας ή διαθεσιμότητας. 3. Οι αρμοδιότητες που μεταβιβάστηκαν στην Ελληνική Αστυνομία με την παρ. 4 του άρθρου 81 του ν. 4172/2013 (ΦΕΚ Α 167), θα ασκούνται παράλληλα και από τις Υπηρεσίες Δημοτικής Αστυνόμευσης των Δήμων, όπως αυτές είχαν συσταθεί με τους Οργανισμούς Εσωτερικής Υπηρεσίας αυτών, δυνάμει του νομοθετικού και κανονιστικού πλαισίου που ίσχυε μέχρι τη δημοσίευση του ν. 4172/2013 (ΦΕΚ Α΄ 167) και εφόσον οριστεί νέο Π.Δ στο οποίο θα περιγράφονται αναλυτικά η σύσταση, η λειτουργία και οι αρμοδιότητες της υπηρεσίας. 4. Μετά τη συμπλήρωση οκτώ (8) ετών συνολικής υπηρεσίας στην Υπηρεσία Δημοτικής Αστυνομίας ενός ή περισσοτέρων Δήμων επιτρέπεται η μετάταξη των υπαλλήλων σε άλλες ειδικότητες σύμφωνα με τα γενικώς οριζόμενα στο ν.3584/2007 (ΦΕΚ Α 143) όπως ισχύει κάθε φορά. Για τους υπαλλήλους της παρ. 1 του παρόντος, ο υπολογισμός της οκταετίας ξεκινά από την αρχική πρόσληψή τους ή μετάταξή τους σε Υπηρεσία Δημοτικής Αστυνομίας, και να υπολογίζεται το χρονικό διάστημα που διανύθηκε από 23 Σεπτεμβρίου 2013 μέχρι την ημερομηνία έναρξης ισχύος του παρόντος νόμου. 5. Δικαίωμα συνυπηρέτησης συζύγων δημοτικών αστυνομικών οι οποιοί είναι δημόσιοι ή δημοτικοί υπάλληλοι κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, όμοια με το δικαίωμα του ένστολου προσωπικού των σωμάτων ασφαλείας χωρίς καμία άλλη προϋπόθεση πέραν της αιτήσεως προτίμησης τόπου συμφερόντων άμεσα χωρίς να απαιτείται σύμφωνη γνώμη δημάρχου και υπουργού και χωρίς υπηρεσιακό συμβούλιο. 6. Εφόσον δεν καλύπτεται ο απαιτούμενος αριθμός δημοτικών αστυνομικών, επιτρέπεται η μετάταξη στους κλάδους ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ ειδίκευσης Δημοτικής Αστυνόμευσης σε υπαλλήλους του ν. 3584/2007 (ΦΕΚ 143 Α΄) μετά από την προβλεπόμενη εκπαίδευση, και εφόσον κατέχουν τα απαιτούμενα τυπικά προσόντα σύμφωνα με την τελευταία προκήρυξη πρόσληψης στη Δημοτική Αστυνομία, στην οποία επιτρέπεται να συμμετέχουν, μετά από αίτηση τους, υπάλληλοι που δεν έχουν συμπληρώσει το 35ο έτος της ηλικίας τους κατά την ημερομηνία έναρξης της προβλεπόμενης εκπαίδευσης. Με Υπουργική Απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και των κατά περίπτωση αρμόδιων Αναπληρωτών Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης ορίζονται οι προϋποθέσεις αποδοχής υπαλλήλων στην εκπαίδευση που προβλέπεται στην παράγραφο αυτή, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία επιλογής για την εισαγωγή, ο τόπος, η διάρκεια, το αντικείμενο της εκπαίδευσης όπως ορίζεται από τις διατάξεις των Π.Δ 23/2002 και Π.Δ 135/2006, οι προϋποθέσεις για την επιτυχή περάτωση και κάθε άλλη απαραίτητη λεπτομέρεια για την εκπαίδευση αυτή. 7. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και των κατά περίπτωση αρμόδιων Αναπληρωτών Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή των ρυθμίσεων του άρθρου αυτού. 8. Τέλος, επιστρέφεται το ποσό της προσωπικής διαφοράς και όποιες διαφορές προκλήθηκαν από το πάγωμα των μισθολογικών κλιμακίων και βαθμών, αλλά και αυτοδίκαια υπολογίζεται στην προϋπηρεσία και το χρονικό διάστημα της παραμονής των υπαλλήλων στην διαθεσιμότητα με αποτέλεσμα την ορθή ωρίμανση σε μισθολογικό κλιμάκιο και βαθμό. Για το έτος 2015 οι δαπάνες που σχετίζονται με τη μισθοδοσία και την ασφαλιστική κάλυψη των υπαλλήλων του άρθρου αυτού και αυτών της περίπτωσης γ της παραγράφου 1 του άρθρου 26 θα γίνουν δια μεταφοράς των σχετικών πιστώσεων από τους ΚΑΕ του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης στους αντίστοιχους ΚΑΕ των ΟΤΑ.